hdmc Posted January 12 Share Posted January 12 (edited) Cześć, Czy takie grzechotanie łańcucha to normalna sprawa w tym modelu? Motocykl stoi na stopce centralnej i jest napięty na 6 biegu. Na niższych biegach dźwięk napędu jest słabszy. https://photos.app.goo.gl/on4vM4LB4o5eGC87A https://photos.app.goo.gl/nLJUG93vqqefubhr9 Dzięki! Edited January 12 by hdmc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beniamin Posted January 12 Share Posted January 12 Pryśnij smarem i sprawdź w czasie jazdy, będzie ciszej. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hdmc Posted January 13 Author Share Posted January 13 Łańcuch przesmarowany i ma prawidłowy naciąg. Poczekam na lepszą pogodę i sprawdzę czy coś się zmieniło po przejechaniu trasy. Dzięki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lysy76 Posted January 13 Share Posted January 13 A rolki wszystkie są? Zębatki niezajeżdżone? Koło równo? Jakość dźwięku powala. Równie dobrze można napisać, że zawory nieregulowane . Quote ***** *** Link to comment Share on other sites More sharing options...
hdmc Posted January 13 Author Share Posted January 13 (edited) Dźwięk to raczej kwestia twojego urządzenia. Słychać dość wyraźnie na tyle ile się da bo jednak motocykl jest uruchomiony. Może lepiej będzie przy nagrywaniu na otwartej przestrzeni. Zobaczę. Koło jest równo - to pierwsza rzecz za jaką się wziąłem. Zębatka jest ok. Natomiast zauważyłem, że łańcuch ma delikatnie luz i można go na zębatce w lewo i prawo przesuwać. Nie wiem czy to jest normalne, porównałem z dwoma innymi motocyklami i każdy miał luz ale mniejszy. W piątek dodam więcej wideo. A i dźwięk pochodzi z napędu. Tzn łańcuch i zębatki. Co do rolek. Podesłałbyś o czym piszesz żebym mógł to sprawdzić? Dzięki! Edited January 13 by hdmc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lysy76 Posted January 13 Share Posted January 13 Błyszczące elementy pośrodku. Quote ***** *** Link to comment Share on other sites More sharing options...
hdmc Posted January 13 Author Share Posted January 13 A w porządku. To tak są wszystkie Dzięki za podesłanie! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonaszko Posted January 13 Share Posted January 13 Jaki sens ma taka "diagnostyka"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hdmc Posted January 13 Author Share Posted January 13 Przecież nie proszę nikogo o diagnostykę tylko pytam czy to normalne. Jest zima sam chciałbym się nauczyć pracować przy motocyklu to zadaję pytania bardziej doświadczonym. Od tergo są fora. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonaszko Posted January 13 Share Posted January 13 O tym właśnie mówię. Tak sie niczego nie nauczysz. Łańcuch musi pracować pod obciążeniem. Inaczej nakładają się luzy ze skrzyni, łańcucha i do żadnych wniosków to nie prowadzi. Pomijam, że w czasie takiego puszczania, można uszkodzić np skrzynię. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hdmc Posted January 13 Author Share Posted January 13 (edited) To już w pierwszej odpowiedzi zostało wyjaśnione. Mimo wszystko mając możliwość pytam, bo dzięki temu sprawdziłem każdy element o którym wspomniał kolega łysy. I wbrew temu co napisałeś to jednak coś się uczę w ten sposób bo każdą informację sprawdzam i generalnie zapoznaje się z motocyklem i mechaniką. Edited January 13 by hdmc literówka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qadrat Posted January 13 Share Posted January 13 Nie wiem co ma na celu stawianie motocykla na centralnej stopce, wrzucanie biegu i patrzenie jak się koło kręci. Przecież jak koło jest w powietrzu to nie ma tam żadnych oporów na łańcuchu, wszystko luźno lata i wali o prowadnice. Jeśli motocykl stoi na kołach to przez ugięcie wahacza łańcuch jest bardziej napięty niż gdy jest w powietrzu, pracuje ładnie naprężony. Jeśli ruszasz tylną zębatką przód - tył i jest wyczuwalny luz to wymień gumy w zabieraku. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hdmc Posted January 13 Author Share Posted January 13 (edited) Nie przód/tył a prawo/lewo (łańcuch na zębatce a nie zębatka) . Jakoś musiałem nagrać co mam na myśli. Łańcuch było słychać podczas jazdy stąd nagranie. Łańcuch nie uderza o prowadnicę. Na stopce mogłem sprawdzić czy koło ma równy naciąg po obu stronach i ma. Dzięki za sugestię o gumie w zabieraku. Sprawdzę to. Edited January 13 by hdmc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qadrat Posted January 13 Share Posted January 13 (edited) Jeśli chodzi o to czy łańcuch możesz przesuwać po zębatce lewo - prawo no to pomyśl logicznie. Przecież łańcuch nie jest napięty na sztywno, musi mieć przewidziany przez producenta luz. Chyba logiczne, że musi się go dać przesunąć. Masz podziałkę przy śrubach regulacyjnych do napinania łańcucha przy tylnym kole, ona służy temu żeby ustawić osiowość koła. Jeśli chcesz żeby było ustawione na pewno idealnie to wpisz w google "urządzenie do ustawiania osiowości tylnego koła" i sobie takie zakup. Jak dobrze ustawisz osiowość to nie szukaj dziury w całym bo łańcuch pod obciążeniem będzie szedł prosto po zębatce tylko wsiadaj i ciesz się jazdą. A tak na przyszłość to nie ucz się mechaniki metodą prób i błędów czy eksperymentów tylko zaopatrz się w porządny service manual i działaj krok po kroku na jego podstawie. Tam naprawdę są wszystkie informacje. Edited January 13 by Qadrat 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam M. Posted January 13 Share Posted January 13 Wszystko wyglada normalnie jak na lancuch z zebatkami ktory juz troche pojezdzil. Nasmarowac i jezdzic dalej. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.