Skocz do zawartości

Opona bezdętkowa i dętka


rozek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A jaki jest powód takiej kombinacji? Pytam z czystej ciekawosci, bo czasem życie zmusza człowieka :D .

Co do rozmiaru dętki, to można zakładać o pół cala cieńszą niż grubość opony. Rozciągnie się nieznacznie bardziej, grunt by nie załować talku, i składać elementy suche. Nie wolno zakładać dętek grubszych niż właściwe dla danej opony, bo pofałduje się wewnątrz i może poprzecierać. Nadmiar gumy nie zniknie w powietrzu. Jezeli fałda wejdzie pod stopkę opony przy montażu, to podczas pompowania może zostać przyciśnieta na stałe (bo jest jej za dużo) i napewno się przetrze. A przetarcie, to nie jest przebicie, i łatka może nie pomóc 8O

 

Jeżeli dla ułatwienia montażu opony, chcemy posmarować jej stopkę, to tak by nie napaprać do środka, bo talk się zbije w grudy. Najlepiej użyć rozciapcianego w wodzie mydła, lub płynu do naczyń.

NIE WOLNO SMARU ANI OLEJU! Bo guma parcieje :D

 

Jeszcze jedna uwaga: dętki produkcji wietnamskiej, przynajmniej te sprzedawane w Wawie przy Nowolipkach 15, są grubsze niż wynika z oznaczenia. Chyba jakieś inne cale mają w Wietnamie... Dlatego taką kiszkę warto z premedytacją zamontować pół cala cieńszą.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wywalenie wentyla z felgi to pikuś......

 

No dobra to tylko mi powiedz jeszcze jak bo nie chce narobic szkod. Wogole u mnie jakas dziwna sytuacja. Do tej pory siedziala opona detkowa z detka, z tym ze nie da sie sciagnac detki bo wentyl tak jakby byl przymocowany na stale

 

 

A jaki jest powód takiej kombinacji? Pytam z czystej ciekawosci, bo czasem życie zmusza człowieka

 

No wlasnie zycie zmusza :clap: Opona nie pierwszej swiezosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bierzesz kozika i chlastasz ;)

 

a oprawa wentyla nie jest na stałe w obręczy, ino wciśnięta (jeżeli nie posiada nakrętki ustalajacej jak w samochodowych dętkach).

 

siły trzeba użyć - wyrwać.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile się nie mylę to istnieje taka fajna instytucja jak wulkanizacja opon. Tam też je zmieniają. Sugerował bym się tam udać' date=' bo jeszcze pocharatasz felge,[/quote']

 

Sczególnie dziwię sie jak ktoś samodzielnie zabiera sie do zmiany opony bezdętkowej. Przeciez taka opona ma tak mocny kord, oplot, stopkę że nie ma bata żeby ją przemontować samemu bez pozostawienia śladów na feldze i/lub oponie. Nawet jak felga jest chromowana to wygniatanie jej łyzkami powoduje "odstawanie" chromu i w konsekwencji usdzkodzenie felgi.

Koszt przemontowania opony na maszynie to ok 20-30zł i max 10minut.

Czy warto samemu sie pocić z łyzkami i ryzykować okaleczenie felgi a nawet rąk?

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opona nie pierwszej swiezosci

To nie kiszkę do środka trzeba wciskać, tylko zbierać kasiorę na nową gumkę. Wywalisz kasę na kiszkę, przekładki opony a efekt będzie...... żaden. Rozumiem, że to "wyższa konieczność" (czyli kasa), ale pewnych rzeczy nie da się obejść. Stara, sparciała guma może walnąć w czasie jazdy i żadna kiszka nie zabezpieczy przed glebą w takiej sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wentylem juz sobie poradzilem. Wczoraj nie wytrzymalem i poszedlem do garazu :oops: :oops:

 

 

A co do wulkanizacji to do założenia napewno zawioze tam kolo.

