Skocz do zawartości

Problem ze zmianą biegu TRIUMPH


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Jeździłem 4 lata YAMAHA, biegi wchodziły bez zastrzeżeń. Kupiłem TRIUMPHA i po pierwszych kilometrach zwróciłem że biegi nie wchodzą, prawidłowo.

Wrzucam jedynkę ruszam spokojnie biegi wskakują, załóżmy prawidłowo.

Wrzucam jedynkę p...da do odcięcia bieg drugi ani N nie wchodzą w ogóle, dźwignia od zmiany biegów nie chce drgnąć, twarda.

Chciał bym zaznaczyć że podczas zmiany biegów nie robię żadnych przy gazówek itp. czynności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minutes ago, Lukmaj83 said:

A co to jest, jeżeli to jest jakieś zabezpieczenie to nawet mogę o tym nie wiedzieć.

 

To nie jest zabezpieczenie tylko poprawna techika zmiany biegów. Polega na podniesieniu delikatnie dźwigni przed samą zmianą biegu. Kasujesz w ten sposób luz na dźwigni. W momencie wciśnięcia sprzęgła bieg sam wskakuje.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Limo napisał:

Zmieniasz biegi z preloadingiem?

Hahaha... po polski kolego , po polsku, po chlopsku🤣

8 godzin temu, Limo napisał:

To nie jest zabezpieczenie tylko poprawna techika zmiany biegów. Polega na podniesieniu delikatnie dźwigni przed samą zmianą biegu. Kasujesz w ten sposób luz na dźwigni. W momencie wciśnięcia sprzęgła bieg sam wskakuje.

Tylko jesli wyrownasz obroty walu z walkiem sprzyni... po to sa te przygazowki czy idejmowanie gazu.. 

W jednych sprzetach dziala to “latwiej” w innych “trudniej”, a tu kolega trzyma w tajemnicy jaki to model i rok

Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minutes ago, Croowab said:

Hahaha... po polski kolego , po polsku, po chlopsku🤣

Tylko jesli wyrownasz obroty walu z walkiem sprzyni... po to sa te przygazowki czy idejmowanie gazu.. 

W jednych sprzetach dziala to “latwiej” w innych “trudniej”, a tu kolega trzyma w tajemnicy jaki to model i rok

LOL a jak to jest po polskiemu, nawet nie wiem :D.

Przegazówki tak ale tylko przy zbijaniu biegów. W góre nic nie trzeba synchronizować, ale fakt że im mniej spadną obroty podczas zmiany tym gładziej wejdzie bieg. Czyli ma być jak najszybciej.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model to Triumph Sprint GT 2012r 17k km przejechane, motocykl na dotarciu.

 

W dniu 22.04.2020 o 10:16, Limo napisał:

To nie jest zabezpieczenie tylko poprawna techika zmiany biegów. Polega na podniesieniu delikatnie dźwigni przed samą zmianą biegu. Kasujesz w ten sposób luz na dźwigni. W momencie wciśnięcia sprzęgła bieg sam wskakuje.

Myślę że biegi zmieniałem poprawnie, sprzęgło i stanowcze ale delikatne wbicie dźwigni 🙂 Wszystko jest ok puki jadę spokojnie, po dziadkowemu.

Dzisiaj ponownie pojawił się problem z wbiciem dwójki, z tym że zacząłem próbować wrzucać biegi z przy-gazówką, czego nigdy wcześniej nie musiałem robić, o dziwo zaczęły wchodzić, z tym że poczułem nierównomierny stosunek pracy silnika z pracą napędu, takowe szarpnięcie przy 60 km 🙂 Sądzę ze to zjawisko idzie zniwelować tylko trzeba poćwiczyć.

Czy takowa zmiana jest dobra dla silnika, nie uszkodzę w ten sposób żadnych wałków ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Lukmaj83 napisał:

Dzisiaj ponownie pojawił się problem z wbiciem dwójki, z tym że zacząłem próbować wrzucać biegi z przy-gazówką

Ale chyba przegazówkę stosujesz tylko jak redukujesz biegi? Bo biegów w górę nie wrzuca się z dodaniem gazu.

Ja tam mimo wszystko obstawiam problem ze sprzęgłem a właściwie to z jego regulacją. Sprzęgło masz tam chyba na linkę? Jest prawdopodobnie za mocno popuszczona, pewnie się zaczynało ślizgać przy prawidłowym naciągu linki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, wczoraj kupiłem sprawdzonego z Anglii Triumph Speed Triple 1050 z 2011 roku. Po przejechaniu 200 km, pojawił się problem ze zmianą biegów. Biegi nie wskakują do góry zarówno pomiędzy 1 i 2 ale i wyższe również. Występuje też problem z ich redukcją. Dziś mechanik w serwisie wymienił olej oraz filtr oleju. Rozebrał, przeczyścił i nasmarował dźwignię oraz element za nią, który jest powiązany z dźwignią. Niestety biegi dalej nie można przerzucać do góry ani redukować. Czy ktoś z Szanownej grupy spotkał się z czymś takim i wie może co jest przyczyną? Będę zobowiązany za pomoc. Pozdrawiam Grupę

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dzwignia biegow po wlozeniu jedynki wraca na swoje miejsce? Jesli nie to problem sprezyn w automacie zmiany biegow. Jesli wraca  to mozliwe ze zla regulacja sprzegla Ktore nie calkowicie rozlacza. Jesli jest tak jakas regulacja. Tak czy owak raczej robota dla serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Cześć,

chcialbym podpiąć się pod temat, mam podobny problem.

pacjent Triumph Speed Triple 1050 2009r.

objawy. Co jakiś czas podczas jazdy po wciśnięciu sprzegla nie mogę ani zredukować ani podnieść biegu. Biegi wchodzą bez problemu na wolnych obrotach. Biegi wchodzą do góry przy około 5000 obrotów (ze sprzęgłem lub bez). Jeśli wcisnę sprzeglo i dodam gazu, motocykl wkręca się na obroty, ale nie przenosi mocy na tylne koło, tak jakby był wysprzeglony. Jedyna możliwość wbicia wyższego biegu to wciśnięcie sprzęgła, dodanie gazu tak aby obroty były w okolicy 5000 i delikatne wbicie biegu. 
czy to jakiś problem z synchronizacja?

sprzeglo było kontrolowane i wyglada dobrze.

przebieg 25000km.

Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...