Skocz do zawartości

Tani naked dla wysokiej osoby


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

kupiłem niedawno Hondę ST1300 i kusi mnie by dokupić dodatkowo drugi, tani i lekki motocykl na krótkie szybie wypady.

Mam ok. 190cm. wzrostu

Wymagania:

- naked

- pojemność silnika: od 125cm3 w górę

- łagodna charakterystyka. Chodzi mi o to, że opcje typu Hornet 900 odpadają, mocniejsze tymbardziej. Chciałbym motocykl o takiej mocy by lekki uślizg ręki na manetce nie kończył się postawieniem moto na koło 😉

- niskie spalanie mile widziane

- cena do 10k, im mniej tym lepiej

 

Wizualnie bardzo mi się podoba KTM 390 ale to większy wydatek i z relacji wynika, że nie nadaje się dla wysokich osób.

Przychodzą Wam do głowy opcje spełniające te wymagania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz problem tego typu że moto z małym spalaniem będzie małe, znaczy, z małym silnikiem. Kawał chłopa z ciebie, więc potrzebujesz coś co nie będzie jak "na kucyku". A to są większe pojemności.

Chyba że enduraki a la transalp - ale to nie naked. Naked dla Ciebie to CB750 albo jak już to inazuma - ale to na pewno mało nie pali 🙂

Albo jakiś klasyk, CB900 bardzo porządne moto.. tyle że stare, ale jak ma być poniżej 10k... 

 

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Buber napisał:

masz problem tego typu że moto z małym spalaniem będzie małe, znaczy, z małym silnikiem. Kawał chłopa z ciebie, więc potrzebujesz coś co nie będzie jak "na kucyku". A to są większe pojemności.

 

Liczę się z pewnym kompromisem. Nie zakładam, że pozycja będzie porównywalna z ST1300. Nie będą to tez długie przejażdżki. Idea jest taka by nie ciągnąć tej wielkiej krowy jak zechcę przejechać tylko kilka, kilkanaście kilometrów.

4 godziny temu, Buber napisał:

Chyba że enduraki a la transalp - ale to nie naked. Naked dla Ciebie to CB750 albo jak już to inazuma - ale to na pewno mało nie pali 🙂

Albo jakiś klasyk, CB900 bardzo porządne moto.. tyle że stare, ale jak ma być poniżej 10k... 

 

Ta CB750 całkiem fajnie wygląda, taki klasyk. Moc relatywnie mała, dość ciężka - liczyłem na coś poniżej 200kg ale to nadal sporo mniej od ST więc do rozważenia.

W kwestii CB900 jak napisałem wyżej: "opcje typu Hornet 900 odpadają, mocniejsze tymbardziej" 😉

Chcę nabrać wprawy na czymś słabszym najpierw.

Która Inazuma? 750 czy 250?

750 to nie wiem czy nie będzie za mocna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz coś młodego i z małym spalaniem to popatrz sobie na OLX na motocykle Benelli. Są wystawione modele TN300, BN302 i jakaś 250. Dość ciekawe sprzęty za te pieniądze, w mojej rodzinie jedna kobieta ujeżdża od 4 lat model T125 (bo ma 155 cm wzrostu), kupiony był jako nowy, tam naprawdę nie ma się do czego przyczepić.

I teraz napiszę całkiem serio, to nie są żarty: od niedawna na rynku jest u nas indyjska marka Bajaj. Robiłem jazdy testowe modelem Bajaj Dominar 400. Na mnie zrobił dobre wrażenie. To nie jest żadna niska półka jak Romety czy inne Junaki. Wykonanie tego Dominara nie budzi żadnych zastrzeżeń. Za 14 000 zł można kupić nówkę z 2019r. Z rocznika 2021 coś koło 19 000 zł, pojawiają się też używki w granicach 10 000 zł. Jak za nowy motocykl na wtrysku, z ABS, fajnym designem, ledowymi lampami to bardzo uczciwa cena. Może się przekonasz. Ja chętnie bym widział taki motocykl u siebie w garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, StaregoSzukam napisał:

Liczę się z pewnym kompromisem. Nie zakładam, że pozycja będzie porównywalna z ST1300. Nie będą to tez długie przejażdżki. Idea jest taka by nie ciągnąć tej wielkiej krowy jak zechcę przejechać tylko kilka, kilkanaście kilometrów.

