Skocz do zawartości

Tuning wydechu a zywotnosc silnika?


Rekomendowane odpowiedzi

Sportowe tlumole robi sie na zasadzie doswiadczen, laduja jakiegos sprzeta na hamownie podczepiaja po kolei kominy roznego typu i lukaja w monitor co sie dzieje.  

 

 

Najpierw jako baze wykonuje się wstępne obliczenia, zakłada się wstępny kształt komór w tłumiku, a dopiero potem zaczyna się doświadczenia. Takie rzeczy robią bardzo dobrzy inżynierowie, a czasem i kolesie z Dr. przed nazwiskiem. W tej chwili na pałe, to się niewiele rzeczy wykonuje!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja jak zwykle sprobowął bym zrobic to tanim kosztem... (już mam zjebe od starszyzny ) :D Zmontował bym sobie przelkoówke na bazie tego co jest (ew zrobić samemu całkowicie nową) i pojechał do jakiegoś serwisu gdzie są ludzie z głową... żebt mi to ustawili pod nowy wydech.. (Mocy na bank nie podniesie chyba ze masz komputer w głowie a w łapach sprzet z fabryki yoshimury ) Ale dzwięk bedzie ładny i silnik bedzie w miere bezpieczny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gosciu od tych czesci do dr'ki napisal ze ma wydech do dr650rse "krótszy i lzejszy(poszycie z nierdzewki) niz ten z 600 , pasuja do 600 po niewielkiej przerobce cena 250, lub aluminiowy tlumik, kolektor nierdzewka , z wersji sportowej 350."

 

czy mozna bezpiecznie zastosowac wydech z dr650 w dr600?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

250 to drogo chce i jeszcze przerabiac musisz, za taka kase mozna Sebringa upolowac.

Czy bezpiecznie, RSE wydechy ma 2, wiec nie bardzo to pasuje, jak juz dopasowywac inny to zeby pojemnosc sie zgadzala no i ilosc kominow.

Swego czasu byl na Allegro wydech od DR 600, pomalowany na cacy za okolo 120zl i z tego co pamietam to chyba nikt go nie trafil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(Mocy na bank nie podniesie chyba ze masz komputer w głowie a w łapach sprzet z fabryki yoshimury )  

 

ciekawa teoria...

powiem Ci Igla inna, z zycia wzieta:

ja zamontowalem przelotowke na bazie oryginalnego, wywalilem bebechy - byla tam jedna przegroda, teraz jest rura z nierdzewy o srednicy wew. 58mm i efekty? mocy maksymalnej nie podnioslo to fakt (moc maksymalna jak patrzac na krzywa mocy wystepuje na wysokich obrotach) - sprawdzalem, Vmax sie zmniejszyl nieco, chociaz jeszcze musze dokonac pomiaru latem, bo w jesiennych warunkach bylo to ciezko sprawdzic :twisted: za to zmienil sie ksztalt krzywej mocy jak to stwierdzilem? wystarczy na niskich, czy srednich dodac gazu - normalnie ogien w porownaniu z tym, co bylo. w czasie deszczu na 4 biegu pale gume, jak machne gazem :D

aha, dysze glowne zmiennilem na 2 numerki wieksze

co do dzwieku... poezja, miodzio, V4 nie ryczy jak rzedowa, tylko ma chrapliwy basowy pomruk, cos jak amerykanskie wozki o duzej pojemnosci

co do przegrody - wywalajac ja zwiekszylem dlugosc wydechu, wiec rezonans spalin wystepuje przy nizszych obrotach niz byl oryginalnie i to sie sprawdza zarowno w teorii jak i w praktyce, chociazby moj wydech to potwierdza. im dluzsza rura, tym rezonans przy nizszej predkosci obrotowej i na odwrytke

pozdro tjuningowcy tacy jak ja :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie rozważania na temat podniesienia mocy silnika jednocylindrowego tylko prxy pomocy tłumika są raczej niepoważne.

Silnik DR600/650 w prototypie miał dużo większą moc niż seria.

Powód jest prozaiczny, silnik powinien wytrzymać minimum bezawaryjnie okres gwarancji i dlatego ma tylko 45kM.

