Skocz do zawartości

Wszystko o Yamaha DT 50, 80 i 125


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Z tłokiem wszystko ok - pierścienie całe, nie jest poobcierany - na cylindrze widać jeszcze ślady honowania.

No właśnie, że jako takich luzów nie ma, tylko wał jakoś tak ciężko chodzi - jakby przeskakuje, nie ma płynności.

Myślę, że i tak będe musiał to rozebrać.

O bezinwazyjnym ściągnieciu simmeringów mogę raczej zapomnieć?

Jackuzy, orientujesz się jaka powinna być grubość tarcz?

Szukałem w serwisówce, ale na marne.

Za pomoc dziękuje.

Pozdrawiam KszyHoo

 

uuu na pewno jest w serwisuwce...musisz poszukać :P na 100% jestem pewien ze tam jest. ja znam grubość tarcz dla MXa a nie wiem czy to taka sama wartość będzie.

 

No to skoro nie ma płynności (a trzymasz korbowód prosto w górze) to masz walnięte łozyska...

 

Simeringi zdejmiesz i bez rozpoławiania silnika...ale jak masz taki objaw i silnik rozebrany (może wyjęty z ramy?) to go rozpołów kup łożyska SKF (tylko oryginalne Francuskie :P) bardzo drogie nie są a dobre. wymień łożyska, kup simery i wymień lub jak sa w niezłym stanie to ich nie wymieniaj tylko delikatnie wyjmij i jak wymienisz łożyska wsadź na swoje miejsce. (tak wiem świętokradztwo nie wymienić uszczelniaczy jak można....ale wiem ze nic nie będzie jak raz je wyjmiesz i załozysz raz jeszcze :P )

 

Rozpołów wymień, koszt nie duży (stosunkowo) a motorek na pewno zacznie milej chodzić od razu :biggrin:

 

Tarcze od razu tez możesz kupić. chociaż jak nie odczuwałeś ślizgania spręgła to może nie koniecznie, ja u siebie już w ogóle nie mam sprzęgła ... echh no ale trza wymienić i znów będzie brykac :flesje: hehe a po drobnym wzmocnieniu motorka (planowanie głowicy i cylka) sprzęgło ma co przenosić na skrzynkę biegów...dlatego tez podejrzewam że przez to właśnie szybciej poleciało ... no ale się okaże wszystko jak będzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DT 80 '93, problem: linka gazu jest 'za długa' tzn. jest luz na manetce gazu. co się z tym wiąże nie trzyma niskich obrotów i gaśnie. przed zmianą linki (na nową) nie było takiego problemu.

pytanie: co może być przyczyną: jak sobie z tym poradzić? acha jeszcze jedno - pali od 2-3 kopa tylko trzeba 'naprężyć' linkę. pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w gaźniku wolne obroty ustawia sie śrubą od wolnych obrotów a nie linką gazu. jeśli jest za długa to co najwyzej nie będziesz mógł maksymalnie otworzyć przepustnice ale obroty beda takie same jak przed założeniem nowej linki jeśli nie zmieniałeś ustawień gaźnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uuu na pewno jest w serwisuwce...musisz poszukać na 100% jestem pewien ze tam jest. ja znam grubość tarcz dla MXa a nie wiem czy to taka sama wartość będzie.

 

No to skoro nie ma płynności (a trzymasz korbowód prosto w górze) to masz walnięte łozyska...

 

Simeringi zdejmiesz i bez rozpoławiania silnika...ale jak masz taki objaw i silnik rozebrany (może wyjęty z ramy?) to go rozpołów kup łożyska SKF (tylko oryginalne Francuskie ) bardzo drogie nie są a dobre. wymień łożyska, kup simery i wymień lub jak sa w niezłym stanie to ich nie wymieniaj tylko delikatnie wyjmij i jak wymienisz łożyska wsadź na swoje miejsce. (tak wiem świętokradztwo nie wymienić uszczelniaczy jak można....ale wiem ze nic nie będzie jak raz je wyjmiesz i załozysz raz jeszcze )

 

Rozpołów wymień, koszt nie duży (stosunkowo) a motorek na pewno zacznie milej chodzić od razu

 

Tarcze od razu tez możesz kupić. chociaż jak nie odczuwałeś ślizgania spręgła to może nie koniecznie, ja u siebie już w ogóle nie mam sprzęgła ... echh no ale trza wymienić i znów będzie brykac hehe a po drobnym wzmocnieniu motorka (planowanie głowicy i cylka) sprzęgło ma co przenosić na skrzynkę biegów...dlatego tez podejrzewam że przez to właśnie szybciej poleciało ... no ale się okaże wszystko jak będzie

 

Dzięki wielkie za porade.

