piotr123 Opublikowano 28 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2005 Witam.Kumpel dzis odpalaf CBRke i po zimowym snie niemile zjawisko.W czasie grzania moto w zbiorniczku wyrownawczym zamiast ladnego niebieskiego plynu zaczela sie pokazywac kawowa nalewka i w czasie przygazowek unosily sie pecherzyki powietrza.wedlug mnie to chyba puscila uszczelka pod glowica.Ale dlaczego takie kawowe zabarwienie?Moze ma gdzies indziej przedmuch i pompuje olej do ukladu chlodzenia???Co wy na to?Moto z 96roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2005 A jak z temperatura plynu ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 1 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2005 Ciśnienie oleju jest wyższe od cisnienia cieczy chłodzącej z tąd olej w cieczy, z czasem troche cieczy dostanie sie do oleju i pod korkiem wlewu oleju będzie serek.... Niech kolega obserwuje zabarwienie oleju i jego poziom oraz ciecz...oraz sugerowal bym sprawdzenie kompresji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 1 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2005 Witam Panów.Następne obserwacje -takie pobierzne.Trzeba się problemowi przyjrzeć dokładniej jak bedzie czas.Ale do rzeczy-Pobraliśmy troche(ok setke) płunu ze zbiorniczka po grzaniu motocykla.Płun byl taki kawowy.Juz po niecałej godzinie w sloiczku plyn chlodniczy zacza dostawać swoj kolor.Osad sie wytrącił i osiadł na dnie sloika.Teraz nie wiem czy to napewno olej.Olej pozostawiałby na lustrze cieczy oleiste plamy a tu pełna kulturka,nic tlustego.Zero oliwki.A osad wygląda na rdzawy.Jak rozmazalem ten osad na czystej kartce papieru to po wyschnieciu wyglada na rdze.Ale skad to dziadostwo?Moto niestare 96.Stalo za granica po wypadku ,moze przez ten czas dostal sie do ukladu.Nie mam pojecia....Jak rozpoznac olej zmieszany z plynem?Chyba tak ladnie nie osiada na dnie???Jaka droga może pompowac olej do ukł.chłodzenia?Przez oring na pompie wodnej i przez głowiće(uszczelke)?Dziwne to jest.Wiem ze dolewal wody kiedys bo ubylo z układu ale widze po obdukcji ze troche smarka plynem na łączeniach węży.Jak będzie ładna pogoda to przyjrze się co dzieje sie w zbiorniczku.Czy napewno to bąbelki czy tylko jakieś dziwne ruchy wody w układzie.Będziemy w kontakcie-Licze na dalsze wskazówki.Co do temp.płynu to grzaliśmy ja az do załączenia wentylatora.Według mnie troszke szybko sie włączył w porównaniu z moim "zimnym"GSXm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IG?A Opublikowano 1 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2005 A temp. rosła nadaj mimo że właczył sie wentylator? A co do oleju w wodzie to tak jak mowisz powinien sie wytrącić... Co do rdzy to tylko z pompy wody bo chyba cała reszta jest alu ale nie wiem bo nie znam sie aż tak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty_bytom Opublikowano 1 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2005 Z opisu wygląda to na rdzę i inne osady z układu chłodzenia. Moze przez zimę conieco się wypłukało, rozpuścił kamień i takie tam inne pochodne związków zawartych w płynie chłodzącym.Ale dla pewności sprawdź kompresję i jak pisali wcześniej koledzy, obserwuj stan oleju i płynu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2005 Jest jedno miejsce w CBR gdzie może mieszać te płyny, to zależy jakiego miał dzioba? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arthur194 Opublikowano 1 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2005 A może wystarczyłoby wymienić płyn na nowy. Wszystko będzie czyściutkie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 1 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2005 Wentylator włączał się i wyłączał.Schłodził i ok.Ale gdy znów temp.rosła załączał i ponownie schładzał.Dziwne to troche bo tak może działac latem lub wiosnaą gdy ciepło na zewnątrz ale zimą przy 0 stopni....Nie wiem?Jutro ponowne obserwacje :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 3 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2005 Przedewszystkim masz jedną odpowiedz... termostat działa i czujnik temperatury też, wiec to możesz wykluczyć. Moim zdaniem raczej nie jest to olej. Olej osiadł by na ściankach zbiorniczka i byłby tłusty jak krem. Wygląda na to, że ktos zalewał go nizłym syfilisem. Sugerował bym zlać ciecz, zakupić preparat do czyszczenia układu chłodzenia, zastosować, zalać ponownie płynem i przeprowadzać ponowne testy i obserwacje. PS. Jeśli motocykl się szybko nagrzewa, ale jednocześnie utrzymuje stała temp pracy, to świadczy to tylko o dobrze dobranym układzie chłodzenia a nie o awarii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.