Skocz do zawartości

Wszystko o Yamaha DT 50, 80 i 125


Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanie. w sumie jestem prawie w stu procentach pewny ale zawsze warto jeszcze zapytac. otóż moja yamaha dt 80 z 94 roku ciągnie gdy stoje w miejscu mam wrzuconą jedynke i tzymam sprzeglo. mało tego, gdy zaczyna wkrecac sie na obroty robi taki szybki przeskok (powiedzmy z 5 na 7 tyś) a wcale jakos dobrze nie przyspiesza. wedlug mnie jest to sprawa tarcz sprzegła ktore po prostu juz sie zniszczyly przez co slizgają sie. mam tu produkt -> http://www.sklepmotocyklowy.pl/index.php?s...ze_sprzzogceowe - powiedzcie czy polecacie zakup i czy to napewno to. bede bardzo wdzieczny za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie. w sumie jestem prawie w stu procentach pewny ale zawsze warto jeszcze zapytac. otóż moja yamaha dt 80 z 94 roku ciągnie gdy stoje w miejscu mam wrzuconą jedynke i tzymam sprzeglo. mało tego, gdy zaczyna wkrecac sie na obroty robi taki szybki przeskok (powiedzmy z 5 na 7 tyś) a wcale jakos dobrze nie przyspiesza. wedlug mnie jest to sprawa tarcz sprzegła ktore po prostu juz sie zniszczyly przez co slizgają sie. mam tu produkt -> http://www.sklepmotocyklowy.pl/index.php?s...ze_sprzzogceowe - powiedzcie czy polecacie zakup i czy to napewno to. bede bardzo wdzieczny za odpowiedz.

 

 

Rozbierz sprzęgło i zmierz ich grubość...jak będą poniżej normy to zmieniaj na nowe...

 

 

 

 

 

Moja maszyna znów żyje...ale mam K**** kompresje... ciężko przeciągnąć kopkę przez sprężanie ręką :icon_mrgreen: silniczek jak to zawsze jest zaraz po odpaleniu chodzi ślicznie.... teraz czas na delikatne docieranie bo spasowane jest na 4 setki ;)

 

JAZDA...tylko zimno troche :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zna sie tu ktos na elektryce? mam kierunki 3W a powinny byc 12W kupilem dzisiaj rezystory 10omow 10W i nic to nie zmienia (kpl nic...) jak dam rezystor 530omow to sie rezystor pali wiec jaki dac? 5omow 10w?

chodzi o to ze kierunki sie swieca zamiast migac, przerywacz jest dobry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według moich obliczeń ... których nie jestem pewien w 100% ale jednak blisko :icon_mrgreen: powinieneś kupic rezystor 15om ALE ZAMONTOWAĆ GO MUSISZ RÓWNOLEGLE DO ŻARÓWKI....już wyjaśniam dlaczego :(

 

Otóż przez żarówkę o mocy 12W przy napięciu 12V przepływa prąd o natężeniu 1A... zatem licząc z prawa ohma rezystancja żarówki wynosi 12 Ohm

 

Natomiast przez żarówkę o mocy 3W przepływa prąd o natężeniu 250mA ... zatem licząc z tego samego prawa ohma jej rezystancja wynosi 48 Ohm....

 

Żeby przystosować tą żarówkę do przerywacza trzeba zwiększyć wartość płynącego prądu do wartości 1A....zatem należy obniżyć rezystancję żarówki widzianą z poziomu przerywacza do poziomu 12 Ohmów. Aby to zrobić należy równolegle podłączyć rezystor o wartości 15 Ohmów....w jego gałęzi płynący prąd wyniesie 800mA ... sumując ten prąd z płynącym w obwodzie żarówki czyli 250mA w sumie wyjdzie nieco ponad 1A czyli 1050mA :( wystarczająco aby przerywacz działał właściwie. Rezystor 15 ohm musi mieć moc 10W ;)

 

Powodzenia :D

 

(PS...Rezystancje łączone szeregowo się sumują.. łączone równolegle są wynikiem wartości wypadkowej :) Rz=R1xR2x...RX/R1+R2+...RX )

Edytowane przez Jackuzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jackuzy, jeszcze lepiej jezdzi ? Zmierz kompresje na zimnym jak mozesz, porownam z moja.

Milego docierania.

Wczoraj zrobilem taka traske 45km do Nowego Wiśnicza z Krakowa. Mialem przejechane 500km po szlifie. Czyli juz teoretycznie dotarty. Potem spowrotem 45km. Cala trase jeechalem na wyzszych obrotach ale nie najwyzszych. Na tych przelozeniach max 80 jaded, wysoeki obroty. Jechalem prawie caly czas, dobre 35 km drogi 70km/h Momentami przykrecilem do 80 a czasami 60 i mniej. Czy nie zaszkodzilo to mojemu tlokowi ? Bylo bardzo zimno i mysle ze dobre bylo chlodzenie. Nie odczulem spadku mocy.

