Skocz do zawartości

Wszystko o Yamaha DT 50, 80 i 125


Rekomendowane odpowiedzi

witam. jesli to bylo to skorki.. ale szukalem i niemoglem znalezc.

ostatnio moto mi odmowilo posluszenstwa... okazalo sie ze strzelil pierscionek i wywalilo go (dzieki bogu w tlumik przez co nie zablopkowalo korbowodu) i mam pytanko co robic? wiem ze nowy tlok konieczny. bo zkruszony od gury troche. cylinder dac do szlifu? czy trzeba nowy? i z glowica nic nie robic? czy do planowania? i ostatnie to czy znacie gdzies w okolicach wroclawia czy dolnego slasku kogos kto by mogl szlifowac cylinder i dopasowal by tlok zeby bylo git??

 

z gory dzieki i pozdrawiam. Karol :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety na cylindrze sa wyczowalne rysy.. ;p i niewiem jaki to byl juz szlif a na tloku niejest nic wybite porocz "5T8" oraz "litara "W" albo "M"....

 

oto kilka zdjec tloka i kanalu cylindra:

tłok1

tłok2

tłok3

tłok4

cylinder1

cylinder2

cylinder3

cylinder4

cylinder5

 

co jesli nieweim czy moto juz mialo kiedys szlif? jaki dobrac tłoczek do tego jak bedzie juz po szlifie?

Edytowane przez KarOr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmierz cylinder...najlepiej by było zrobić to mikrometrem....ale na pewno nie masz wiec zmierz suwmiarką mniej więcej...zorientujesz się jaką ma mniej więcej średnice ten cylinder, potem kupujesz tłoczek nad wymiar o 0,5 albo 1mm i idziesz do szlifierza....

 

na moje oko szlif cylindra będzie konieczny niestety....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nom z tym szlifem to wiem ze bedize konieczne. :icon_twisted: zobaczymy czy bedzie mocniejsza po tym szlifie ^^ i czy w ogole mozna jeszcze tego szlifa zrobic :bigrazz:

 

a z ta glowica to jak? mozna planowac glowice/? cos to da? bo to ponoc "TUNING" :banghead: ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nom z tym szlifem to wiem ze bedize konieczne. :icon_twisted: zobaczymy czy bedzie mocniejsza po tym szlifie ^^ i czy w ogole mozna jeszcze tego szlifa zrobic :bigrazz:

 

a z ta glowica to jak? mozna planowac glowice/? cos to da? bo to ponoc "TUNING" :banghead: ^^

 

Wzrośnie Ci stopień sprężania ( albo ciśnienie, nie pamiętam ) i paliwo będzie się lepiej spalać plus moment obrotowy wzrośnie ale wał korbowy oberwie po tylku albo łożyska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wzmacnianym wale napewno będzie chodził dobrze (jeśli takowe są do tego modelu) i długo, dobre łożyska też by się przydały.

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wzmacnianym wale napewno będzie chodził dobrze (jeśli takowe są do tego modelu) i długo, dobre łożyska też by się przydały.

 

 

Edit:

 

2 razy kliknałem "dodaj odpowiedź" czy cos tam :icon_razz:

Edytowane przez Kamsel

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim razie planowanie odpada;p niechce ni sie pozniej rozkladac silnika.. :biggrin: zrobie szlifa i bedzie git.. gorzej jak juz niemozna bo szlify mozna o ile dobrze pamietam to 3 zrobic? :biggrin: :icon_question: :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dt80 lc2 można zrobić chyba 8 szlifów. bo rozmiar nominalny jest 49mm a największy mozliwy tłok 51 stopniowane co 0,25. Jak robisz szlif to idziesz z cylindrem to szlifierni cylindrów i oni Ci powiedzą jaki nadwymiar kupić. bo wiedzą ile trzeba zeszlifować żeby dobrze wyszło. zaraz pewnie sporo ludzi będzie Ci pisało zebyś kupił jakiś porządny tłok. wiec od razu Ci mówie że jest tylko jeden rodzaj tłoków do tych dt i różnią sie one w tej chwile już chyba tylko cena. cena od ok 60 do 150 za ten sam tłok. sprawdź ceny w wilmacie i klasie jeśli moge doradzić. szybkiego remontu życze i w droge:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem:

 

wyczyściłem gaźnik, wszystko skręciłem. Jak odpalam moto to od razu wkręca się na max obroty- co może być tego przyczyną? Dziękuję za odp.

 

Ja też tak miałem. Źle włożyłeś przepustnicę do gaźnika. Kucnij z prawej strony motoru, odkręć i wyciągnij przepustnicę, w przepustnicy masz taki rowek. rowek musi być z prawej strony motoru. To pewnie przyczyna, a jeśli nie to to nie wiem, bo nie miałem innych problemów z gaźnikiem...

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...