Skocz do zawartości

Nagar!!


Mario_90
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ja uzywam szmatki zamoczonej w zwyklej benzynie (lub lepiej w ekstrakcyjnej jak jest pod reka) i jazda trzemy, polerujemy az go nie bedzie, chyba ze jest hard nagar (jak u mnie w czesi na tlokach) to trzeba czyms skrobac, pozniej mozna przejechac filcem z odrobina pasty polerskiej (glowice, tlok jak jest zamontowany to nie polecam tego robic bo syf sie do cylindra dostanie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wole zapobiegac niz leczyc. Zacznij stosowac zamiast mixolu lepszy olej np. husquarna. Fakt ze jest drozszy ale daje lepsze smarowanie i 0 nagaru, bo ten olej sie po prostu nie spala.

 

no to zes mnie kolego rozwalil, jak to sie nie spala? to co rura cieknie czy odsysasz po paru km jazdy?? chlopie, nawet olej silnikowy sie spali (hihi pamietam) tylko ze kopci jak stodola podpalona,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chlopie, nawet olej silnikowy sie spali (hihi pamietam) tylko ze kopci jak stodola podpalona,

 

To czy olej silnikowy sie spala czy nie to zalezy od silnika a nie od oleju. Wiadomo ze zawsze bedzie minimalny ubytek ale niekoniecznie musi sie on spalac. Co do 2T to Husqarnq spala sie w tak malym stopniu ze o nagarze nie ma mowy, a nie to co mixol Sprobuj sam to sie przekonasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym ci radził wstawić tłok i głowice na noc do jakiejś michy z benzyny a nie odrazu skrobać jakimś patyczkiem:) Dopiero następnego dnia (wyspany i wypoczęty), gdy prawie cały nagar zejdzie wziąć za szmatkę (umoczoną w benzynie) i powolutku oczyszczać tłok:)

Mario_90 a właściwie to, jaki olej lejesz (ja też polecam husquarne, tylko nie myśl, że nagaru będzie 0)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie moge sie z tobą do końca zgodzić EnduroGuy ponieważ benzyna troche go rozpuści ale nagar jest bardzo mocno osadzony. Proponuje troche papieru ściernego potem noc w bezynie a na końcu polerka dla lepszego efektu. Warto uzywac takiego oleju tylko pytanie czy jest sens lać olej za 40 do motoru za 150?? :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wole zapobiegac niz leczyc. Zacznij stosowac zamiast mixolu lepszy olej np. husquarna. Fakt ze jest drozszy ale daje lepsze smarowanie i 0 nagaru, bo ten olej sie po prostu nie spala.

 

Co do 2T to Husqarnq spala sie w tak malym stopniu ze o nagarze nie ma mowy, a nie to co mixol Sprobuj sam to sie przekonasz

 

Bzdury gadasz, olej jaki podałeś, dlatego nie zostawia nagaru ponieważ spala się całkowicie. Gorsze oleje jak np. mixol nie spalają się całkiem i zostawiają nagar albo wyciekają z rury wydechowej.

BTW nagar na tłoku będzie zawsze, jakiego to oleju byście nie używali, możecie jedynie zmniejszyć lub zwiększyć ilość nagaru jaka się będzie tam gromadzić dobierając odpowiedni olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio rozbieralem pile stihla, ktory byl uzytkowany od nowego olejem z orlenu taki pol-syntetyk za okolo 13 zl. Na glowicy i na denku tloka byl nagar ale to bylo jakies 3 lub mniej %. Naprawde, ten nagar dokladniej pod lupa widac. Silnik po uruchomieniu tylko taka mglielka z wydechu byla widoczna ale jak sie rozgrzal to nic prawie widac nie bylo. Silnik pracowal czesto na wysokich obrotach i nie ma sladu zatarcia. Wiec mysle ze uzywanie tego oleju do motorowerow bedzie idealnym wyborem, niz lanie castrola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, to fakt, mixol nie jest taki zły. W końcu na nim jeździły starsze pokolenia na Mz,Simsonach i rometach - i do tego typu maszyn używanie castrola, czy też jakiegoś innego oleju za 40zł nie ma sensu. Własności smarne mixolu spokojnie wystarczają. Różnice są niewielkie a koszta nieporównywalne.

 

Co innego do nowoczesnych japońskich 2T z wysilonymi silnikami, tam olej z górnej półki trzeba lać obowiązkowo.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No' date=' to fakt, mixol nie jest taki zły. W końcu na nim jeździły starsze pokolenia na Mz,Simsonach i rometach - i do tego typu maszyn używanie castrola, czy też jakiegoś innego oleju za 40zł nie ma sensu. Własności smarne mixolu spokojnie wystarczają. Różnice są niewielkie a koszta nieporównywalne.

 

Co innego do nowoczesnych japońskich 2T z wysilonymi silnikami, tam olej z górnej półki trzeba lać obowiązkowo.

 

 

Pozdrawiam[/quote']Mixol może i starczy ale ten półsyntetyk.Skoro są lepsze oleje to czemu lać zwykłego Mixola a to że kiedyś lali taki to niekoniecznie dlatego że był taki super tylko dlatego że może tylko taki był(albo wychodził dużo taniej).Jest co najmniej pare olejów półsyntetyków nie aż tak drogich(ok20zł)więc chyba lepiej wydać więcej i mieć pewność smarowania i tego że osadzi się mniej nagaru.Kiedyś gdzieś czytałem opis Mixola to było napisane że ma niedostateczne właściwości smarujące przy dużym obciążeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O.K. Rozumiem

 

Ten orlenowy półsyntetyk (za kilkanaście zł), kiedyś nawet na tym forum czytałem, że jest dużo lepszy od mixolu. Jego stosowanie może spowodować mniej nagaru i lepsze własności smarne.

 

Chodziło mi o to, że nie ma sensu lać jakiegoś super-hiper oleju za 40zł, bo między tym a orlenowskim nie będzie prawie żadnej różnicy (odnosi się to do starszych sprzętów....).

 

P.S. Czy można tak po prostu przejść z oleju mineralnego na półsyntetyka? Czy trzeba wyczyścić głowice i okno wylotowe?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie moge sie z tobą do końca zgodzić EnduroGuy

Nawet sie nie odezwalem w tym watku a sie ze mna nie chcesz zgodzic :buttrock: . Ja bym polecal filc z pasta polerska. Jezeli nie zejdzie no to zeskrobac jakims ostrzejszym narzedziem. Wypolerowanie denka tloka spowoduje to iz nagaru osadzac bedzie sie zdecydowanie mniej (powierzchnia bedzie gladziutka, a nie chropowata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...