Ta CB750 całkiem fajnie wygląda, taki klasyk. Moc relatywnie mała, dość ciężka - liczyłem na coś poniżej 200kg ale to nadal sporo mniej od ST więc do rozważenia.

W kwestii CB900 jak napisałem wyżej: "opcje typu Hornet 900 odpadają, mocniejsze tymbardziej" 😉

Chcę nabrać wprawy na czymś słabszym najpierw.

Która Inazuma? 750 czy 250?

750 to nie wiem czy nie będzie za mocna.

CB900 to zupełnie co innego niż Hornet 😉 także na spokojnie.

Ale swoją drogą, masz ST1300 a myślisz że 900 czy 750 to za dużo? Cóż, klyent naszpan 😉

Pamiętaj tylko żeby do każdego się przymierzyć. Bo może się okazać że wszystko cacy, ale kolana pod brodą na przykład.. No będziesz miał problem z tym wzrostem i z taką zaplanowaną pojemnością 🤨

Swoją drogą, a może większy skuter? Taki 250 albo nawet 400? Wygodne toto, mało obsługi, jak 400 to i pojedzie 120... tylko wygląda jak skuter. Ale na krótkie trasy, bajka. Tyle że skuter... 

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Qadrat napisał:

Jak chcesz coś młodego i z małym spalaniem to popatrz sobie na OLX na motocykle Benelli. Są wystawione modele TN300, BN302 i jakaś 250. Dość ciekawe sprzęty za te pieniądze, w mojej rodzinie jedna kobieta ujeżdża od 4 lat model T125 (bo ma 155 cm wzrostu), kupiony był jako nowy, tam naprawdę nie ma się do czego przyczepić.

I teraz napiszę całkiem serio, to nie są żarty: od niedawna na rynku jest u nas indyjska marka Bajaj. Robiłem jazdy testowe modelem Bajaj Dominar 400. Na mnie zrobił dobre wrażenie. To nie jest żadna niska półka jak Romety czy inne Junaki. Wykonanie tego Dominara nie budzi żadnych zastrzeżeń. Za 14 000 zł można kupić nówkę z 2019r. Z rocznika 2021 coś koło 19 000 zł, pojawiają się też używki w granicach 10 000 zł. Jak za nowy motocykl na wtrysku, z ABS, fajnym designem, ledowymi lampami to bardzo uczciwa cena. Może się przekonasz. Ja chętnie bym widział taki motocykl u siebie w garażu.

 

Dzięki, sprawdzę. O Benelli to słyszałem ale Bajaj to już byłby pewnie problematyczny w serwisowaniu. Sami robią silniki czy biorą od innego producenta?

 

1 godzinę temu, Buber napisał:

CB900 to zupełnie co innego niż Hornet 😉 także na spokojnie.

O kurczę... Myślałem, że CB900 to właśnie Hornet 😄

1 godzinę temu, Buber napisał:

Ale swoją drogą, masz ST1300 a myślisz że 900 czy 750 to za dużo? Cóż, klyent naszpan 😉

ST1300 to ciężki kloc z prędkościami obrotowymi silnika podobnymi jak w autach (do 10k obrotomierz wyskalowany). Lekki naked z wysokoobrotowym silnikiem podejrzewam, że przy dwa razy mniejszej pojemności  będzie bardziej nieprzewidywalny.

