Skocz do zawartości

TUNIG co zmieniliście lub chcecie zmienić w swoim sprzęcie


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie , zastanawiam sie co warto zmieniać w sprzęcie a czego nie warto zmieniać w swoim GSXR1000K4 mam zmienioną końcówkę na akrapowić (dobrze gada) i amora skrętu bo oryginał to porażka. Napewno założe crashpady chodź i co do nich są zdania podzielone niby rozrywają ramę. Być może jeszcze stalowe przewody hamulcowe. Napiszcie jakie macie doświadczenia z pełnymi wydechami i powercomanderami i tp hamulce i tp i td. dosłownie wszystko :-) Sprawa jest poważna bo finansowa jeśli po zmianie pełnych wydechów i założenia comandera ma przybyć faktycznych kilka kucyków to czy to ma sens na drodze?? Różne są zdania piszcie jakie macie doświadczenia wasze i kolegów ale proszę o fakty nie na zasadzie ktoś gdzieś słyszał.

Pozdrawiam :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mody zrobione:

- krótszy tył R&R Customizing

- lampa tylna LED Kellerman

- kierunki przód i tył LED Kellerman

- prosta kiera, manetki i końcówki

- karbonowa osłona ramy

- karbonowa osłona chłodnicy oleju

- lusterka

 

Mody do zrobienia:

- zestaw crashpadow LSL

- amor skrętu LSL

- piggy-back ECM'a (pewnie Doebeck Peformance)

- wydech (Sebring albo HSA)

- izolacja termiczna airboxu

- świeczki

- łopuny Dunlop SP 209 GP (tak, tak, nowy model)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w swojej kawie zmieniony kompletny układ wydechowy ale niestety nie jestem w stanie Ci powiedzieć jaka jest róznica w stosunku do serii bo z takim układem już ją nabyłem a oryginału nie posiadam.

Nie wiem jeszcze czy czasem nie było zmienianych dysz w gaźnikach czy filtra powietrza bo jeszcze nie zaglądałem tam(przy okazji wiosennego przeglądu byc moze nieco sie wyjasni)...

 

Oprócz tego w najbliższym czasie na 100% zainwestuje w crash pady, być może zaopatrze maszynke w stalowe przewody hamulcowe(w staowym oplocie znaczy...).

Najprawdopodobniej już niebawem wywale seryjne kierunki i zamontuje w ich miejsce jakieś nieco mniejsze i troche ciekawsze(być moze białe).

 

Bardzo wysoce prawdopodobne że powalcze nieco z polerką tego i owego(miałem ambitny plan wypolerować wszystko łacznie z ramą, wachaczem, wszystkimi drobiazgami i rantami felg ale chyba odpuszcze sobie narazie rame i wahacz a reszta bez zmian... Zobacze wtedy jak maszynka sie będzie prezntowała i jak to wszystko sie uda i być moze wtedy albo pozostane przy tym co jest albo zrobie jeszcze całą rame i wahacz...

 

W planach mam jeszcze wyższą szybe.

Potem gdy troche odetchne finansowo chciałbym jeszcze zakupic jakiś sensowny amor skrętu i byc moze jeszcze nieco zainwestowac w wygląd(nakładka na siedzenie pasażera i być moze mały błotniczek oraz wypełnienie nadkola...).

 

Jak widzisz plany sa bardzo ambitne ale ja uwielbiam tuning, uwielbiam dłubać przy motorku i ciągle coś w nim dopieszczać, poprawiać, usprawniać i przerabiać...

Zwykle potem satysfakcja jest ogromna szczególnie gdy spotyka sie potem maszynke która kiedyś była identyczna a potem w każdym niemal szczególe jest lepsza i gdy seria stoi obok nieco ulepszonego sprzeta radocha jest podwójna- wtedy wiadomo że ma sie coś wyjątkowego i wyrówżnia sie z tłumu.8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie mam przebudowany wydech - zobaczymy co z tego będzie jak poskładam wszystko do kupy, zmieniłem tarcze hamulcowe na wentylowane i pływające, mam zamiar w niedługim czasie zorganizować stalflexy i przednią oponę ME 1 do kompletu, oddałem do spec zakładu tylny amortyzator do utwardzenia. Z wizualnego tjuninku pozostało mi zmienić prawe wypełnienie owiewki na całe i polakierować zadrapany przedni błotnik.

Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy sie chwala widze, to i ja - chociaz tuningiem bym tego nie nazwal.

 

- wydech Higashi carbon

- filtr K&N

- wieksze dysze (ponoc...)

- amor skretu LSL

- stahlflexy Goodridge (najlepsza inwestycja - polecam kazdemu)

 

A, i jeszcze regulator napiecia mam po tuningu ;-) A wizualnie to lajtowo: swiezutki lakier (yeeeah!), troche carbonu, troche polerki, ciemna szyba, male kierunki...

 

Jesli chodzi o twoje rozwazania, to mialem jedynie stycznosc z przewodami w oplocie stalowym i moge je zdecydowanie kazdemu polecic. Znacznie wzrasta wyczuwalnosc i dozowalnosc przedniego hebla, szczegolnie jesli sprzet ma juz swoje lata. Przypuszczam ze w K4 masz i tak brzytwy, wiec jak se ta chceta ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Hmm.... więc OK crashpady założe na początek z pewnością zastanawiam się czy dokupować resztę wydechu akrapusa to spory wydatek . Powstaję więc pytanie czy warto na samej końcówce przy redukcjach strzela że hoho :-P :evil: Stalówki przewody na przód strzele tego też byłem bliski. Jeśli idze o tuning wizualny to wywale tylko tylne kierunki z tym pod dupkim bo to kicha nie mam jeszcze koncepcji co tam dokładnie założe jest tam coś w luisie ale nie jestem przekonany.

Pozdrawiam :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w maleństwie zacząłem od przewodów - mam stalowe. Jak powiedział FAT - bardzo dobra inwestycja - zwłaszcza jak mają już ze trzy, cztery lata (wg instrukcji co 4 lata należy oryginalne gumowe zmieniać).

Dodatkowo tłumik przelowowy (carbon), nakładki karbonowe na ramę i dekiel (trochę "wymuszone" przez okoliczności), i zmieniony tył. Wywalam cały tył, zakładam tuningowy poddupek bez chlapacza, małe kierunki i okrągłe lampy led.

 

Quake, na e-bayu możesz za około 200 € kupić kompletne tuningowe "poddupki" do Twojego moto.

 

Jak jeździsz po normalnych drogach, a nie latasz po torze, to odpuść sobie wymianę całego wydechu. Większość tuningowych układów wydechowych jest bez EXUPU (mają na celu nie polepszać momentu i mocy na dole, ale na górze + polepszać przebieg momentu i mocy). Zresztą ile możesz zyskać? 5 KM? I wykorzystasz to na drodze? Cyba nie specjalnie odczujesz.

Ja sobie nawet filtra K&N nie zakładam, bo nie ścigam się, a 160 KM i tak jest prawie nie do wykorzystania w normalnych warunkach.

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Fajnie w końcu konkretne informacje więc z pełnego wydechu rezygnuje chyba że sie trafi w jakiejś promocji :-P Na pewno kupie przewody na przód stalówki . Może masz i racje skupie sie na wersji wizualnej tymbardziej że zamierzam troszkę tym sprzętem polatać.

Szczerze mówiąc wielu ludzi sądzi podobnie nawet Ci z torów że taki tuning to tylko czysta zabawa nie jest adekwatna do wydatków ale jeśli ktoś to lubi :-) Mnie tak naprawde interesuje co warto a czego nie i juz powoli klaruje mi się opinia. Dobrze jest jak jest :-)

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamontowane(FAZER600):

wysoką szybę turystyczną

wydech BOS'a (troszkę go tylko"wybebeszyłem" bo był cichy)

tej zimy uparłem się zamontować Xenony - udało się - mam 2 x bixenon na soczewkach (mijania i drogowe) - efekt super, świecią jeszcze lepiej

Mam zamiar zrobić:

coś z tylną lampą bo oryginalna chyba jest z XIX wieku

z kierunkami

tarczami zegarów i ich podświtleniem

i chyba lepszy wydech

Podnoszeniem mocy (K&N, Dyno-Jet, itp) nie bedę się zajmował bo to bez sensu. Wydac kupę kasy i mieć parę koników więcej. Lepiej tą kase dołożyć i kupić mocniejszego sprzęta(chyba że ma się TOP wersję przecinaka i nie ma już nic mocniejszego ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jestem mało ambitnym minimalistą, ale przez cały okres posiadania Bandita (od jesieni 2000) nie zmieniłem w nim w zasadzie nic od nowości (nielicząc okufrowania). Owszem, nieraz myślę sobie, że przydałby się amorek skrętu; z czasem może zainwestuję w filtr K&N, ale póki co nie poprawiałem fabryki.

