eric535 Opublikowano 20 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2005 witam. :) napiszcie proszę,czy można po wymianie opon wyważyć koła mojej virago 535 na wyważarce samochodowej,bo w moim wielkim mieście jescze żaden z warsztatów nie zainwestował w wyważarkę motocyklową.sprawa dość pilna ,bo właśnie przymierzam się do kupna nowych opon i dętek na sezon.pozdrawiam!!! 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 20 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2005 Kilka razy zmieniałem opony w motocyklach i żaden z warsztatów nie miał wyważarki "motocyklowej" cokolwiek miało by to znaczyć. Wyważanie zawsze odbywało sie statycznie na stojaku z pryzmami Do koła dobierana jest odpowiedniej średnicy oś , całośc umieszczana zostaje na wypoziomowanym przyrządzie (stojaku) i to wszystko.Najcięższy punkt powędruje na dół więc na górze wtedy przykleja sie ciężarek i tak do usranej....opss sorki.... do znudzenia :) , aż koło będzie zatrzymywać sie za każdym razem w innym miejscu.Rozwiązanie proste i wg. mnie skuteczne. Byc może dobre serwisy maja odpowiednie maszyny do wyważania kół motocyklowych , ale jak napisałem nie spotkałem takiej nawet w autoryzowanym serwisie Kawasaki i Yamahy Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 20 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2005 Najlepiej i najprościej jest użyć osi z motocykla, wtedy nie trzeba niczego dobierać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 21 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2005 Najlepiej i najprościej jest użyć osi z motocykla, wtedy nie trzeba niczego dobierać.Dokładnie tak robię przy samodzielnym wyważaniu kół. Teraz pytanie do mądrych ludzi:Na ile ustepuje wyważanie "ręczne" wyważaniu dynamicznemu (na maszynie) ? A może przy tej szerokości i precyzji wykonania felg, oraz dobrej jakości ogumienia nie ma to znaczenia w jaki sposób wyważymy koła? Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 21 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2005 Avalon, o ile wiem, to większość warsztatów wyważa koła motocyklowe statycznie. Jak ktoiś robi dynamicznie, to chętenie się dowiem gdzie, bo jest to lepsze. Ryży, twój sąsiad jak wyważa? Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 21 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2005 RK mam pytanie czy sprawdzałeś kiedyś po nim na pryzmach? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 21 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2005 a ja mam inne pytanie: czy ktos z was jezdzil na nie wywazonych kolach?? u mnie w przednim wogole brak (a nie sadze, ze mam idealnie wywazone :) ale sladow, ze odpadlo tez nie ma), w tylnym mam 10g wrzucone. nigdy nie mialem drgan na kierownicy - nawet przy maksach, lozyska z przodu sa jak nowe (maja 1 rok). wiec... ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 21 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2005 To ja sie wypowiem ze slowa czytanegbo.Wypowiada sie jeden z czolowych zawodnikow."Zawsze kola wywazane sa statycznie"elektronika ulatwia zycie , ale podobno statyka i wytrwalosc polaczona z odpowiedzialnosci i wiadomosciami jest skuteczniejsza.Ot takie moje zdanie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz Opublikowano 21 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2005 Jak zmianiałem przednie koło panowie w Yamasze powiedzieli mi ze nie trzeba wywarzać bo jest kropka przy wentylu i to starczy :oops: Koło niby nie wali ani nic takiego ale nie jestem pewien czy tak powinno być. A na kole jest zamontowany cieżarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 21 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2005 a ja mam inne pytanie: czy ktos z was jezdzil na nie wywazonych kolach?? u mnie w przednim wogole brak (a nie sadze, ze mam idealnie wywazone :) ale sladow, ze odpadlo tez nie ma), w tylnym mam 10g wrzucone. nigdy nie mialem drgan na kierownicy - nawet przy maksach, lozyska z przodu sa jak nowe (maja 1 rok). wiec... ???? Ja miałem w ZZR niewyważone przednie koło - po wymianie opony okazało się, że nie da się wyważyć bo łożysko ma "delikatne wgniecenie". I, przynajmniej ja, czułem to przy większych prędkosciach. Może to była psychika, ale byłem pewien że czuję w kierownicy delikatne drgania. Na drugi dzień załatwiliśmy nowe łożysko, i wszystko przeszło. Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 21 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2005 a ja mam inne pytanie: czy ktos z was jezdzil na nie wywazonych kolach?? u mnie w przednim wogole brak (a nie sadze, ze mam idealnie wywazone :) ale sladow, ze odpadlo tez nie ma), w tylnym mam 10g wrzucone. nigdy nie mialem drgan na kierownicy - nawet przy maksach, lozyska z przodu sa jak nowe (maja 1 rok). wiec... ???? Ja miałem w ZZR niewyważone przednie koło - po wymianie opony okazało się, że nie da się wyważyć bo łożysko ma "delikatne wgniecenie". I, przynajmniej ja, czułem to przy większych prędkosciach. Może to była psychika, ale byłem pewien że czuję w kierownicy delikatne drgania. Na drugi dzień załatwiliśmy nowe łożysko, i wszystko przeszło. ale wywazales potem na tym nowym lozysku?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredi Opublikowano 21 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2005 To ja sie wypowiem ze slowa czytanegbo.Wypowiada sie jeden z czolowych zawodnikow."Zawsze kola wywazane sa statycznie"elektronika ulatwia zycie , ale podobno statyka i wytrwalosc polaczona z odpowiedzialnosci i wiadomosciami jest skuteczniejsza.Ot takie moje zdanie :P Dokładnie!! W moto GP koła wyważane są statycznie a nie dynamicznie. Wyważanie dynamiczne stwarza większy margines błędu co jest niedopuszczalne przy takich prędkościach. Ja mam w garażu swoją statyczną wyważarkę i nie daję zarobić warsztatom :). W wulkanizacji tylko od czasu do czasu kupuję ciężarki i na tym współpraca się kończy. Czasami wulkanizacje mają specjalnie przystawki do wyważarki dynamicznej i poprostu zakładają ją zamiast tej do kół samochodowych. U mnie w Elblągu jeden warsztat zainwestował i kupił wyważarkę tylko do kół motocyklowych (nie wiem kiedy mu się to zwróci) :P. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 22 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2005 no dobra- ale jakie to wyważanie statyczne , a jakie dynamiczne- i jak sami wyważacie to jakie cięzarki stosujecie- bo jak ja wywazałem kolo od auta to koles przyklejał różnej wagi ciężarki Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredi Opublikowano 22 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2005 no dobra- ale jakie to wyważanie statyczne , a jakie dynamiczne- i jak sami wyważacie to jakie cięzarki stosujecie- bo jak ja wywazałem kolo od auta to koles przyklejał różnej wagi ciężarki Koła w aucie wyważane są dynamicznie (w tej automatycznej wyważarce którą pewnie widziałeś). W wyważaniu statycznym przyciąganie ziemskie robi swoje wskazując na kole najcięższy punkt. Na przeciwko tego punktu przyklejasz właśnie ciężarki (lub zakładasz na krawędź felgi albo na szprychę). Ja stosuje przyklejane ciężarki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 22 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2005 Fredi opisz jak dokaldnie to robisz i jak zmieniasz opone.Sam zrobiles swija statyczna??Juz dawno bym se zrobil , tylko problem w tym ze niewiem jak opone przezucac , podobno da sie w samochodowym ale... jak na razie dzwonilem do 1 warsztatu i niechcieli sie podjac.Bali sie ze uszkodza felge....? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.