Przykładowo taki Hornet 600 wg specyfikacji ma przyspieszenie nawet delikatnie lepsze od ST1300 a waga to ok. 60% ST1300

1 godzinę temu, Buber napisał:

Swoją drogą, a może większy skuter? Taki 250 albo nawet 400? Wygodne toto, mało obsługi, jak 400 to i pojedzie 120... tylko wygląda jak skuter. Ale na krótkie trasy, bajka. Tyle że skuter... 

Kurczę... w sumie to też jest ciekawa opcja. Muszę to przemyśleć. Motocykl wygląda lepiej ale na krótkie odcinki to skuter byłby nawet wygodniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w budżecie do 10kzł - er6, dynamika na prawdę spoko, przy spokojnej jeździe potrafi spalić niewiele (da się zejść do prawie czwórki przy 90km/h w trasie - sprawdzone), wtrysk, dwa gary, konstrukcyjnie to jeszcze nie jest zabytek

niewiele ponad ten budżet - nc700, albo jeszcze odrobinę droższa nc750 (raczej w wersji S bo X-y są droższe). sam teraz się w taką zaopatrzyłem. podobno da się tym zejść do skuterowych wyników spalania rzędu 3,5l - będę testował 😛 chyba, że nie przeszkadza Ci skuterowy wygląd to integry są tańsze

można by jeszcze polecić odrobinę starszą cbf500 ale technologicznie to są lata 90te i cena niewspółmiernie wysoka do tego co motocykl oferuje, poza tym jest tego niewiele i duże ryzyko zakupu pojazdy, który wcześniej na zachodzie chodził na kurierce albo w nauce jazdy

dl650 to też jest motocykl dość uniwersalny i ekonomiczny - nie wiem jednak jak teraz z cenami tego modelu

transalp 700 - raczej niestety nie mieści się w budżecie, 650tka spoko ale to już starszy sprzęt i na gaźnikach

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, konrad1f napisał:

w budżecie do 10kzł - er6, dynamika na prawdę spoko, przy spokojnej jeździe potrafi spalić niewiele (da się zejść do prawie czwórki przy 90km/h w trasie - sprawdzone), wtrysk, dwa gary, konstrukcyjnie to jeszcze nie jest zabytek

To wygląda całkiem zacnie!

13 godzin temu, konrad1f napisał:

niewiele ponad ten budżet - nc700, albo jeszcze odrobinę droższa nc750 (raczej w wersji S bo X-y są droższe).

Zerknąłem na oferty i NC700 to raczej 15-20k także sporo ponad zalożenia 😉

Poza tym chętnie bym sprawdził inną markę tak dla odmiany więc tu też plus na rzecz er6 🙂

DL650 do rozważenia, transalp odpada.

No to mam już parę typów:

- Honda CB750 (ew. CB900)
- Benelli
- Kawasaki er6
- Suzuki DL650
- skuter 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, StaregoSzukam napisał:

To wygląda całkiem zacnie!

Zerknąłem na oferty i NC700 to raczej 15-20k także sporo ponad zalożenia 😉

Poza tym chętnie bym sprawdził inną markę tak dla odmiany więc tu też plus na rzecz er6 🙂

DL650 do rozważenia, transalp odpada.

No to mam już parę typów:

- Honda CB750 (ew. CB900)
- Benelli
- Kawasaki er6
- Suzuki DL650
- skuter 😄

cb900 to motocykl z początku lat 80tych, stary, ryzyko awarii większe, z klamotami problem, wujowe rozmiary opon, ciężki (na pewno nie będzie prowadził się łatwiej niż st1300) - na dzisiaj to bardziej motocykl do "miacia" niż do regularnego jeżdżenia (uprzedzając jęki - przyznać się kto tym robi 15-20kkm rocznie?), w zasadzie klasyk, o ekonomice zapomnij. seven fify może odrobinę lepiej ale to już też stary cop. z użytkowego punktu widzenia nie ma sensu kupowania tych motocykli jako uzupełnienie st1300.

