przemek19966 Opublikowano 11 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2023 Dzień dobry, w przednim kole klocek ociera mi o tarcze hamulcową, że aż lekki ubytek widać w tarczy, czy możliwe, że to wina tłoczków przyrdzewialych i nieosmarowanych?, i proszę o jakieś wskazówki jak to zrobić żeby było dobrze i jeszcze jedno pytanie, bo mnie to nurtuje, czy tłoczki się kręcą? Czy tylko wysuwają żeby docisnąć klocek do tarczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 11 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2023 Pewnie prowadnice stoją jak tam dawno nikt nie zaglądał. Odkręć zacisk, wyczyść prowadnice, sprawdź stan gumek, nasmaruj pastą do hamulców. Jeśli nie są spuchnięte od rdzy to będzie dobrze. Jak się czujesz na siłach to wyjmij tłoczki, sprawdź stan ich gumek, weź miękką włókninę ścierną lub bardzo drobny papier wodny np. 5000 i bardzo ale to bardzo delikatnie przetrzyj tłoczki ruchem po obwodzie (nie góra dół). Nie poleruj tylko minimalnie przetrzyj, bez dociskania, ruchem obwodowym aby zniwelować pionowe mikrorysy powstałe podczas pracy tłoczka. Tłoczek pracuje ruchami posuwistymi, wysuwa się i wsuwa. Przy składaniu tłoczków nasmaruj je płynem hamulcowym, niczym innym. Oczywiście płyn hamulcowy w układzie do wymiany. Minimalne odgłosy obcierania zawsze będą, taka zasada działania hamulca, ważne żeby nie blokowało koła. Najlepiej przejedź się skuterem kilka km bez używania przedniego hamulca i sprawdź tarczę. Powinna być zimna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek19966 Opublikowano 11 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2023 Dzięki wielkie za odp. Rozumiem, że tak jak napisałeś na początku żeby sprawdzić stan gumek to chodzi o jakieś gumki od prowadnic tak?, prowadnice mają swoje gumki? I zamówiłem smar do tłoczków, czy tym smarem mogę wysmarować te tłoczki? I czy te prowadnice też? W ostateczności czy do tych prowadnic tylko specjalna pasta do hamulców? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2023 Przeciez wyraznie Quadrat napisal, odczyscic prowadnice i nasmarowac, a do tloczkow tylko plyn hamulcowy i przetrzec wloknina. Przeczytaj jeszcze raz jego post. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 12 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2023 Jak już rozbierzesz, to nie baw się w cebulactwo, tylko kup komplet naprawczy zacisku. Do skladania jest specjalny smar w małych saszetkach, który być może będzie w komplecie. SPECJALNY, NIE ZWYKŁY DO KOMBAJNU, BO ORINGI MOGĄ SPUCHNĄĆ. Np. firmy ATE. Do kupienia za śrubki w hurtowni. Jak nie będzie, poproś o niego okolicznego mechanika. Smaru z reguły nie wykorzystuje się do końca i zostaje na warsztacie. Oczywiście na płyn też można. Czynność jest banalnie prosta. Tłoczek lub tłoczki wypchnij klamką do momentu, aż prawie wypadną, zanim odłączysz hamulec, ewentualnie jak jest już rozebrany, wypchnij sprężonym powietrzem. Żadnego drapania śrubokrętami bądz szczypcami, a jak już, to z głową. Tylko uważaj, żeby Ci paluchów nie przycięło i nie wybiło zębów, bo potrafi wtedy żwawo wyskoczyć. Powyżej masz zdjęcie poglądowe. WD40 się nie sugeruj i z daleka z nim od elementów gumowych. To układ hamulcowy w proszku suzuki gsx1100g. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonaszko Opublikowano 12 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2023 Panowie, czytajcie że zrozumieniem. Pyta, czy zardzewiałe tłoczki mogą być przyczyną... Jeżeli mimochodem pojawił się temat zardzewiałych tłoczków, to na bank są zardzewiałe. Żadne smarowidła juz tu nie pomogą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek19966 Opublikowano 12 Października 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2023 Dzięki za odp. Zabieram się do pracy, później napisze co sie dzieje Dzień dobry, a więc tak rozkręciłem zacisk przedni i jeden klocek całkowicie zdarty, drugiego trochę zostało, a ten u góry tłoczek wysuwa się gdy hamuje przednim ale nie cofa się, muszę docisnąć, środkowy wysuwa się gdy hamuje tylnim, ale też się nie cofa, a trzeci tloczek ten na dole w ogóle się nie wysuwa, i wymieniłem płyn hamulcowy w przednim zacisku z lewej strony manetki ze zbiorniczka i z prawej strony, i może źle to zrobiłem, bo teraz w ogóle mi przedni hamulec nie działa, ale to chyba kwestia zapowietrzenia, zrobię to prawidłowo teraz chyba, tylko co z tymi tłoczkami, czy muszę kupić cały zacisk czy zestaw naprawczy zacisku wystarczy i w tym zestawie widziałem jakieś uszczelki, a tam w tych tłoczkach uszczelek nie widziałem u mnie, co prawda nie wysunąłem ich całych żeby wypadły, jak Panowie to widzicie?, co robić? 20231012_115618.heic 20231012_115259.heic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.