ks-rider Opublikowano 21 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2020 4 godziny temu, Croowab napisał: Ale przy niskich prędkościach tak się właśnie robi OK; ale podaj prosze sytuacje oraz mniej wiecej predkosc. 1 godzinę temu, Croowab napisał: Przy wyzszych predkosciach tez mozna ale jest to conajmniej nienaturalne ... I tu tez lezy przyslowoowy pies pogrzebany, bo dla kazdego motocykla ta predkosc beduie inna ale mozna przyjac, ze przy jakiejs predkosci jest to absolutnie niewykonalne ! Kreiselkräfte ( sila zyroskopowa kol ) na to nie pozwala. Przykladem kompas zyroskopowy ! . Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 22 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2020 9 godzin temu, ks-rider napisał: OK; ale podaj prosze sytuacje oraz mniej wiecej predkosc. Prędkość w której nie występuje jeszcze siła odśrodkowa a trzeba mocno pochylić motocykl. Wtedy musisz się wychylić w drugą stronę bo inaczej zaliczysz glebę. Dobrze kminię? tu dobrze widać kiedy jeździec lekki a moto ciężkie. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Judas Opublikowano 22 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2020 (edytowane) Tak sobie czytam i przypomniało mi się... W latach 90tych w jakiejś książce tą technikę opisywano. O ile pamiętam, to chodziło o śliską nawierzchnię. Można też takie skręcanie znaleźć w starych filmach. Przykładowo, 45 sekunda. I jeszcze jedna, praktycznie pierwsza sekunda, tuz przed wheelie. Edytowane 22 Czerwca 2020 przez Judas Cytuj ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-..., DR650RSE 2023-..., Big-1 2024-..., Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 22 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2020 2 godziny temu, Tommo napisał: Prędkość w której nie występuje jeszcze siła odśrodkowa a trzeba mocno pochylić motocykl. Wtedy musisz się wychylić w drugą stronę bo inaczej zaliczysz glebę. Dobrze kminię? Otrzymujesz ocene celujaca ! , 🙂 Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian85 Opublikowano 22 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2020 Z klasyki! : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Croowab Opublikowano 22 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2020 12 godzin temu, ks-rider napisał: OK; ale podaj prosze sytuacje oraz mniej wiecej predkosc. I tu tez lezy przyslowoowy pies pogrzebany, bo dla kazdego motocykla ta predkosc beduie inna ale mozna przyjac, ze przy jakiejs predkosci jest to absolutnie niewykonalne ! Kreiselkräfte ( sila zyroskopowa kol ) na to nie pozwala. Przykladem kompas zyroskopowy ! . KS ... ja zawsze wychylam sie w druga strone;) a powaznie to o czym dyskutujemy.. ale jak znajdziesz filmik z awaryjnym ominieciem przeszkody gdzie jezdziec pochyla sie do srodka zakretu to chetnie zobacze;) Cytuj Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Technick Opublikowano 22 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2020 55 minutes ago, Damian85 said: Z klasyki! : ) Dzięki za wrzutkę :). Niestety według instruktora najwidoczniej jest to wiedza już przestarzała i nieaktualna a znajduje poparcie wśród wielu użytkowników tylko na podstawie legendy Keitha Code'a. Coś jak gwiazda popularnego boysbandu dla nastolatek, który wcale niekoniecznie ma mega umiejętności wokalne a bazuje bardziej na popularności i aktualnych trendach. Z takim nastawieniem jakakolwiek dyskusja chyba mija się z celem. Z tego co widzę @ks-rider dostał odpowiedź na swój komentarz na blogu od tego instruktora. W skrócie - nie ma żadnego związku między jazdą po torze a po mieście więc przeciwpochył dalej powinien służyć jako podstawowa technika pokonywania zakrętów bo według autora tej tezy siły są zbyt małe do utrzymania jeźdca. Czytając między wierszami można dojść do wniosku, że w większości przypadków pochylenie razem z motocyklem albo do wewnątrz skończy się glebą przy jeździe poza torem przy normalnych ulicznych prędkościach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 22 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2020 25 minut temu, Croowab napisał: KS ... ja zawsze wychylam sie w druga strone;) a powaznie to o czym dyskutujemy.. ale jak znajdziesz filmik z awaryjnym ominieciem przeszkody gdzie jezdziec pochyla sie do srodka zakretu to chetnie zobacze;) He, he, I dlatego o tym pisalem 🤣 Wszystko zalezy od 1. jak daleko od motocyklisty pojawi sie przeszkoda 2. Jak wyszkolony jest kierujacy Na nauce jazdy nie masz czasu uczyc wszystkich technik, bo kursant placze, ze kasy niema, a na to niestety trzeba czasu. Cwiczenia sa na tyle proste, ze przy wyma ganej predkosci da sie je pokonc / zaliczyc skladajac sie razem z motocyklem. Ta metode u mnie szkola na zajeciach zdoszkalania, i to tez nie wszyscy, ale na kursie teori jest o niej wspomniane Wiem o co Ci chodzi i wiem, ze Ty umisz ! 