Skocz do zawartości

LuK444Sz

Forumowicze
  • Postów

    23
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O LuK444Sz

  • Urodziny 07/17/1993

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lubię
    mechanika motocyklowa
  • Skąd
    Miechów

Osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

623 wyświetleń profilu

Osiągnięcia LuK444Sz

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

5

Reputacja

  1. Co to za motorower? Gaźnik, gaźnik elektroniczny, wtrysk? W tej pierwszej opcji moduł zapłonowy ma za zadanie ograniczenie prędkości obrotowej silnika do takiej, żeby na ostatnim biegu prędkość maksymalna oscylowała przy 45 km/h. Zmiana na odblokowany egzemplarz znosi limit i silnik kręci się wyżej.
  2. Pierwsza sprawa, jeżeli oczywiście mogę coś doradzić - kopka nie służy do sprawdzania kompresji. Nie raz się na tym naciąłem, a trochę tego przerobiłem. Masz zamontowany jakiś filtr paliwa? Trzeba wykluczyć jakiekolwiek niedomaganie ze strony układu zasilania, czyli zabrudzenie gaźnika, nieszczelność powodująca przedostawanie się lewego powietrza, itp. Jeżeli chodzi o luzy zaworowe - sprawdź i wyreguluj. Szczególnie w początkowej fazie eksploatacji lubią się szybko rozjeżdżać.
  3. Przy wymianie świecy zerknąłeś na nią? Było bogato, czy ubogo? Najlepiej wrzuć zdjęcie. Luzy zaworowe kiedy ostatnio regulowane? Jaki masz filtr powietrza? Zmierz ciśnienie sprężania.
  4. Jak robiłem u siebie to najpierw wydmuchałem wszelki brud kompresorem, a potem wrzucałem długą nasadkę, przedłużkę i na "sztywny" dostęp odkręcałem grzechotką. Potem rozpinałem grzechotkę, wyciągałem, podnosiłem przedłużkę, śrubokrętem odpinałem nasadkę, wyciągałem przedłużkę i magnesem wyciągałem nasadkę, a potem świecę 😂 Taka procedura jak nie miałem odpowiedniego klucza 👍
  5. Ciągłość przewodów od akumulatora sprawdziłeś? Bezpiecznik przy akumulatorze do sprawdzenia - raczej tu jest problem.
  6. Nie bardzo, wszystko zależy od stylu jazdy - silnik inaczej będzie się zużywał na wolnych obrotach, a inaczej przy pełnym otwarciu przepustnicy.
  7. Wszystko zależy, ale można przyjąć, że w takim motocyklu gdzieś co 40-60 mth 🤔
  8. Podejrzewam coś innego. Ile kosztowała ta głowica? Budżetowy produkt? Te z przedziału 80 - 150 zł nie mają fabrycznie docieranych zaworów. Trzeba to rozebrać, dotrzeć, najlepiej sprawdzić szczelność i złożyć. Jeśli skład mieszanki paliwowo-powietrznej prawidłowy to raczej tu bym szukał przyczyny. Nie za bardzo jest możliwość regulacji zapłonu w tym silniku 🤔
  9. Na postoju jak go zakręcisz to też jest to odczuwalne? Można by zrzucić wariator i pasek i spróbować na stopce centralnej. Wtedy byś wykluczył układ napędowy 🤔
  10. Same tuleje metalowo-gumowe zawieszenia silnika, które mogłyby przenosić drgania? Łożyska wału korbowego?
  11. Witajcie serdecznie. Szukam dla kuzyna motocykla takiego jak Honda NSR 125, czy Derbi GPR 125 - tylko takie wchodzą w grę. Dobrze, żeby motocykl był kompletny, może być uszkodzony, wymagający remontu. Gdyby ktoś miał coś takiego na sprzedaż - szczególnie małopolska, śląskie, świętokrzyskie - proszę o odpowiedzi na forum.
  12. Główny kanał olejowy jest otworem dla szpilki cylindra i głowicy. Przy karterze dzięki odpowiedniej uszczelce olej przechodzi do otworu szpilki i jest wypychany na górę. Znalazłem serwisówkę do podobnego silnika produkcji Hondy - dokładnie jest to Honda XR 200. Na załączonych schematach również widać ten element, opisany jako "oil seal rubber". Udało mi się go znaleźć używając numeru "Honda 12271383000". Wniosek z tego taki, że zapewne ten element musi tam być zamontowany. Ciężko jedynie ustalić po co on tam jest, skoro płaszczyzna pokrywy głowicy według serwisówki i tak musi zostać uszczelniona silikonem, bo producent nie przewiduje tam oryginalnej uszczelki.
  13. Witam serdecznie, Mam u siebie na warsztacie crossa chińskiej produkcji X-Motos XB 31 z silnikiem 169FMM o pojemności skokowej 250 ccm, na łańcuchu rozrządu. Do motocykla, czy tego silnika ciężko o jakąkolwiek serwisówkę i jestem zmuszony prosić Was o pomoc. Zdemontowałem pokrywę głowicy, a następnie odkryłem gumową zaślepkę w głowicy. Zaślepka znajduje się w odchodzącym od głównego drugim kanale olejowym. Moje pytanie brzmi - czy ta zaślepka powinna się tam znajdować, czy jest to zaślepka producenta do czasu montażu? Jeżeli jest potrzebna to jakie może być jej zadanie? Nie utrudnia przepływu oleju do wałka krzywkowego?
  14. Koledzy przepraszam za drobny odkop, ale pozwoliłem sobie na to z uwagi na fakt, że to mnie dotyczył problem. Usterka oficjalnie rozwiązana i podam rozwiązanie dla potomnych 😃 Jak już podawałem w poprzednim poście - ciśnienie paliwa w układzie paliwowym wynosiło 2,9 bar, więc książkowo. Przepływ paliwa nie mieścił się w normie, bo wynosił 10-20 ml/3 s działania pompy paliwowej. Zdjąłem zbiornik paliwa, a następnie wymontowałem pompę paliwa. Teoretycznie nierozbieralna według serwisówki pompa paliwowa dała się jednak rozebrać. Wewnętrzny filtr paliwa był tak "stary" i brudny, że aż wyrwał się z króćca pompki. Wrzuciłem wszystkie podzespoły do myjki ultradźwiękowej, a następnie zmontowałem z nowym filtrem paliwa. Pomiar ciśnienia paliwa po montażu - 2,9 bar. Pomiar przepływu paliwa - 80-90 ml/3 s. Usterka ustąpiła, a sama pompa zaczęła pracować dużo ciszej.
  15. Dziękuję kolego za odpowiedź. Wygrzebałem w zbiorach starą literaturę, bodajże lata 70. Według limitów z tych materiałów (a to bez mała normy sprzed 50 lat) ten kosz sprzęgłowy to totalny szrot. Mało tego - przed chwilą odkryłem, że luz promieniowy zewnętrznego kosza sprzęgłowego jest jeszcze większy za sprawą obluzowanych nitów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...