Harry Opublikowano 28 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2005 Ciekaw jestem czym może się skończyć taka jazda. Dajmy na to że skończyła nam się wacha ktoś tam kupił nam paliwo ale nie mamy oleju. Z tego co wiem to będzie puchnął nam tłok i dość często trzeba będzie stawać. Jakie są konsekwencje takiej jazdy, może się coś spieprzyć :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solo Opublikowano 28 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2005 no tak na moj gust bez dobrego smarowania poprostu zatrzesz silnik...;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrekB Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 ETZ-tą nie próbowałem - ale kilkanaście lat temu Simsonem bez oleju tak przejechałem kilkaset kilometrów, największy przebieg jednorazowy to ok. 30 km. I niby nic się nie stało, jeździł dobrze, ale nie polecam, nawet w sytuacjach awaryjnych - nie dość, że silnik dużo szybciej się zużywa, to jeszcze (jeśli tłok ma "za ciasno" w cylindrze), może Ci nagle - w wyniku zataracia- zablokować się tylne koło - na etz będzie to dużo boleśniejsze niż na simsonie. Może lepiej wejść do któregoś z przydrożnych domów i zapytać o choćby naparstek oleju? Jeśli nie mają, to może będą wiedzieli, kto w okolicy jeździ dwusuwem i tam można szukać pomocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 A co się stanie jak pojedziesz samochodem bez oleju??-zatrze się-ani para cylinder tłok ani łożyska nie będą smarowane.A ten olej co jest osadzony na łożyskach itd.(zwłaszcza że to Mixol)to na długo smarowania nie zapewni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechu Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 Radzilbym jaj najszybciej uzupelic ubytek oleju. Narazie nic sie nie bedzie dzialo, ale podczas upalnego, bezwietrznego dnia po prostu tlok spuchnie w cylindrze (zaklinuje sie). Jak zrobi ryse to masz cylinder do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 Silniki lat 70-80 to byly mocne konstrukcje. Ja do simsona kiedy nie mialem oleju lalem po prostu olej przepalony spuszczony z samochodu. Byl caly czarny, gesty. Wlalem mu okolo 50 ml na 5l i dalej jezdzil :lol:. Teraz te nowoczesne silniki dwusuwowe sa bardzo wzrazliwe na smarowanie. Do pily np, jak zamiast czerwonego syntetyka wlejesz Miksola to ja po prostu zatrzesz. A co się stanie jak pojedziesz samochodem bez oleju?? Pierwsze co, to zatrze sie na panewkach ktore trzymaja walek rozrządu. U mnie tak w VW 1.6 bylo. A ten olej co jest osadzony na łożyskach itd.(zwłaszcza że to Mixol)to na długo smarowania nie zapewni. Do samochodow raczej misksola sie nie leje....;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 A ten olej co jest osadzony na łożyskach itd.(zwłaszcza że to Mixol)to na długo smarowania nie zapewni. Do samochodow raczej misksola sie nie leje....:) Harry chyba nie mówił o samochodach. Ty lałeś olej spuszczony z samochodu-ktoś może olej kujawski a jaki to będzie mieć wpływ na silnik to już inna sprawa.To że stara konstrukcja silnika nie oznacza że można byle co lać.Jakieś minimum musi być(olej do dwusuwów)a co do tego czy to będzie mixol czy mobil wybór kierowcy-ale wiadomo że takich samych własności smarnych nie mają :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 hahaha lata 70 i mocne konstrucje motocykli !! współłczesne 2t mają kanaliki smarujace i dlatego są bardizej wrażliwe na brak oleju pozatym krecą troche wyższe obroty :) co się stanie jak nie bedzie miksolu hmm.... pochodiz troche bo bęzyna tez ma właściwośći smarne tylko dużo mniejsze :) dlaczego piły zacierają się na miksolu. Zbyt mało wydajny olej to tak jakbyś nalał olej silnikowy do skrzyni biegów!! (albo odwrotnie :D) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 Jazda bez oleju w paliwie dla silnika skończy sie nie miło. Dojdzie do zatarcia układu tłok-cylinder. Jeśli nie ma sie oleju nio to trzeba sie powstrzymac od jazdy. P.S. Słyszałem że mixol wlewa sie do silnika samochodowego w celu przeczyszenia go, potem spuszczasz olej i zalewasz tym co zawsze. Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropelka_350 Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 Ciekaw jestem czym może się skończyć taka jazdaTak jak wspomnieli co niektórze zatrzesz układ tłok-cylinder co z pewnością będzie bolesne i kosztowne, ale nie aż tak jak zatarcie łożysk na wale. A one z pewnością pójdą jak dostaną ognia od takiej super czystej PB nieskażonej choćby marnym MIXOLEM.Nawet najbardziej toporna konsrukcja musi mieć jakiś środek smarny. Wedle powiedzenia-"kto smaruje, ten jedzie" :) i dobrze się tego trzymać i niepopuszczać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 A ten olej co jest osadzony na łożyskach itd.(zwłaszcza że to Mixol)to na długo smarowania nie zapewni. Do samochodow raczej misksola sie nie leje....:) Harry chyba nie mówił o samochodach. Ty lałeś olej spuszczony z samochodu-ktoś może olej kujawski a jaki to będzie mieć wpływ na silnik to już inna sprawa.To że stara konstrukcja silnika nie oznacza że można byle co lać.Jakieś minimum musi być(olej do dwusuwów)a co do tego czy to będzie mixol czy mobil wybór kierowcy-ale wiadomo że takich samych własności smarnych nie mają :!: Moj powiedzmy kolega lał kujawski do simsona :) Ale to jest idiota Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechu Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 Lepiej lac kujawski niz wogole. Napewno kujawski ma lepsze wlasciwosci smarne niz np. uniwersalny, ale sojowego nie przebije :) Harry jak uszkodzisz panewki to pogadamy. Wtedy my sie posmiejemy, a Ty juz na 100% nigdy nie zapomnisz o OLEJU najlepszej marki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harry Opublikowano 29 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 Harry jak uszkodzisz panewki to pogadamy. Wtedy my sie posmiejemy, a Ty juz na 100% nigdy nie zapomnisz o OLEJU najlepszej marki.Lechu ja się z nikogo nie śmiałem a i powodu do wyśmiania mnie też nie dam. Wczoraj zabrakło mi wachy i kumpel powiedział że dowiezie mi benzynkę i pare kilosów pojade bez oleju. No ja oczywiście go wyśmiałem i zapytałem czy jakby to był jego motor czy by tak zrobił, odpowiedz była wiadomo jaka. Zmusiłem więc go żeby pojechał po olej do mojego garażu i tak też zrobił. Obyło się bez jazdy bez oleju lub też pchania motoJa także wyznaję zasadę: kto smaruje ten jedzie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 30 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2005 Jeśli tankujemy na stacji, która nie ma w ofercie oleju do silników 2T, to na wariata mozna wlać jakiegokolwiek oleju silnikowego od 4T z taką ilością paliwa by "dopyrkać" do kolejnej stacji.. Oczywiście po dotarciu do takowej należy natychmiast wlać mieszankę już z olejem 2T. Olej 4T zostawi na pewno dużo nagaru, ale MZ czy innego demoluda uchronimy przed zatarciem silnika. Nowoczesne silniki 2T nie zniosą takiego smarowidła!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.