🤣 🙂 Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 22 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2020 7 minutes ago, Technick said: Niestety według instruktora najwidoczniej jest to wiedza już przestarzała i nieaktualna (...) no tak, jego promowana technika sprzed pół wieku jest z pewnością bardziej aktualna 😄 przepraszam, ale argument na tym samym poziomie; a przynajmniej pokazuje fakty na całym tym blogu Twojego instruktora brakuje mi zasadniczej informacji: jakie on ma niby kwalifikacje, poza byciem polskim instruktorem, który prowadzi kursy motocyklowe? bo patrząc po znakomitej większości tychże, którzy motocyklem potrafią ruszyć, ew. zrobić manewry kursowe, to za przeproszeniem żadna wiedza czy umiejętności. próbowałem coś tam znaleźć, ale "instruktor adam" to jednak trochę mało tymczasem poczytaj sobie na fm porady jak jeździć pisane przez ludzi, którzy faktycznie jeżdżą, nie tylko prowadzą kursy. albo jak Andrzej, u którego w kraju trzeba być aktywnym motocyklistą, by w ogóle być instruktorem, nie mówiąc o kilkuletnim procesie uzyskiwania uprawnień, a nie kilkutygodniowym, teoretycznym w Polsce. poczytaj Konrada, poszukaj starych postów Tomka Kulika. to nie są jacyś anonimowi ludzie, którzy nie przedstawiają swoich kwalifikacji z mojej strony tyle, może uda się podjąć jakąś dalszą dyskusję, jak Twój instruktor przedstawi swoje kwalifikacje, zamiast banalizowania innych wypowiedzi bez żadnej podstawy faktycznej jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 22 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2020 17 minut temu, Technick napisał: ... a znajduje poparcie wśród wielu użytkowników tylko na podstawie legendy Keitha Code'a. przeciwpochył dalej powinien służyć jako podstawowa technika pokonywania zakrętów bo według autora tej tezy siły są zbyt małe do utrzymania jeźdca. Czytając między wierszami można dojść do wniosku, że w większości przypadków pochylenie razem z motocyklem albo do wewnątrz skończy się glebą przy jeździe poza torem przy normalnych ulicznych prędkościach. Wymieniony przez Ciebie autor w swoim filmie nawet o tej technice nie wspomnial, wiec zastanawiam sie czy wogole ja zna ?Pisalem kiedys o tym w komentarzu dojego filmu. Jakimi predkosciami jezdzimy po ulicy ? Predkosci jednosladu dziela sie na dwa rodzaje 1. Quasi stabilna - gdzie kola nie wytworzyly jeszcze sily zyroskopowej, w zaleznosci od motocykla moze byc miedzy 25 - a 35 km/h (i te tez nie ejst powiedziane, ze bedzie. 2. stabilna ( przykald sciagasz rece z kierownicy a jednoslad jedzie prosto, wlasnie dzieki sile zyroskopowej kol. Tak jak pisaelm, ta technika " Drücken " jest stosowana do omijania przeszkod na drodze w przypadku braku czasu na zlozenie sie. I napewnio warto sie jej nauczyc aby w takich wlasnie przypadkach ja stosowac. . Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Technick Opublikowano 22 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2020 @jeszua wydaje mi się, że według tego instruktora za słusznością tych tez przemawiają zadowoleni kursanci, którym zdecydowanie łatwiej jest wykonywać manewry na placu a po kursie zdają egzamin bez problemów. Osobiście uważam, że nie jest to jakikolwiek sensowny argument, tak samo jak swierdzenie, że "on sam tak robi od wielu lat" 🤨. Cieszę się, że zadałem tutaj to pytanie i rozwiązałem wątpliwości. Gdybym zawierzył na słowo, wyrabiałbym w sobie masę negatywnych nawyków, których ciężko byłoby się w przyszłości pozbyć. Pytanie ilu ludzi nie zadało sobie trudu żeby skorzystać z innych źródeł i teraz jeździ tak jak zalecił ten instruktor... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 22 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2020 2 minuty temu, Technick napisał: @jeszua wydaje mi się, że według tego instruktora za słusznością tych tez przemawiają zadowoleni kursanci, którym zdecydowanie łatwiej jest wykonywać manewry na placu a po kursie zdają egzamin bez problemów. Widzisz, kursant po zdaniu egzaminu zawsze bedzie twierdzil, ze jego szkolacy, jest najlepsiejszy, po kilku latach moze sie opinia o tym zmienic. Co do szkolenia w PL na placu, puerwszy gwozdz do grobowej deski to zmiana prredkosci podczas wykonywania manewru slylomu, ten nalezy pokonywac z ta sama, stala predkoscia, to samo tyczy sie omijania przeszkody. 