deroy1994 Opublikowano 23 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2021 Witam. Ostatnimi czasy kolega (mechanik) wymienił mi w motocyklu 110 atv głowicę wraz z cylindrem na nowe i od tamtego czasu zaczęły się problemy strzelania z gaźnika. Kiedy odpalę motocykl i jest na wolnych obrotach nic się nie dzieje natomiast po dodaniu gazu zaczyna strzelać w gaźniku jakby jakieś petardy. Z początku myślałem iż to wina gaźnika lecz po zakupie nowego problem dalej się powtarza. Jadąc nim na jazdę testową zauważyłem, że strasznie go dławi/muli i tak jakby przygasa. W czym może tkwić problem owego strzelania i tracenia mocy podczas jazdy ? Kolega mówi, że przyczyną może być łańcuszek rozrządu lecz na starej głowicy normalnie jeździł bez owych problemów tyle że nie było takiej kompresji jak jest teraz. Orientuje się ktoś z was jak rozwiązać owy problem/y ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 23 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2021 czy masz tam opcje ustawiania zapłonu ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deroy1994 Opublikowano 23 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2021 13 minut temu, kiler napisał: czy masz tam opcje ustawiania zapłonu ?? Chodzi Ci o ustawienie na zębatce ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 23 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2021 takie strzelanie w gaźnik często (oczywiście nie zawsze ) wskazuje na źle ustawiony zapłon . . na czym on może być przestawiony to nie wiem bo nie znam tego silnika ale może warto to skontrolować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deroy1994 Opublikowano 23 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2021 11 minut temu, kiler napisał: takie strzelanie w gaźnik często (oczywiście nie zawsze ) wskazuje na źle ustawiony zapłon . . na czym on może być przestawiony to nie wiem bo nie znam tego silnika ale może warto to skontrolować Sądzisz iż może to być wina owego łańcuszka rozrządu ? Silnik to moretti 110 atv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 24 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2021 Nie wiem skąd tam silnik czerpie informacje o obrotach wału ale tak na logikę biorąc powinien brać je z wału więc łańcuszek NIE POWINIEN mieć na to wpływu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deroy1994 Opublikowano 24 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2021 7 godzin temu, kiler napisał: Nie wiem skąd tam silnik czerpie informacje o obrotach wału ale tak na logikę biorąc powinien brać je z wału więc łańcuszek NIE POWINIEN mieć na to wpływu A wiec w czym może tkwić przyczyna owych strzałów oraz tego duszenia/przycinania podczas jazdy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LuK444Sz Opublikowano 24 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2021 Podejrzewam coś innego. Ile kosztowała ta głowica? Budżetowy produkt? Te z przedziału 80 - 150 zł nie mają fabrycznie docieranych zaworów. Trzeba to rozebrać, dotrzeć, najlepiej sprawdzić szczelność i złożyć. Jeśli skład mieszanki paliwowo-powietrznej prawidłowy to raczej tu bym szukał przyczyny. Nie za bardzo jest możliwość regulacji zapłonu w tym silniku 🤔 Cytuj Pozdrawiam, LuK444Sz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deroy1994 Opublikowano 24 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2021 3 godziny temu, LuK444Sz napisał: Podejrzewam coś innego. Ile kosztowała ta głowica? Budżetowy produkt? Te z przedziału 80 - 150 zł nie mają fabrycznie docieranych zaworów. Trzeba to rozebrać, dotrzeć, najlepiej sprawdzić szczelność i złożyć. Jeśli skład mieszanki paliwowo-powietrznej prawidłowy to raczej tu bym szukał przyczyny. Nie za bardzo jest możliwość regulacji zapłonu w tym silniku 🤔 Głowica była kupowana w sieci sklepów motomax i dałem za nią +/- 150 zł (nie pamiętam dokładnie). Szczelność zaworów była sprawdzana poprzez nalanie benzyny na głowicę i nic nie przeciekało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 25 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2021 Do sprawdzenia także czy rozrząd jest dobrze ustawiony na znakach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deroy1994 Opublikowano 4 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2021 Witajcie. Niedawno w moim motocyklu zipp pro 50 (zmieniony na 125) z silnikiem moretti 125 została wymieniona głowica wraz z cylindrem + tłok i od tamtej pory zaczęły się problemy. Motocykl ma problemy z odpalaniem jednak gdy już chwyci to na wolnych obrotach chodzi sobie normalnie lecz gdy dodam więcej gazu zaczyna strzelać w okolicach gaźnika (wydaje mi się, że w gaźniku) – dźwięk tak jakby petardy/kapiszony. Wsiadam na motocykl i próbując jechać po kilku metrach zaczyna tracić moc/dławi się i gaśnie. Muszę odczekać chwilę i znów odpali lecz wciąż ten sam problem/y. Myślałem, że to łańcuch rozrządu i wymieniłem go na nowy wraz z napinaczem. Ustawianie zapłonu wygląda tak iż na magnecie mam literę T w okienku i kropka pokrywa się z wycięciem na głowicy lecz po czasie jak chwilę pochodzi, kropka przeskakuje kilka mm do góry i tak w kółko (ja ustawiam na równo, pochodzi i znów przeskakuje). Cylinder, głowica, tłok + gaźnik kupione nowe. Wie ktoś w czym może być problem, że tak się dzieje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.