Zdecydowałem, że zamówie tarcze.

Złoże silnik ( jeszcze jest w ramie ) i zobaczy czy dalej bedzie huczało, jeśli tak to rozbiore od nowa.

Objawy:

Duuuuże wibracje, huczenie.

Chociaż chyba lepiej wkręca się na obroty - to dziwne.

Jednak inaczej - zorientowalem sie, ze wszystko mam na miejscu w mieście i nie musze kupować kpl. simerów.

Także luz.

No sprzęgło u mnie ma też co przenosić 110ccm Malossi + 120/90 kostka z tyłu - daje we znaki.

Dziwne jest to, ze nowe łożyska kupiłem w ostatnim tygodniu wakacji.

No nic, trzeba działać.

Dzięki za pomoc, Jackuzy.

Będe informował na bierząco.

 

Pozdrawiam KszyHoo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko. jakim olejem zalać amortyzator z przodu? nazwa rodzaj.. o takie rzeczy mi chodzi. wiem że to są specjalne oleje. może ktoś już to robił.. zaznaczam że nie chce zbyt miękkiego amora żeby mi po terenie nie dobijał do końca bo lubie ostro pojeździć.

 

Pytam bo mi już cieknie i bede musiał sie pokusić o wymiane uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko. jakim olejem zalać amortyzator z przodu? nazwa rodzaj.. o takie rzeczy mi chodzi. wiem że to są specjalne oleje. może ktoś już to robił.. zaznaczam że nie chce zbyt miękkiego amora żeby mi po terenie nie dobijał do końca bo lubie ostro pojeździć.

 

Pytam bo mi już cieknie i bede musiał sie pokusić o wymiane uszczelki.

 

normalnie jest Hydrauliczny 10W...jak chcesz twardziej wlej 15W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam Motul. Jak chcesz zeby byl twardszy mozesz troszeczke ponad poziom nalac. Tylko nie przesadz. Zmienialismy olej w lagach w Varadero i za duzo sie nalalo no i ... nie dalo sie go ugiac :D

Pozdrawiam

PS: Mi tam DT sie trzyma caly czas i zero problemow ;) (linka od sprzegla sie urwala ale juz nowa zalozona :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skąd wiadomo gdzie jest ten poziom?

 

o LOL......

 

zajrzyj w serwisówkę i nalej dokładnie tyle ile jest napisane ;)

 

a co do ilości :biggrin: to jak wlejesz za dużo najpierw nie da się ugiąć a potem wywali ci simery (znowu ;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o LOL......

 

zajrzyj w serwisówkę i nalej dokładnie tyle ile jest napisane :)

 

a co do ilości :) to jak wlejesz za dużo najpierw nie da się ugiąć a potem wywali ci simery (znowu :crossy:)

 

fajnie jakbym miał. jak możecie to podajcie ile sie w waszych 125 dt leje. może u mnie podobnie w sachsie. bede mogł sie zawsze sugerować.

Edytowane przez guma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w gaźniku wolne obroty ustawia sie śrubą od wolnych obrotów a nie linką gazu. jeśli jest za długa to co najwyzej nie będziesz mógł maksymalnie otworzyć przepustnice ale obroty beda takie same jak przed założeniem nowej linki jeśli nie zmieniałeś ustawień gaźnika

 

Właśnie w tym problem że ustawień gaźnika nie zmieniałem i mogę maksymalnie otworzyć przepustnice. Jedyny problem to 'luz' na manetce gazu i gaśnięcie na niskich obrotach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od wolnych obrotów masz taką większą srube przy gaźniku. najczęściej jest na niej sprężynka jeszcze. wkręć ją troche aż zauwazysz ze obroty wzrosły i trzyma wolne. wcześniej może mialeś ustawione na lince i dlatego teraz jest źle. ale to było błędem. bo linka gazu powinna miec mały luz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...