Moglo sie cos popsuc?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie jeździłem odpaliłem ją wczoraj koło 20 i zagrzałem do dobrej temperatury ... dzisiaj na pierwszą jazdę się wybieram...ale motorek inaczej pracuje...ma niższy ton niż wcześniej i nieco inaczej reaguje na gaz :wink: no ale zobaczymy jak jeździ :flesje: tylko mam problem z kopka bo mi się cholera zacina ;/ muszę to rozebrać i zajżeć tam...przy okazji wymienię simera tylko ze znowu wylewanie oleju, zdejmowanie kapy echh...

 

 

nic Ci sie nie stanie z twoim silnikiem :P jak chodzi to znaczy ze jest git...możliwe że nieco skróciłeś życie tłoka ale nie sądzę żeby było się czym przejmować :biggrin: ja generalnie też jeżdżę podobnie prawie zawsze :wink: zatem nie martw się :flesje:

Edytowane przez Jackuzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jackuzy powiedz mi jeszcze czy mam podlaczas rownolegne rezystor na 2 kablach? czy na jednym ? bo z kierunku wychodza 2 kable...wystarczy dac na jeden? obwod chyba sie tam zamyka bo nie ma roznicy jak podepne kable.

 

Echh Naspin Naspin widać ze nie znasz elementarnych zasad śiatkówki ;) Jak cos podłączasz równolegle do czegoś to jak to ma byc podłączone? może obrazek coś wyjaśni :

 

________Żarówka O________
|						|
|						|
|________Rezystor________|
|						|
|						|
:						:
|____+zasilanie 12V- ____|

 

tak by to miało wyglądać mniej więcej ;]

 

 

 

 

 

Dzisiaj zrobiłem 28km po remoncie pierwsze 28km....z przygodami jak cholera :P przeszły trzy świece, dwa razy spadała mi fajka ze świecy (na środku skrzyżowania), naprawiałem cięgno sprzęgła na chodniku przy skrzyżowaniu a do tego naprawiłem linkę gazu która się klinowała przy przekręceniu kiery w lewo ..... no i tyle na koniec jeszcze regulacja sprzęgła po naprawie....hehe 75km/h się rozpędziłem bez żadnego poganiania :icon_evil:

 

a teraz wrażenia...jak już wszystko zaczęło dobrze chodzić to motorek ma duuużo mocniejszy dół i stał się moim zdaniem bardziej elastyczny.... dużo lepiej teraz przyspiesza i generalnie się fajnie jeździ.. chociaż nie chciałem cisnąć go na obroty z wiadomych przyczyn.... zobaczymy jak będzie dalej :cool:

 

poza tym nalałem za dużo oleju do paliwa :P a przez to cały nie spalony olej wydostał się przez nieco nieszczelny wydech przy cylindrze i oznaczył się pięęękną smugą czarnej mazi :( echh

poza tym leje mi któryś simmering znowu po lewej stronie... tam są tylko trzy więc nie duży wybór ALE wszystkie trzy były wymienione ;/ podejrzenie padło na simer dźwigienki zmiany biegów... z tym ze może to też być ten mały od sprzęgła jak i duży od zębatki.. chociaż nie wygląda żeby był olej na zębatce i pod nią...jeszcze będę grzebał.... pisałem już o blokującej się kopce? jest trochę lepiej ale nadal sie blokuje ;] zobaczymy.... i tak gubię olej więc zlanie i nalanie owego nie powinno byc kłopotem ;P ;) echh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka!!

Mam taki problem... W moja yamaha jest slaba. Mimo ze jest odblokowana to ma srednio chodzi... Praca silnika jest dobra tylko ze nie ma tego KOPA... Co moze byc przyczyna?? Dodam ze yamaha kreci do 12 tys... Czy to moze byc wina gaźnika??

Z góry dzieki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanko. MAm yamahe tdr 125 ( ten sam silnik co w dt 125) zrobilem remont i nie mam wolnych obrotow. przed remontem tez nie mial a nie dawno go kupilem. z gaznikiem juz probowalem ale jak spada ponizej 2500 obr to gasnie. czy moze to byc wina zaworu wydechowego?? z gory dzieki :) a ijeszcze jak sie rozpedzam i go cisne to za kazdym razem jest innaczej. (chodzi mi tu o przyspieszenie)

Edytowane przez radzio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziś troszke dałem po dupie mojej DT. W pewnym momencie zauważyłem dziwny dżwiek przy spadaniu z obrotów (nie umiem go opisac, do tej pory tak świszczała a teraz jakby bulgoce) Ponadto pociagne za kopke i sie przysłucham to słychac czasami taki odgłos tarcia (jak by w cylindrze był jakis kamyczek), i jeszcze przy odpalaniu raz mi sie troche zablokowała kopka tzn. czułem zbyt duzy opór. Co może byc tego przyczyną. Jakas drobinka piasku w cylindrze czy pierścien poszedł.

 

Bardzo dziękuje za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm.. a zauważyles spadek mocy? jezeli jest to proponuje rozebrac cylinder zobaczyc gładź scianki i stan pierscieni. osobiscie mi nigdy nic nie bulgotało. moze cos z napedem, a moze łozysko, a moze cos jeszcze innego..

 

mam jeszcze pytanie zeby sie upewnic.. tarcze sprzegła sa po stronie kopniaka nie? bo bede wymieniał. bede wdzieczny za informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...