Skocz do zawartości

Uszczelniacze zaworowe (szt. 8 + wymiana)


SebJaw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

 

Zrobiło się ciepło więc do roboty...

Wkońcu muszę wymienić uszczelniacze zaworowe w moim GPZ 500.

 

Czy orientujecie się gdzie nożna kupić dobre i niegdrogie uszczelniacze ?

(jaki to jest koszt ?)

Czy lepiej kupić droższe ale oryginalne w salonie Kawasaki ?

 

Jeśli chodzi o wymianę to mam dylemat:

 

- W serwisie kawasaki powiedzieli że wymienią uszczelniacze (robocizna) za ok. 200 zł. Polega to na zdjęciu głowicy, wypięciu zaworów i wymianie uszczelniacza - tak mi tłumaczył...

 

- W innym serwisie (...jakiś taki nieautoryzowany...) koleś powiedział, że wymieni za 100 zł. i że nie trzeba w GPZ 500 odkręcać głowicy.

 

Możecie mi powiedzieć jak to w końcu jest..?

Trzeba zdjąć głowicę czy można inaczej ?

 

Pozdrawiam wszystkich ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jaki sposob podeprzesz zawory' date=' by znowu zapiac sprezyny ?

 

Adam M.[/quote']

 

Jak to jak? O tłok ;) , a że można dorobić piź**e uszy, o tym nikt nie wspomina. Spotkałem się z takimi metodami w niektórych diesalch, gdzie zawory są ustawione idealnie pionowo, sam jednak nigdy nie bawię się w tego typu kombinacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SebJaw gpz ma 8 zaworów, po 4 na cylinder.

 

Jeśli twojemu wujkowi się uda wymiana bez ściągania głowicy, to jest niezły... no i mam nadzieje że da się nakłonić do sprzedania patentu?

 

Z ściąganiem przyciśniętych zabezpieczeń tależyka na zdjętej głowicy jest czasami problem i trzeba użyć niezłego ściaskacza, a co dopiero na założonej! Zdjąc to się może i da, ale założyć nie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jaki sposob podeprzesz zawory, by znowu zapiac sprezyny ?

 

Adam M.

 

Jak to jak? O tłok ;) , a że można dorobić piź**e uszy, o tym nikt nie wspomina.

 

Hehe dobrze powiedziane.

Pamietajcie ze w japonczykach tlok jest plaski, komory sprezania male i trzonki zaworow cienkie. Opierajac zawor o tlok jedna krawedzia bardzo go latwo lekko zgiac, wszystko jedno czy przy spinaniu, czy rozpinaniu i wowczas d..pa blada - juz sie domykal nie bedzie.

A nowy zawor to minimum $50.

Tak ze pomyslcie czy chodzenie na skruty sie oplaca.

Druga sprawa - ja bym sie za 200 zl, czyli moje $70 do tej roboty nawet nie dotknal - to jest b.dobra cena za kupe roboty zwiazana ze zdjeciem glowicy, rozpieciem zaworow, wymiana uszczelnien i zmontowaniem wszystkiego spowrotem.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasiegnalem troche info , zawor podpiera sie glownie po to zeby nie spadl, a jak sie zdejmuje sprezyne to na nia sie naciska a nie na zawor, na sprezyne to trzeba miec patent albo przyrzad do sciskania. zawror mozna tez podeprzec sprezonym powietrzem przez otwor po swiecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasiegnalem troche info , zawor podpiera sie glownie po to zeby nie spadl, a jak sie zdejmuje sprezyne to na nia sie naciska a nie na zawor, na sprezyne to trzeba miec patent albo przyrzad do sciskania. zawror mozna tez podeprzec sprezonym powietrzem przez otwor po swiecy.

 

 

Nie chodzi o sprężynę. Chodzi o zamki- te kliny w miseczce które trzymają zawór.

Z reguły sa one dosyć mocno zaciśnięte i siła potrzebna do zerwania tego połączenia jest dużo większa niż siła potrzeba go ściśnięcia sprężyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...