bronx Opublikowano 30 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2005 Taa to znow ja :)Ale jako ze uporalem sie z moto to to pytanie bedzie bardzie odnosci sie do autka (polonez 1,5 GLE)ostatnio zaczyna mi lykac oleju i cisnienie (wskaznik na desce) pokazuje 0,5(max to 0,6 a normalne powinno byc 0,4)JAk mocna go przygazuje to czasami idzie czarny dym(ale to tylko na benie i to chyba jego wina).Co moze byc przyczyna uszczelniacze , pierscienie??A teraz jak to w poto jest?narazie jestem na etapie testowania ile ta cbr lyka.wkazdym razie niedymi na niebiesko jak jest zimna i po rozgrzaniu tez niedymi. I takie cos mi sie nasuwa na mysl jakby np lykala olej to czy po pomiarze sprezania (male cisnienie, luzne pierscienie) dojdzie sie czy to , albo trzeba sprawdzic uszczelniacze zaworowe?Ale jakby to byly uszczelniacze, luzne pierscienie to czyzby swiece niebyly czarne i niedymila by? Po przeiciez olej wskoczy do kompry(i czy przez wywalone uszczelniacze tez tam moze sie dostac czy wtedsy leci gdzies indziej) i wyjdzie wydechem w postaci niebieskiego dymu. Czy poprawne sa moje rozwazanie?I czy moge to samo przeniesc na sprawe autka? p.s polonez juz ma duao za soba 130tys i jak do tej pory nawed uszczelka nieszczelia, ptfu ptfu ptfu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 30 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2005 co ty by chcial od poldka aby chodzil jak merc :?: ciesz sie ze nie musisz montowac zbiornika z olejem pod maska :) (narazie) Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 30 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2005 A jak zgodnosc z moja teza , odnosnie ew. diagnostyki uszkodzen ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teedy6 Opublikowano 30 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2005 ciesz sie ze nie musisz montowac zbiornika z olejem pod maska Kolega ma racjeA ubytki oleju to najprawdopodobniejWycieki z miski, obudowy, pierscienie zuzyte,Byboby na tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 30 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2005 A to chyba nieczytaliscie postow o cbr:)Ja jestem pedant pod tym wzgledem , niema w aucie ani jednego , powtarazm anie jednego miejsca skad by ciekl kapal olej !!!!!Pytanie kieruje czy moje wywody z pierscianiemi i uszcelniaczami sa sensowne!!? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teedy6 Opublikowano 30 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2005 pierscienie,zadne uszczelniacze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 30 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2005 Ogólnie sprawa ma sie następująco: Jeśli sprzęt lekko przydymia na niskich obrotach i znika to na wyższych , to jest to wina uszczelniaczy. Natomiast jeśli dymi coraz mocniej podczas zwiększania prędkości obrotowej silnika, to winne są tłoki lub pierścienie. Czasami gdy sprzęt ostro dymi i oleju zbiera sie bardzo dużo na pierścieniach to pomiar kompresji może dać niewiele z racji dobrego uszczelnienia dzieki olejowi i wynik moze być fałszywy. Zadymianie na czarno oznacza za bogatą mieszanke paliwowo powietrzną, z tąd czarne świece! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 30 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2005 Jeśli sprzęt lekko przydymia na niskich obrotach ... ten dym to taki niebieskawy powinien byc ??tzn nniepowinno go byc wogule:)ale jak sie ew pojawia to takowy niebieskawy jest?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klapek Opublikowano 31 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2005 Bronx piszesz że w poldku dymi na benzynie więc zajrzyj do gaźnika.Częsta usterka w poldkach na gazie to dziurawy pływak.JAk jeździsz na gazie to w komorze pływakowej nie ma paliwa a mosiężny pływak wyciera się o spód aluminiowej komory pływakowej. Ja ten patent rozwiązałem cyną i lutownicą.Naddaje ok 1-2 mm cyny na dole pływaka i nie ma prawa się wytrzeć.Sprawdz poziom paliwa może jest za wysoki.Poza tym szybko siadają uszczelniacze zaworów - wymieniałem dwa razy w ciągu trzech lat - szybko twardnieją...Na wolnych obr. błękitny dym - to prawdopodobnie olej. Cytuj Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..? www.kolyaska.fora.plObecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 31 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2005 pierscienie,zadne uszczelniacze Skąd ten wniosek? Idaho ma rację. Przy nieszczelnych uszczelniaczach zaworów może jeszcze kopcić przy hamowaniu silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 31 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2005 Ile kilometrów łyknął ten Poldas? Jeżeli ponad 100-120 tyś to dymienie jest normalne tzn. wynikające ze zużycia silnika.Niebieskawy dym wskazuje na spalanie oleju. Nie spotkałem jeszcze Poldasa który dymiłby z powodu zbyt bogatej mieszanki.Teraz doczytałem że ma 130 tyś przelatane zatem czas pogodzić się z dymieniem Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 31 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2005 Chopaki ale on mi zadymil 2-3 razy i to tylko na benie :clap:Na gazie czysciutkie spoaliny idea:)Ale wlasnie chyba zajze do uszczelniaczy i sie wymieni:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 31 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2005 Cos mi tu nie pasuje.Czy ten samochód nie jest czasem na gaz ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klapek Opublikowano 31 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2005 Cos mi tu nie pasuje.Czy ten samochód nie jest czasem na gaz ??Z opisu Bronx'a wynika że tak :clap: Jesli byłyby to uszczelniacze to na gazie też by kopcił.Wina chyba leży w gaźniku. Obejrzyj też świece bo na gazie strasznie się zapiepszają. Cytuj Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..? www.kolyaska.fora.plObecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 31 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2005 No na gaz , gaz :clap:paliwo uzywalem tej zimy 2 razy jak iechao zapalic na gazie (przy -20)swiece sa ladnie jakie maja byc. Sprezanie tez ok , wiec chybqa te modele tak maja ze lykna swoje i juz:) Dopisane:A teakie pytanie , cche se to poukladac.Brak sprezania tlok-cylinder powoduje zuzycie oleju?Wnioskujac z tego mozna ze jak silnik niebeirze oleju to sprezanie jest ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.