benelli - który model? ogólnie wynalazki

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, konrad1f napisał:

cb900 to motocykl z początku lat 80tych, stary, ryzyko awarii większe, z klamotami problem, wujowe rozmiary opon, ciężki (na pewno nie będzie prowadził się łatwiej niż st1300) - na dzisiaj to bardziej motocykl do "miacia" niż do regularnego jeżdżenia (uprzedzając jęki - przyznać się kto tym robi 15-20kkm rocznie?), w zasadzie klasyk, o ekonomice zapomnij. seven fify może odrobinę lepiej ale to już też stary cop. z użytkowego punktu widzenia nie ma sensu kupowania tych motocykli jako uzupełnienie st1300.

benelli - który model? ogólnie wynalazki

Ale na CB nie będzie wyglądał jak na psie, no i nóg sobie nie pozawija dookoła uszu 😉

er6 owszem, mógłby być, ale to wszystko małe motorki. To już szybciej BMW F650. Trochę wyższy, dobry silnik, i tak dalej. Tyle że to nie naked. No nie ma inaczej - naked dla chłopa musi mieć rozmiar... 

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle, że on szukał motocykla łatwiejszego w ogarnięciu niż st1300 a nie bardziej topornego i mniej ekonomicznego zabytku

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, konrad1f napisał:

tyle, że on szukał motocykla łatwiejszego w ogarnięciu niż st1300 a nie bardziej topornego i mniej ekonomicznego zabytku

no tak szczerze to wymagania trochę kłopotliwe. żeby naked, żeby nie za mocny, żeby nie wyglądać jak na psie, i jeszcze do 10k. No ciężko...

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o wygladaniu też nic nie pisał. zapewne chodzi bardziej o wygodę 😉

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego wspomniałem większy skuter... w sumie czemu nie?

 

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, konrad1f napisał:

cb900 to motocykl z początku lat 80tych, stary, ryzyko awarii większe, z klamotami problem, wujowe rozmiary opon, ciężki

To, że stary to nie przeszkadza. Na to Forum zajrzałem w poszukiwaniu starego klasyka tylko plany się zmieniły po drodze.

Tylko problem z częściami i oponami jesli są bardzo nietypowe rozmiary to już jest faktycznie minus.

7 godzin temu, Buber napisał:

no tak szczerze to wymagania trochę kłopotliwe. żeby naked, żeby nie za mocny, żeby nie wyglądać jak na psie, i jeszcze do 10k. No ciężko...

 

3 godziny temu, konrad1f napisał:

o wygladaniu też nic nie pisał. zapewne chodzi bardziej o wygodę 😉

 

Właściwie to o wygodzie nie wspominałem 😉

Pisałem też "Liczę się z pewnym kompromisem. Nie zakładam, że pozycja będzie porównywalna z ST1300."

Wspomniałem, że dla wysokiej osoby ale mogę iść na pewien kompromis. To ma być dodatek do ST1300 i na dłuższe wyjazdy będzie ST.

Naked tylko do krótkiej, rekreacyjnej jazdy. Zechcę zrobić trasę 5 czy 10km to wygodniej mi będzie wyciągnąć nakeda ważącego 200kg lub mniej niż ważącą ponad 300kg ST1300.

Wychodzi na to, że muszę w wolnej chwili pojeździć i poprzymierzać się do tych modeli bo wygoda to pojęcie dość subiektywne. Opcja typu kolana obok uszu oczywiście odpada ale idealna pozycja być nie musi 😉

Godzinę temu, Buber napisał:

Dlatego wspomniałem większy skuter... w sumie czemu nie?

 

I taką opcję też biorę pod uwagę. Pewnie nawet łatwiej znaleźć tani skuter w którym się w miarę wygodnie zmieszczę. Podejrzewam, że ze względu na ich specyfikę budowy nawet te o małych pojemnościach mogą się nadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...