 

 

Opona nie pierwszej swiezosci

To nie kiszkę do środka trzeba wciskać' date=' tylko zbierać kasiorę na nową gumkę. Wywalisz kasę na kiszkę, przekładki opony a efekt będzie...... żaden. Rozumiem, że to "wyższa konieczność" (czyli kasa), ale pewnych rzeczy nie da się obejść. Stara, sparciała guma może walnąć w czasie jazdy i żadna kiszka nie zabezpieczy przed glebą w takiej sytuacji.[/quote']

 

Ale wlasnie o to chodzi ze oponka jest niezla. Bridgestone, bieznik gleboki, prawie jak nowka tylko jest jedno ale. Na boku jest male pękniecie. Zrobie zdjecia jutro i pokaze bo nie umiem tego dobrze opisac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczesniej jezdzilem weteranem wiec zawsze worek kluczy i w tym detke mialem ze soba :) teraz przesiadam sie na japonca i dlatego pytam

czy taka pianka jest skuteczna ? umozliwia tylko dojechanie do najblizszej wulkanizacji ?? czy mozna na niej jezdzic normalnie ? A droga taka pianka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:arrow: Żeby nie pokaleczyć obręczy to się pod łyżki podkłada grubą skórę. Gotowe kawałki wycięte np. ze starego glana powinny być na wyposażeniu garażu razem z łyżkami.

:arrow: Zmiana ręczna przy użyciu łyżek to żadna filozofia. Nie namawiam każdego do ręcznej roboty, bo jak Koledzy wyżej powiedzieli - są warsztaty wylkanizacyjne. Zanosimy koło i po kłopocie. Jednak proszę nie robić wielkiej trudności z operacji która jescze niedawno była wykonywana przez większość użytkowników motocykli samodzielnie. To nie jest wielka filozofia. W którymś z numerów Swiata Motocykli z zeszłego roku (albo wcześniej) zamieściłem tekst i fotografie powyższego zabiegu.

:arrow: Z całym szcunkiem i sympatią do Kolegi który zapodał niniejszy temat, po przeczytaniu jego pytań i wątpliwości, odnosze wrażenie że powinien jednak skorzystać z usług "wulkanizacji"

Pozdrawiam.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:arrow: Zmiana ręczna przy użyciu łyżek to żadna filozofia. Nie namawiam każdego do ręcznej roboty' date=' bo jak Koledzy wyżej powiedzieli - są warsztaty wylkanizacyjne. Zanosimy koło i po kłopocie. Jednak proszę nie robić wielkiej trudności z operacji która jescze niedawno była wykonywana przez większość użytkowników motocykli samodzielnie. To nie jest wielka filozofia.

Pozdrawiam.[/quote']

 

No tak, byla robiona ale pamietaj ze dotyczylo to opon z detkami.

Opony bezdetkowe to zupelnie inna para kaloszy i nie zycze najgorszemu wrogowi walki z taka opona za pomoca lyzek w warunkach polowych.

W zeszlym roku zakladalem swoja BT 020 na tyl na przyrzadzie, poslugujac sie 1.5 m przedluzka i wcale nie bylo latwo - opona miala tak twarda krawedz ze balem sie ze predzej ja rozerwe niz wsadze.

Zdjecie starej opony tez wymaga sporej sily by sciagnac krawedz opony z krawedzi felgi - ja musialem posluzyc sie imadlem.

Kombinacja z wlozeniem detki do opony bezdetkowej nie ma dobrej prasy, a to co kolega proponuje wyzej to czysta partyzantka.

Jezeli opona ma pekniecie boczne to nadaje sie na smietnik, niezaleznie jak dobry jest bieznik.

Przesiadanie sie na motocykle japonskie z demoludow, czy weteranow oprocz przyjemnosci zwiazanych z wiekszymi predkosciami czy lepszymi przyspieszeniami ma jedna nieprzyjemna ceche - zwieksza koszty.

Warto rowniez przyjac zalozenie ze, jezdzac na japonii kupuje najlepsze opony na jakie mnie stac. Oprocz bezpieczenstwa co chyba oczywiste, dobre opony bardzo zwiekszaja przyjemnosc z jazdy i zaufanie do motocykla - nie ma nic gorszego niz niezle moto, ktore boimy sie polozyc w zakret czy skuteczniej zahamowac z powodu starych, zuzytych opon.

Jeszcze jedna uwaga dotyczaca uzywania pianki - po jej wpuszczeniu do opony trzeba ta ostatnia dopompowac do wlasciwego cisnienia.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...