Skocz do zawartości

może i nie jeździ ale motocykl -husqvarna te510 88


michoa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

elo mordki

kupiłem prawilną i tłustą jak tania kiełbasa z mikrofalówki legendę wystrzelonej korby ( ta jeszcze tego nie zrobiła ale wszystko przed nią ) husqe te510 w zestawie puzzle 3D . Dałem za to jakieś śmieszne hajsy , ma komprechę niestety nie chce odpalić ale coś mi się wydaje że ja po prostu nie umiem jej odpalić ( starter jest z lewej strony , jest cholernie wysoka i nie ma autodeko , kopnąć to jak kaczkę z żoliborza jest ciężko , na zapych za buggy próby kończą się blokowaniem koła na 3 biegu na piachu 😄 ) dlatego jestem ciekaw czy ktoś coś takiego kiedyś miał , interesuje mnie sposób odpalania bo każdy mówi co innego 😄  Ogólnie nie wiem ile to leżało na pierwszym zdjęciu widać jak przyjechało , jest wszystko lampy plastiki ale narazie poskładałem na tyle żeby odpalić , dekiel magneta już założyłem normalny plastikowy , generalnie pierwsza myśl była że jak nie odpali to wsadzę jakiś silnik od hujhenga czy ciangciona ( łańcuch z prawej strony jak chinole ) i też będzie brykać ale ciut szkoda mi wieśniaczyć coś co w sumie jest rzadkie i jakby działało robi konkretnie i trochę powalczę..........Dla ludzi którzy nie znają sprzęta -to był powiedzmy prototyp hard enduro w czasach kiedy nikt jeszcze nie znał słowa hard enduro , powstało w 88 roku kiedy japonia klepała ociężałe pierdziele w stylu xt czy tam dr a o TT ( tej japońskiej nie belgradzie klepanej we włoszech ) mówiło się że jest ostra w teren bo nie miała akumulatora , rozrusznika i ciur mniej ważyła . XR600 przy te 510 to jest dual sport na grzyby z dziewczyną , zarówno jeśli chodzi o silnik ( jeździłem taką te510 ale 2 lata młodsza spokojnie to nie jest nie wiem ale się wypowiem )  jak i zawias , masę geometrię. Fakt TE510 też nie ma pompki przyspieszacza w gaźniku , gaźnik to ogólnie gówniane włoskie dellorto słynące z chińskiej jakości wykonania i sprawiające problemy mimo poziomu zaawansowania jikova z ogara 200 -każdy motocykl z tym gaźnikiem nie palił zimny , nie palił po glebie a jak już zapalił to bardzo dużo palił 😄 . Zawory są regulowane śrubkami ( na szczęście -częściej trzeba zaglądać ale prostsza regulacja niż płytki ) ale cylinder jest na nicasilu już . Silnik to ogólnie bardzo prosta konstrukcja ( tam nawet pompy oleju nie ma ) i lekka . Wahacz tył alu , 88 ma z tyłu jeszcze bęben . światła jakieś są ale nie ma to akumulatora i robią raczej za atrapę homologacyjną niż oświetlenie drogi . Spytacie czemu skoro to było takie zajebiste to dzisiaj nikt nie wie co to jest ? No niestety racingowy silnik nie sprawdzał się w realiach polskich szop gdzie jeszcze stały conajwyżej pierwsze mtxy 80 chłodzone powietrzem obok wsk i pierwszych chińskich kibli . Olej serwisówka kazała wymienić co 5mth jazdy , a i tak zaniedbane silnik których wadą fabryczną były problemy z smarowaniem ( ogólnie sama idea smarowania rozbryzgowego silnika do upalania jest idiotyczna przecież ) wybuchały na korbę a alu karterów nikt nie umiał połatać bo po wsiach stały elektrodówki a tiga to się widziało na filmikach z fabryk samochodów . Do tego drogie części , marnie z zamiennikami ( tłok np kupiłes wossnera ale z korbą był problem ) i umarło to wybuchając ....do tego obsługa -to słynie z problemów z odpalaniem , z oddawania startera , z przepałów na paliwie i randomowy seba z polskiej wsi który był wtedy targetem takiej te510 która przyjechała razem z meblami i golfem z niemiec wolał dr600 ,,zrobione na crossa'' czyli z wywaloną lampa i akumulatorem niż te510 bo pojeździło to dłużej i łatwiej się po dwóch EB czy tam dojlidy odpalało..........w efekcie nie zdzwiłbym się jak teraz w PL jest ich 15-20 jeżdżacych.......... zaraz dodam więcej fot bo jakiś przypał z zdjęciami jest

https://ibb.co/74qcGmX

dobra nie umiem wstawiać obrazków wieczorem sprbuje jakoś dodać 😄

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ma szybki rollgaz...a łoooooo..., ale Dell Orto wcale złe nie są, tylko trzeba umiec to ustawić, tam 10 stopni obrotu, to juz szok róznica, między jedzie pełną p...ą, a nie jedzie... no i gaz ciężki, trzeba mieć pare w łapach, mi nie przeszkadza, a mam 2 Dell Orto w Elefancie M600... heheheh...