Jeżeli naprawdę komuś zależy na mocy to powinien zaczynać od stopnia sprężania i wałka rozrządu, następnie zapłon i dopiero na końcu tłumik.

Można próbować zrobić to taniej, nawet bardzo tanio ale to tak jak z wycieraniem dupy kawałkiem szkła.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe Piotr jak zawsze bardzo obrazowo... :lol: Generalnie przelotowy wydech może wpłynąć negatywnie na twałość silnika jesli nie zadbasz o dostrojenie gaźnika... jeśli dostroisz gaźnik (wzbogacisz mieszankę tym samym obniżysz temperaturę spalania) w żadnym wypadku nie wpłynie to na obniżenie trwałości silnika... tak se myśle..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację cabaniero zawsze piszę obrazowo.

Tylko nadal nie rozumiem jak można tuningować tłumnik, bo przy odrobinie chęci silnik można i albo się uda albo i nie.

Tłumik można wymienić na sportowy, wyścigowy itd.

Zauważyłem na forum dziwne dążenia niektórych naszych motocyklistów do cięcia kosztów na wszystkim łącznie ze zużyciem paliwa a Ty radzisz wzbogacać mieszankę. Masz rację teoretycznia a w praktyce większość chce na kropelce zapie**alać ponad 300 i tak aby w Brukseli to było słychać.

Niech mi ktoś wytłumaczy pojęcie tuning tłumika-czekam

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba z tym "tuningiem tłumika" to chodzi o dźwięk. A jesli chodzi o"tuning silnika" to ja bym zaczął własnie od wydechu, filtra powietrza i gaźnika. Efekt powinien być odczuwalny i koszt stosunkowo nieduży. Zapłon , wałki rozrządu i stopień sprężania to KOSZTY (ito niemałe). Zresztą wzmocnisz silnik to siadzie sprzęgło, wzmocnisz sprzęgło to zaczyna siadać coś innego. I tak w kółko :D

 

Najlepszy "kit tuningowy" to nowy mocniejszy motocykl :D Taniej i 100% pewności, że się uda 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie czytają postów na forum i stąd taki brak świadomości w narodzie... Kuba Rozpruwacz ciągle żywy.. tylko teraz rozpruwa tłumiki... no ale takie są polskie realia że każdy kombinuje jak najtaniej... a wszem i wobec wiadomo że z gówna bicza nie ukręcisz... no to później żałosne efekty tych modyfikacji... nawet jak już wstawi aftermarketowy tłumik, to nie przestroi gaźników, bo na wiekszych dyszach będzie więcej palił...no ale to nie nasze silnii więc niech sobie jeżdżą jak chcą... a z doświadczenia wiem, że wcale nie muszą to być jakieś drastyczne wzrosty spalania...w poprzednim motocyklu Kawa ZZR1100 miałm przlotowy wydech Muzzy a w gaźnikach zestaw dyno jet i przy spokojnej jeździe miescił mi się w ok. 5 litrach na 100 a świeczki miały brązowy kolor a nawet były bardzo delikatnie przykopcone co mogłoby sugerować ciut bogatszą mieszankę... a mimo to spalanie było na naprawde przyzwoitym poziomie... Ja w obecnym motocyklu zmieniłem wydech tylko i wyłącznie ze względów estetycznych... łądniej motorek się prezentuje i dżwięki milsze dla ucha wydaje ( myślę ze to są powody dla których wielu motocyklistów wymienia wydechy)..a jak będę chciał więcej mocy to zamienię Trapa spowrotem na ZZRa hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kase.. Kto w polsce ma kase na prawdziwy pozadny tuning ?? Bo ja jakoś nie mam.. i dodam tylko że wszeli tuning tych już mocno wysilonych silników nie ma sensu chyba że startujemy w polonia cup albo czymś podobnym.. bo wzrost mocy o jakies 5 koni jak masz ich powidzmy 150 bedzie na zwykłej drodze prawie nieodczuwalny... Dodam jeszcze że wiekszość ludzi którzy coś kombinują w tłumikach raczej przyrostu mocy sie nie spodziewa.. lecz myslą tylko o dzwięku.. Ja osobiscie zmienie tłumik ale tylko własnie dal efektu wizualno/akustycznego.. ot taki wiejski tuning

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...