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra, to może i ja się chwalnę ;),

-tylny błotniczek i osłona lakieru w kolorze nadwozia (niebieskim),

-nakladka na siedzenie pasazera w kolorze,

-wydech IXIL comp. 60mm Carbon,

-amor skrętu Arrow,

-szybka MRA Racing (niebieska),

-przewody Goodridge na przód (niebieskie z niebieskimi śrubami i końcówkami (alu):)),

-żarówka Philips BlueVision,

-sprzęgło+sprężyny EBC StreetRacer,

-niebieskie podnóżki :(,

 

w planach:

-KN,

-DJ,

-crashpad'y,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Co macie w sprzętach OK ale interesują mnie wasze opinie co warto zmieniać i dlaczego ? piszcie o waszych udziwnieniach :-) Z opini jakie tu piszecie wynika narazie że warto mieć crashpady i stalowe przewody, jak jest z wydechami i comanderami komu sie opłąciła zmiana a komu nie ?? Piszcie informacja cenniejsza niż złoto :puchar:

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody i crash pady sprawdzają sie na 100% a wydechy owszem ale w zależności od tego jakie sa wobec nich Twoje oczekiwania...

 

Dlamnie w wydechu do motocykla na ulice(bo na tor to już inna bajka) liczy sie przedewszystkim dźwięk(i cała zabawa z tym zwiazana ale także czasem również bezpieczeństwo...)i wygląd a lekkie obniżenie masy i ewentualna drobna zwyżka mocy w normalnych warunkach jest mało odczuwalna więc jest tylko miłym dodatkiem.

Poprawia samopoczucie czy wrażenia z jazdy płynące z dźwiękiem ale żeby diametralnie poprawił osiągi nie ma co za bardzo liczyć... no chyba że wydech będzie tylko jedną z wielu modyfikacji(i nie mówie tu tylko o jakimś K&Nku i DJ czy Power Comanderze ale o bardziej zaawansowanych modyfikacjach...).

Ewentualnie może nieco zmienić charaktrystyke oddawania mocy ale czy jest lepszty przed czy po to już kwestia gustu, preferencji i sposobu w jaki kto jeździ... wiadomo przecież, że kompletny układ wydechowy w maszynie turysty który osłabi środek(pogorszy elastyczność) ale za to da nieco więcej mocy przy najwyższych obrotach będzie poronionym pomysłem.

 

Szyby onieco innych kształtach niż seryjne tez sie sprawdzają i prakycznie potwierdzają to wszyscy którzy takich używają ale raczej warto inwestowac w coś renomowanego i sprawdzonego niż jakies tanie podrbiki które nie wiadomo jak dobrze zostały podrobione i jak wygląda ich aerodynamika.

Ja mam prawie 190cm wzrostu więc dlamnie to będzie niezbędnik bo inaczej jazda z prędkościami 180 w zwyż na dłuższą mete jest bardzo męcząca...

 

Z funkcjonalnych przeóbek sprawdza sie czesto poprawa oświetlenia czyli np. montaż xenonów do motocykla(naprawde róznica jest duża) lub wymiana na jakieś naprawde dobre żarówki(w zależności co tam w lampie świeci seryjnie róznica jest minimalna lub nieco większa i wyraźnie odczuwalna).

 

Warto też napewno zainwestowac w amor skrętu bo przy nowoczesnych agresywnych sprzetach i naszych byle jakich drogach mocno poprawiaja bezpieczeństwo a o maniakch wszelkiej maści wygłupów nawet nie wspominam...:)

 

Tak samo jest z oponkami... dobry komplecik opon też może bardzo ułatwić życie i odmienić motocykl gdy ten jest na jakichś starcy zużytych gumacha używki...no cóż popularne ale to jednak nie to samo i jak ktoś jest w stanie wyścibolic pare złotych na nowe gumy to napewno warto).

 

Reszta przeróbek to głównie przeróbiki wizualne(bo np. modyfikacje zawieszeń nie są bardzo popularne...poprostu mało kto jest w stanie wykorzystać potencjał fabryczncyh zawieszeń a co dopiero jakichś np. konklretnych Ohlinsów...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...