bronx Opublikowano 19 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2005 Witam napewno sa ogulne wartosci momentow jakimi nalezy dokrecac srubki :Dchcuialbym sie dowiedziec jakie to wartosci dla srub 10 ,11 , 12,13,14,15,16,17,18,19,20 - z nakretka oraz dla wartosci 14 wkrecana w blok silnika (aluminiowy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2005 Podales rozmiary lbow, a nie rozmiar srub - zmierz srednice tych srub. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 19 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2005 Ok moze to idiotyczne pytanie , ale musze je zadacCzy niema standarto , norm ze sruba nr np. 10 ma gwint o srednicy takiej i takiej ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dobczok Opublikowano 19 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2005 Ok moze to idiotyczne pytanie , ale musze je zadacCzy niema standarto , norm ze sruba nr np. 10 ma gwint o srednicy takiej i takiej ?? Pewnie... wszystko jest znormalizowane :D10- M6 13- M8Tyle powiem ci z glowy, reszty nie pamietam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszzzz Opublikowano 19 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2005 rozmiar lba 10 to sruba 6, 13 to 8 , 17 to 10 chyba tak to jest czasami jest tak ze nakretki sa mniejsze lub wieksze a i ze srubami tez tak bywa najlepiej zmierzyc wtedy 100% pewnosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 19 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2005 Nie zawsze tak jest, nie zawsze rozmiar pod klucz pokrywa się z gwintem, nie każda śruba ma taką samą twardość (5,8 nadaje sie do mebli, 8,8 i 10,9 jest stosowana w motoryzacji, co nie znaczy, że i 12,9 też występuje). Nie każda jest wkręcana w taki sam materiał - raz w "żelastwo", innym razem jest wkręcana w aluminium. Czasami M10 jest pod klucz 17mm, czasami pod 14 mm, czasami pod 16 mm, Nie wspominam już o skokach gwintów - też ma to wpływ. Bronx, podaj konkrety, co Cię interesuje, to Ci podam podstawowe momenty. A najlepsza jest serwisówka i niestety ... praktyka. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 20 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2005 pisze o srednicy sruby 10 wkrecana w blok silnika 10 skrecana naklretkaoraz 12 skrecane nakretkami i 12 krecana w rame mrtalowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2005 Bronx się trochę pogubił w gwintach a jak odbierał silnik to nie pytał o serwisówkę, może zapomniał z wrażenia? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 20 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2005 To już raczej serwisówka tylko.Bo o ile małe śruby typu M6 x1 dokręca się momentem około 10 Nm to duże śruby maja dosyć znaczne różnice. Tak jak wcześniej napisano zależy jakie to połączenie, jaki skok gwintu. Bez serwisówki nie poradzisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 20 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2005 Piotrek to zapodaj te momenty ;)chodz i o srubki przy uchach (2) i (3) wchodzaca w silnikoraz tyl te dwie dlugie szpile :PA o serwisowke niepytalem ja bylem tak podekscytowany ze mam silnik , nono :P , serwisowka by mi po glowie lazila :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 20 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2005 Wysłałem Ci co mam z Autodaty. Nieststy nawet serwisówka nie podaje wszystkich gwintów, tylko te "strategiczne". Można poćwiczyć - wkręcasz śrubę (jakąś luźną, jak nie masz to na szrocie dostaniesz wiaderko za kilka zł :-)) w imadło i dokręcasz nakrętkę, patrzysz w którym momencie gwint zaczyna puszczać, jaki moment wytrzymuje na kluczu dynamometrycznym itp. Najważniejsze to nie przesadzić, szczególnie w aluminium - tu często zamiast monentu na kluczu ważniejszy jest zdrowy rozsądek, nie ma co ciągnąć na siłę , jak czuć, że gwint zaraz puści. Dotyczy to szczególnie mocowania wałków rozrządu, do których wiele ludzi ma słabość (a właściwie za dużo siły :-)) i potem są problemy. Zazwyczaj jest to 8 do 12 NM, nie ma się co upierać przy 12 jak czujesz ze gwint puszcza, dajesz mniej na kluczu i patrzysz przy ilu przeskoczy zapadka. Jak masz eksperymentować, to na przelotówkach - śruba z nakrętką. Jak się skasztani to masz na głowie tylko zdobycie nowej śruby czy nakrętki, a nie naprawę głowicy. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.