Skocz do zawartości

Przyczyny spalania oleju


bronx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Taa to znow ja :)

Ale jako ze uporalem sie z moto to to pytanie bedzie bardzie odnosci sie do autka (polonez 1,5 GLE)

ostatnio zaczyna mi lykac oleju i cisnienie (wskaznik na desce) pokazuje 0,5

(max to 0,6 a normalne powinno byc 0,4)

JAk mocna go przygazuje to czasami idzie czarny dym(ale to tylko na benie i to chyba jego wina).Co moze byc przyczyna uszczelniacze , pierscienie??

A teraz jak to w poto jest?

narazie jestem na etapie testowania ile ta cbr lyka.

wkazdym razie niedymi na niebiesko jak jest zimna i po rozgrzaniu tez niedymi. I takie cos mi sie nasuwa na mysl jakby np lykala olej to czy po pomiarze sprezania (male cisnienie, luzne pierscienie) dojdzie sie czy to , albo trzeba sprawdzic uszczelniacze zaworowe?

Ale jakby to byly uszczelniacze, luzne pierscienie to czyzby swiece niebyly czarne i niedymila by? Po przeiciez olej wskoczy do kompry(i czy przez wywalone uszczelniacze tez tam moze sie dostac czy wtedsy leci gdzies indziej) i wyjdzie wydechem w postaci niebieskiego dymu. Czy poprawne sa moje rozwazanie?

I czy moge to samo przeniesc na sprawe autka?

 

p.s polonez juz ma duao za soba 130tys i jak do tej pory nawed uszczelka nieszczelia, ptfu ptfu ptfu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ty by chcial od poldka aby chodzil jak merc :?: ciesz sie ze nie musisz montowac zbiornika z olejem pod maska :) (narazie)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to chyba nieczytaliscie postow o cbr:)

Ja jestem pedant pod tym wzgledem , niema w aucie ani jednego , powtarazm anie jednego miejsca skad by ciekl kapal olej !!!!!

Pytanie kieruje czy moje wywody z pierscianiemi i uszcelniaczami sa sensowne!!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie sprawa ma sie następująco:

 

Jeśli sprzęt lekko przydymia na niskich obrotach i znika to na wyższych , to jest to wina uszczelniaczy.

Natomiast jeśli dymi coraz mocniej podczas zwiększania prędkości obrotowej silnika, to winne są tłoki lub pierścienie. Czasami gdy sprzęt ostro dymi i oleju zbiera sie bardzo dużo na pierścieniach to pomiar kompresji może dać niewiele z racji dobrego uszczelnienia dzieki olejowi i wynik moze być fałszywy.

 

Zadymianie na czarno oznacza za bogatą mieszanke paliwowo powietrzną, z tąd czarne świece!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bronx piszesz że w poldku dymi na benzynie więc zajrzyj do gaźnika.

Częsta usterka w poldkach na gazie to dziurawy pływak.JAk jeździsz na gazie to w komorze pływakowej nie ma paliwa a mosiężny pływak wyciera się o spód aluminiowej komory pływakowej. Ja ten patent rozwiązałem cyną i lutownicą.Naddaje ok 1-2 mm cyny na dole pływaka i nie ma prawa się wytrzeć.Sprawdz poziom paliwa może jest za wysoki.

Poza tym szybko siadają uszczelniacze zaworów - wymieniałem dwa razy w ciągu trzech lat - szybko twardnieją...

Na wolnych obr. błękitny dym - to prawdopodobnie olej.

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile kilometrów łyknął ten Poldas? Jeżeli ponad 100-120 tyś to dymienie jest normalne tzn. wynikające ze zużycia silnika.

Niebieskawy dym wskazuje na spalanie oleju.

Nie spotkałem jeszcze Poldasa który dymiłby z powodu zbyt bogatej mieszanki.

Teraz doczytałem że ma 130 tyś przelatane zatem czas pogodzić się z dymieniem

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos mi tu nie pasuje.

Czy ten samochód nie jest czasem na gaz ??

Z opisu Bronx'a wynika że tak :clap:

Jesli byłyby to uszczelniacze to na gazie też by kopcił.Wina chyba leży w gaźniku. Obejrzyj też świece bo na gazie strasznie się zapiepszają.

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na gaz , gaz :clap:

paliwo uzywalem tej zimy 2 razy jak iechao zapalic na gazie (przy -20)

swiece sa ladnie jakie maja byc.

 

Sprezanie tez ok , wiec chybqa te modele tak maja ze lykna swoje i juz:)

 

 

Dopisane:

A teakie pytanie , cche se to poukladac.

Brak sprezania tlok-cylinder powoduje zuzycie oleju?

Wnioskujac z tego mozna ze jak silnik niebeirze oleju to sprezanie jest ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...