 

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładują wam się w ogóle jakiekolwiek zdjęcia ?

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne to to. Jakoś w piździerniku znalazłem 3 szt podobnych opisane jako Suzuki 500cm3 gdzieś w Belgii za 6 stów pakiet z tym że jedna była cała, druga z wyjętym silnikiem leżącym obok a trzecia na palecie i w trzech plastikowych skrzyniach w częściach. Ale to był okres "taniej" ropki po 8,20zł (a u nich wtedy chyba 2,30 euro kosztowała, do przejechania prawie 2400km w obie (T4ką palącą 7-7,5/100) i odpuściłem temat. Dzisiaj żałuję. Minimum jedno jeżdżące by z tego złożył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

j

6 godzin temu, Piasek80 napisał:

Fajne to to

nie no wujowe ale tanie było 😄  nie ma części , nie mogę odpalić , nawet jak odpali to jak coś się z**bie to koniec ...............serce to by zrobił to zgodnie z oryginałem ale jak nie uda mi się uruchomić to chyba pójde rozumem i wsadzę jakiś silnik od hujhenga z 250 żeby chociaż te 20KM miał i się po polach polata 😄 finanosowo przy tych cenach moto co są teraz to i tak się opłaca.........

 

wymarzona crf 450 musi zaczekać niestety  kryzys jest ....

gotowa1wlasciwe.jpg

gotowa2wlasciwe.jpg

dekiel.jpg

dekiel1wlasciwe.jpg

puzzlewlasciwe.jpg

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak stary pryk nie poznaje poloneza trucka to ja już straciłem wiarę w ludzi 😞

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, michoa napisał:

no jak stary pryk nie poznaje poloneza trucka to ja już straciłem wiarę w ludzi

No jak nie poznałem jak poznałem, to moja prowokacja hahahha...

Ale naprawdę w moich okolicach jeździ fajnie zrobiony na turbogazie ( hahahhaha 🙂  ) , i się oglądam za nim, jak się zatrzymie, wrzucę mu kartkę- kupię... hahahhahahahah

Jakoś mam sentyment do Poldka- może dlatego bo miałem, a wcześniej pożyczałem do śwagra, a jakie panny dziewuchy zdrowe nim woziłem....glowa mała, i trzeba było mi takie brać za żonę- co dała radę popchać, jak miał ciężkie palenie...a zachciało mi się "miastowej".... no ale człek doświadczony życiowo, mam teraz fajną pannę i do tańca i do bicia nieprzyjaciół w mordę a co hhhhahahaa

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

żyje 😄 znaczy w sumie to dalej nie bo lista usterek i rzeczy do poprawki jest dłuższa niż przekrętów PISu przede  wszystkim gaźnik ma coś z pływakami i raz się topi i leci bokiem a innym razem ma za niski poziom -godzina kopania i świeca sucha , odpaliła przypadkiem , jak po 15 rozbieraniu gaźnika i odkręceniu kranika się zalała , zagrałem vabank -każdy wie co robi z nogą duże zalane 4t i że buta nieraz się szuka 2 wsie dalej i dziękuje bogu że noga na miejscu a szczególnie że ona nie ma autodeko ale mówię ryzyk fizyk kopnę skoro po godzinie kopania świecę miała suchą jak wiór , to może teraz wreszcie dostała paliwa i się udało 😄  dziwnie to odpala ciut jak piła łancuchowa , na ssaniu załapie ale ma niskie obroty chwilę pochodzi i gaśnie , wtedy trzeba wyłączyć ssanie i kopać bez ssania i odpali i chodzi normalnie-wydaje mi się że tak nie powinno być ale to moje pierwsze duże 4t na tragicznie gównianym włoskim dellorto 😄

silnik bardzo cicho pracuje ale wydech sprawia że leśniczy 10km dalej wie żeby grzać niwę zanim ty kask założysz i z każdym zejściem z obrotów jest marchewa ( słychać )

była jazda próbna może z 100m -po pierwsze odwijka na 4 biegu z manety sprawiła że obróciła oponę na feldze i ucięło wentla i kapeć po drugie zgasła być może przez gaźnik być może przez brak paliwa.........

