Meydey Opublikowano 16 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2005 Słyszałem, że mozna zarejestrować motocykl na zabytek (zółte blachy). Otóż mam SHL M11 z 1963 i MZ ES 250/1 Jaskółka z 1962. Są to 100% oryginały. Czy to się w ogóle opłaca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krasnal Opublikowano 17 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2005 Z tego co słyszałem w przypadku zabytku to płacisz 50% stawki OC - w przypadku motocykla niezbyt opłacalna sprawa :? poza tym na żółtych tablicach może być problem ze sprzedażą za granicę - zgode musi wyrazić konserwator zabytków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 17 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2005 Żeby mieć 50% znizki na OC (pzu) nie trzeba rejestrować na zabytek wystarczy, że pojazd ma więcej niż 25 lat - od razu dają taka znizkę a w następnej kolejności odliczaja znizki za bezszkodową jazdę. Co do żółtych tablic to widziałem o tym artykuł w ostatnim numerze miesięcznika GT Classic - niestety nie czytałem ale może warto tam zajrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 19 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2005 Żeby mieć 50% znizki na OC (pzu) nie trzeba rejestrować na zabytek wystarczy' date=' że pojazd ma więcej niż 25 lat - od razu dają taka znizkę a w następnej kolejności odliczaja znizki za bezszkodową jazdę. Co do żółtych tablic to widziałem o tym artykuł w ostatnim numerze miesięcznika GT Classic - niestety nie czytałem ale może warto tam zajrzeć.[/quote'] Noo chyba nie do końca, ja na Komara nie dostałem 50% zniżki i płaciłem jak za normalny motorower. Pytałem sie kiedys baby w PZU to powiedziała ze trzeba zaświadczenie od diagnosty przywieźć Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 20 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2005 Żeby mieć 50% znizki na OC (pzu) nie trzeba rejestrować na zabytek wystarczy, że pojazd ma więcej niż 25 lat - od razu dają taka znizkę a w następnej kolejności odliczaja znizki za bezszkodową jazdę. i linia produkcyjna musiała wygasnąć conajmniej 15 lat temu. Ale wtedy też nie jest to zabytek lecz weteran szos. PZU daje sporo zniżek na takie pojazdy, ja za swoje MW płacę 40 PLN rocznie Pisaliśmy o tym wielokrotnie, musisz kolego cz cross poszperać nieco w forumowym archiwum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Meydey Opublikowano 20 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2005 Dzięki, jak będę miał troche czasu to poszperam w archiwum, a jak czegos jeszcze byście się dowiedzieli to piszcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 21 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2005 W temacie PZU - kilka takich starych bryk już ubezpieczałem i nikt nigdy nie sprawdzał kiedy skończyli to produkować ani nie żądał żadnego kwita od diagnosty 8O No chyba, że niedawno się zasady zmieniły - ale możliwe też że każdy oddział żądzi się swoimi prawami - albo co bardziej prawdopodobne agent jest na "procencie" i nie bardzo mu zależy na przydzieleniu zniżek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_siwy_ Opublikowano 21 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2005 Co do OC w przypadku żółtych tablic sprawa wygląda tak:1.Nie ma obowiązku wykupowania OC, wykupujesz tylko wtedy kiedy chcesz pojeździć;2. Nie obowiązują Cię normy spalin, kierunkowskazy, głośność itd.3. Nie ma corocznych przeglądów technicznych (podczas rejestracji na żółtą blachę jest jeden przegląd i już więcej nie ma). Co trzeba zrobić: wypełnić papiery od konserwatora, przegląd techniczny i opinia rzeczoznawcy PZM o zgodności z oryginałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Meydey Opublikowano 21 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2005 1.Nie ma obowiązku wykupowania OC, wykupujesz tylko wtedy kiedy chcesz pojeździć; No to chyba bendę musiał wykupić bo jezdzę tymi motocyklami i mam zamiar jezdzić. Co do kierunków i tak nie mam i przy przeglądzie się nie czepiają.A wracając do OC jak wykupie to też nie bendę musiał robić przeglądów i ile taka sprawa kosztuje ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siuryt Opublikowano 22 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2005 Jest jeszcze jeden mały szczegół dotyczący pojazdów zabytkowych. Słyszałem kiedyś, że po wciągnięciu moto na listę pojazdów zabytkowych nie można nawet bączka puścić w kanape bez zgody konserwatora. Czyli można jeździć, ale wszelkie przeróbki (nie wiem jak naprawy) trzeba uzgadniać z konserwatorem zabytków. Ale mogę się mylić, słyszałem o tym dosyć dawno, a przepisy u nas dość często się zmieniają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_siwy_ Opublikowano 24 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2005 Siuryt masz racje tak jest, aczkolwiek jak to u nas w Polsce bywa, różnie jest z respektowaniem i egzekwowaniem przepisów... Jak w każdej sprawie są wady i zalety, choć dyskutowana sprawa nie koniecznie musi być postrzegana jako wada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Meydey Opublikowano 24 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2005 O przeróbkach to raczej nie ma tu mowy bo szkoda mi tych motorków niszczyć, jak się ociepli i bendę miał troche czasu to się tym konkretnie zainteresuje w urzędzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.