🙂 Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Croowab Opublikowano 22 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2020 35 minut temu, Technick napisał: W skrócie - nie ma żadnego związku między jazdą po torze a po mieście więc przeciwpochył dalej powinien służyć jako podstawowa technika pokonywania zakrętów bo według autora tej tezy siły są zbyt małe do utrzymania jeźdca. Czytając między wierszami można dojść do wniosku, że w większości przypadków pochylenie razem z motocyklem albo do wewnątrz skończy się glebą przy jeździe poza torem przy normalnych ulicznych prędkościach. Nie zrozumieles. Tak jazda torowa a drogowa rozni sie mocno. O ile na torze kazda minisekunda sie liczy i wykorzystuje sie maksymalnie to co morzna wykorzystac (droge, pochylenie, predkosc) to na drodze jest to zbedne a czesto niebezpieczne (bo na drodze publicznej nie “rajdujemy”). O ile przy predkosciach “parkingowych” uzywa sie przeciwwychyl (pochylasz motocykl jednoczesnie teoje cialo zostaje w pionie) bo tak jest bezpieczniej, latwiej to ze wzrostem predkosci utrzymujesz cialo w lini z motocyklem aby roznowazyc sile odsrodkowa. patrz od 17minuty: Cytuj Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Technick Opublikowano 22 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2020 (edytowane) 33 minutes ago, Croowab said: Nie zrozumieles. Tak jazda torowa a drogowa rozni sie mocno. O ile na torze kazda minisekunda sie liczy i wykorzystuje sie maksymalnie to co morzna wykorzystac (droge, pochylenie, predkosc) to na drodze jest to zbedne a czesto niebezpieczne (bo na drodze publicznej nie “rajdujemy”). O ile przy predkosciach “parkingowych” uzywa sie przeciwwychyl (pochylasz motocykl jednoczesnie teoje cialo zostaje w pionie) bo tak jest bezpieczniej, latwiej to ze wzrostem predkosci utrzymujesz cialo w lini z motocyklem aby roznowazyc sile odsrodkowa. patrz od 17minuty: To była moja interpretacja wypowiedzi na blogu, w której instruktor sugeruje, że właśnie przez te różnice przeciwpochył powinien być stosowany w trakcie zwykłej jazdy jak na załączonym przez Ciebie fragmencie, bo "nie jest to jazda torowa". Stosowanie przeciwpochyłu to chyba nienajlepsze rozwiązanie na takich drogach i przy takich prędkościach a właśnie to on sugeruje. Tak jak mówisz, albo ciało razem z motocyklem, albo dodatkowe pochylanie klatki piersiowej do wewnątrz zakrętu (tak?). Nie mówię tu o schodzeniu na kolano bo tak po drogach publicznych raczej nie zamierzam jeździć. Przeciwpochył do manewrów parkingowych, jazdy w korku, gymkhany, nagłego omijania przeszkody a cała reszta to ciało razem z motocyklem albo z dodatkowym pochylaniem klatki piersiowej w kierunku zakrętu, zsuwanie dupy i schodzenie na kolano na torze. Czy takie uproszczenie i podział są wystarczające dla początkującego ridera, który chce jeździć po mieście i po krętych, pozamiejskich drogach? Edytowane 22 Czerwca 2020 przez Technick Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Croowab Opublikowano 22 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2020 18 minut temu, Technick napisał: To była moja interpretacja wypowiedzi na blogu, w której instruktor sugeruje, że właśnie przez te różnice przeciwpochył powinien być stosowany w trakcie zwykłej jazdy jak na załączonym przez Ciebie fragmencie, bo "nie jest to jazda torowa". Stosowanie przeciwpochyłu to chyba nienajlepsze rozwiązanie na takich drogach i przy takich prędkościach a właśnie to on sugeruje. Tak jak mówisz, albo ciało razem z motocyklem, albo dodatkowe pochylanie klatki piersiowej do wewnątrz zakrętu (tak?). Nie mówię tu o schodzeniu na kolano bo tak po drogach publicznych raczej nie zamierzam jeździć. Przeciwpochył do manewrów parkingowych, jazdy w korku, gymkhany, nagłego omijania przeszkody a cała reszta to ciało razem z motocyklem albo z dodatkowym pochylaniem klatki piersiowej w kierunku zakrętu, zsuwanie dupy i schodzenie na kolano na torze. Czy takie uproszczenie i podział są wystarczające dla początkującego ridera, który chce jeździć po mieście i po krętych, pozamiejskich drogach? Zdecydowanie 1 Cytuj Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.