sprawdziłem 4 biegi , gaz do może połowy , hamulec nie działa żaden to też sprawiło że piątki nie wrzucałem 😄  powiem tak

tłu$te kopyto , mimo braku pompki jest bardzo agresywna , nie czuć słabego dołu bo ma bardzo dużo mocy , przy 40km/h odwijasz na 4 biegu bez strzału z klamy i jest ślad jak za pługiem jednoskibowym , generalnie kopyta jest więcej niż w xr600 która była w sumie najmocniejszym moto jakie miałem z offroadu , w teori to ona powinna się garnąć jak crf 450 ( na papierze jest chyba 49KM dla stock garka a tu jest polini 600 )

generalnie jak odpaliła to jest motywacja żeby działać dalej 😄 filmik z palenia , to stanie na kopniaku to szukanie gmp , od 100 lat nie miałem nic kopanego i wyszedłem z wprawy 😄

 

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo... to będzie zył...trzeba szukać ustawień na gaźniku, i pamiętać, że Dell Orto, to tylko dotknięcie a już reaguje, oczywiście, jak jest porządnie wyczyszczony, kiedys opisałem jak się czyści, nie tylko sprężarka i płyn do czyszczenia gaźników, ale trzeba zaopatrzeć się w "druciczki" np. wyciągnięte ze szczotki drucianej, szczególnie dyszę wolnych obrotów, bo odpowiada za wolne i przejście z wolnych na wyższe...no i wąchac nalezy spalinę jak nie masz analizatora spalin, za bogata, to powietrzem podregulować, ale za uboga nie może być bo upali zawor, po kolorze świecy będzie widac i ostrej przejażdżce...

Powodzenia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, przemek96 napisał:

Ty tam robiłeś coś w tym silniku czy tylko poskładałeś?

składam i rozkładam gaźnik bo nie mogę z nim dojść do ładu  😄 silnik jak kupiłem był w całości tylko gaźnik miał zdjęty , ale wudechy i wlot pozaklejane taśmą i był zalany olejem ja ten olej zmieniłem tylko i tyle....

teoretycznie na stole wszystko ok , wkładasz , kopiesz 2h , ciągasz na zapych nie pali.......

zdejmujesz komorę pływakową na moto ( jest dostęp ) wylejesz paliwo popatrzysz no jest dobrze , składasz , odkręcasz paliwo leje się przelewami ( pływak się utopił ) zakręcasz paliwo , kopiesz odpala na dotyk , odkręcasz paliwo jedziesz się przejechać , po krótkiej jeździe próbnej gaźnik suchy z wierzchu czyli po nim się nie lało , ale zgasła i nie pali 😄

musę usiąść znaleźć serwisówkę spróbować jeszcze raz ustawić poziom , przymocować opaską przezroczystą rurkę i patrzeć co się dzieje , chociaż nie wiem czy on w ogóle ma taką możliwość.....

jak jest z niski poziom paliwa nie odpali za cholere nawet na zaciąg ..........

tam o tym rózne dziwne legendy chodzą , ciężko powiedzieć co jest prawdą bo to było w rękach chłopa ziomeczka menelka i mamy sporo wspólnych znajomych , podobno była robiona głowica i jest przerobione na stalowe zawory od KTM bo oem nie idzie nigdzie kupić a od młodszej husy ie pasują  , co i jak nie wiem ale legendy chodzą że jak się nagrzała to broń boże nie gasić bo nie chciała odpalać ale zimna na dotyk i jeździła

i ona ogólnie ma mocy dawno nie jechałem motocyklem co przyspiesza same pierdy 125, skutery i inne gówna aż się banan na twarzy wymalował 😄

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michoa, jak przelewa sie paliwo, może kwestia nie tyle poziomu, co zaworka, po pierwsze primo, filterek paliwa załóż, bo jak wlatują jakieś paprochy ze zbiornika, blokują zaworek i może Ci się przelewać, po drugie primo, jeśli zaworek nie ma końcówki gumowatej, spróbuj dotrzec zaworek do gniazda, na pastę do zaworów, lub pastę polerską, oczywiście potem wszystko wyczyść i wydmuchaj, kolejna sprawa to jak napisałem dysza wolnych obrotów...Od tego trzeba zacząć...

Z reguły ja patrzę po wyjęciu gaźnika na to w którym momencie pływak zamyka zaworek oczywiście i biore na dmuchankę i kręcę też gaźnikiem dmucham ustami, czy zaworek w ogóle działa i nie przepuszcza, potem sprawdzam ustawienie, ma być równolegle do brzegów pokrywy/ gaźnika gdzie jest pokrywa, przy równoległym ustawieniu już powinien powoli zamykać zaworek...

 Może chaotycznie napisałem, ale tak jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...