Skocz do zawartości

Romet Pony Tuning


piasektt
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hey:) wracam po dosyć długiej przerwie i chciałbym cos wnieść :(

Przerabiam silniki demoludów dlatego ze lubie poprostu grzebac przy silniku, nie uważam sieani mądrzejszy od inzynierów ze Świdnia, IFA i innych, ale sprawia mi to duzą frajde :( pozatym zeby coś przerabiac trzeba czytać czytać i jeszcze raz czytać!! W siążach jest zawarte dużo informacji, czasami nawet dokładne dane techniczne motocykli jaońskich dzięi którym mozna niektóre elementy z nich zaadaptowac :(

Więksosć moich kolegów uważa mnie za świra i mówi ze nie warto przerabiac bo za cene przerube mugłbym upić cos lepszego i mocniejszego :( W tedy nie miał bym przyjemności pogrzebania przy silniku, satysfakcji, i wielu innych fajnych uczuc. "Strojenie" to dosyć drogie i czaso chłonne hobby!!

 

p.s. Przepraszam za błędy !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witajcie

 

Mam do was pytanie czy ktoś z was zakładał już sportowy cylinder 60cm3 do motorynki, chodzi mi oto czy trzeba zmienić gaźnik  :P  

A skad masz taki cylinder? Sprzedaja gdzies takie wynalazki?

To czy trzeba bedzie zmienic gaznik bedzie zalezalo glownie od tego jaki przekroj ma kanal ssacy w tym "sportowym" cylindrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

 

Mam do was pytanie czy ktoś z was zakładał już sportowy cylinder 60cm3 do motorynki, chodzi mi oto czy trzeba zmienić gaźnik  :P  

A skad masz taki cylinder? Sprzedaja gdzies takie wynalazki?

To czy trzeba bedzie zmienic gaznik bedzie zalezalo od tego jaki przekroj ma kanal ssacy w tym "sportowym" cylindrze.

W kemocie i na allegro można kupic takie cylindry tylko trzeba go porawiać jak sie mysli o zwiększeniu osiągów bo są strzasznie kiepsko wykonane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm sam kiedys myslałem nad tuningiem mojego ogara 205, ale doszłem do wniosku ze nie ma sensu. Dużo kasy sie wpakuje w taki silnik a i tak nie będzie dużej frajdy. Mi sie to juz znudziło i dlatego buduje sobie sam moto na ramie ogara 205. :lol:

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

no i PONY TUNING dziala :)

po wielu godzinach meczacej pracy i kilkuset zlotych zostawionych u ludzi chcacych sie pozbyc gratow mam ja :)

silnik zostal poddany wielu modyfikacjom :)

w zasadzie dostala nowy silnik :D

serduszko to DEZAMET typ 019 czyli polska 3 biegowka :D

wał pelny

fazy rozrzadu wedlug artykulu P. Sałka

polerowany w srodku tlok

piescienie chromowe :D

głowica splanowana cale to wystajace - jakies 1,5-2mm

gaznik K60B (sdiełano b CCCP)

spasowane wszystkie kanaly, lacznie z gaznikiem :D

wydech poprawiony

zaplon elektronik od charta kompletny

sprzeglo potraktowane migomatem - zembatka w koszu (koszyk z 1970 roku z zembatka wpuszczana a nie tylko spawana) i obspawane bolce w tej tarczy z bolcami

oczywiscie wal w stanie bdb, nowe lozyska wszystkie w silniku, tlok i cylinder z mojego śp 023 - po jednym sezonie

automat biegow zlozylem z dwoch - nowych nie robia

zaplon na poczatku ustawilem jak dla 023 - 3mm - nie chcial wchodzic na obroty...

w necie widzialem ze niby 4,5 mialo byc... no to 4,5 i.... eureka jak to zasuwa :D

z patentow mam manetki z charta, przednia lampe z charta z wkladem z duzego fiata, tylna lampa na nowym wsporniku z charta, napinacze linek hamulca i sprzegla przy klamkach :D wywalilem ten na dole przy sprzegle bo i tak kazdy moj silnik mial tam zerwany gwint

zostalo pospinac elektryke i zalozyc licznik :(

a potem Jawa P20 '75 juz na stanowisku tortur :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

chciałbym wam przedstawic mój pomysł na tuning motoryny :crossy:

-nowy silnik(DEZAMET typ 019) 3 biegi

-gaźnik od jawy 350

-filtr storzkowy(nie wiem jak sie to pisze :D)

-wydech taki z dyfuzorem jak do simsona tyle ze z obcientąkońcówka tłumiąca a z zamontowaną własnej roboty

-cylek 60cc z polerka

-planowanie głowicy

-owiniencie całej ramy żywica poliestrowa ze szkłem dla wzmocnienia konstrukcji. (a na spawach podójnie)

-wywalenie wszystkich niepotrzebnych plastików,

kolanko wydechu zrobic z zywicy i szkła(lekkie i nietopliwe:D

 

 

Co wy o tym sadzicie?? Coś może jeszcze dodać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli gówno w papierku po cukierku......zastanowcie sie czy nie lepiej kupic normalne częsci i miec orginalny sprzet ktory dlugo posluzy czy wysilona padake ktora po kilkuset kilometrach stanie i ,,tjunink,, od nowa bedzie trzeba robic :)

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałbym wam przedstawic mój pomysł na tuning motoryny :crossy:

.......

- owiniencie całej ramy żywica poliestrowa ze szkłem dla wzmocnienia konstrukcji. (a na spawach podójnie)

- kolanko wydechu zrobic z zywicy i szkła(lekkie i nietopliwe:D

Co wy o tym sadzicie?? Coś może jeszcze dodać??

 

Żywica na ramie to niepotrzebny balast, no chyba że ważysz 150 kg i musisz zwiększyć sztywność ramy...

Co do kolanka z kompozytu to mija się z celem, gdyż żywice ulegają destrukcji w temperaturze 400-500°C, a z tego co pamiętam to temperatura spalin sięga 800 °C.

Pozdrawiam Seb

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie ty 2000 km na pierdziku zrobil.... no chyba ze byl to simson to zwracam honor bo sam duzo zrobilem km na simelu ale jak to byl koszmarek to nie wyobrazam sobie 2000 km

 

ja sam po remoncie silnika zrobiłem no ogarze (silnik 223) prawie 3tys km bez awarii, niestety potem się tłok posypał. zrobiłem szlif, wymieniłem tłok i jezdze dalej- niestety narzie jeszcze docieram

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Buduje ta motorynke tylko po to zeby sie czasem pobawic.

 

2.Żywiaca ze szkłem jest bardzo lekka i wytrzymała jak ja sie umie nakładać. Wystarczy paski szkła nasaczyc mała iloscia zywicy i gra. Potem na maxa mocno owinac i zetrzec to co zostało. Mozna owinac to jeszcze takim materiałem w który wsiakne kojejna porcja zywicy. Potem taśma klejaca i odstawiamy na 24h do pełnego utwardzenia i leciutkie i mocne

 

3.Epoksydowej prawie nie da sie nadtopic. (probowałem zapalniczka i lutownica gazową)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...