Lukmaj83 Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Cześć, Jeździłem 4 lata YAMAHA, biegi wchodziły bez zastrzeżeń. Kupiłem TRIUMPHA i po pierwszych kilometrach zwróciłem że biegi nie wchodzą, prawidłowo. Wrzucam jedynkę ruszam spokojnie biegi wskakują, załóżmy prawidłowo. Wrzucam jedynkę p...da do odcięcia bieg drugi ani N nie wchodzą w ogóle, dźwignia od zmiany biegów nie chce drgnąć, twarda. Chciał bym zaznaczyć że podczas zmiany biegów nie robię żadnych przy gazówek itp. czynności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Triumph, jak głosi historia, jest od 1902r. Modeli też pewnie było wiele. Jasnowidzów na forum brak... Może coś więcej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Zmieniasz biegi z preloadingiem? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukmaj83 Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2020 (edytowane) A co to jest, jeżeli to jest jakieś zabezpieczenie to nawet mogę o tym nie wiedzieć. Edytowane 22 Kwietnia 2020 przez Lukmaj83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2020 5 minutes ago, Lukmaj83 said: A co to jest, jeżeli to jest jakieś zabezpieczenie to nawet mogę o tym nie wiedzieć. To nie jest zabezpieczenie tylko poprawna techika zmiany biegów. Polega na podniesieniu delikatnie dźwigni przed samą zmianą biegu. Kasujesz w ten sposób luz na dźwigni. W momencie wciśnięcia sprzęgła bieg sam wskakuje. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Croowab Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2020 8 godzin temu, Limo napisał: Zmieniasz biegi z preloadingiem? Hahaha... po polski kolego , po polsku, po chlopsku🤣 8 godzin temu, Limo napisał: To nie jest zabezpieczenie tylko poprawna techika zmiany biegów. Polega na podniesieniu delikatnie dźwigni przed samą zmianą biegu. Kasujesz w ten sposób luz na dźwigni. W momencie wciśnięcia sprzęgła bieg sam wskakuje. Tylko jesli wyrownasz obroty walu z walkiem sprzyni... po to sa te przygazowki czy idejmowanie gazu.. W jednych sprzetach dziala to “latwiej” w innych “trudniej”, a tu kolega trzyma w tajemnicy jaki to model i rok Cytuj Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2020 59 minutes ago, Croowab said: Hahaha... po polski kolego , po polsku, po chlopsku🤣 Tylko jesli wyrownasz obroty walu z walkiem sprzyni... po to sa te przygazowki czy idejmowanie gazu.. W jednych sprzetach dziala to “latwiej” w innych “trudniej”, a tu kolega trzyma w tajemnicy jaki to model i rok LOL a jak to jest po polskiemu, nawet nie wiem :D. Przegazówki tak ale tylko przy zbijaniu biegów. W góre nic nie trzeba synchronizować, ale fakt że im mniej spadną obroty podczas zmiany tym gładziej wejdzie bieg. Czyli ma być jak najszybciej. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukmaj83 Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Model to Triumph Sprint GT 2012r 17k km przejechane, motocykl na dotarciu. W dniu 22.04.2020 o 10:16, Limo napisał: To nie jest zabezpieczenie tylko poprawna techika zmiany biegów. Polega na podniesieniu delikatnie dźwigni przed samą zmianą biegu. Kasujesz w ten sposób luz na dźwigni. W momencie wciśnięcia sprzęgła bieg sam wskakuje. Myślę że biegi zmieniałem poprawnie, sprzęgło i stanowcze ale delikatne wbicie dźwigni 🙂 Wszystko jest ok puki jadę spokojnie, po dziadkowemu. Dzisiaj ponownie pojawił się problem z wbiciem dwójki, z tym że zacząłem próbować wrzucać biegi z przy-gazówką, czego nigdy wcześniej nie musiałem robić, o dziwo zaczęły wchodzić, z tym że poczułem nierównomierny stosunek pracy silnika z pracą napędu, takowe szarpnięcie przy 60 km 🙂 Sądzę ze to zjawisko idzie zniwelować tylko trzeba poćwiczyć. Czy takowa zmiana jest dobra dla silnika, nie uszkodzę w ten sposób żadnych wałków ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Jeśli nie ma zgrzytów to nie uszkodzisz 🙂 Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 3 godziny temu, Lukmaj83 napisał: Dzisiaj ponownie pojawił się problem z wbiciem dwójki, z tym że zacząłem próbować wrzucać biegi z przy-gazówką Ale chyba przegazówkę stosujesz tylko jak redukujesz biegi? Bo biegów w górę nie wrzuca się z dodaniem gazu. Ja tam mimo wszystko obstawiam problem ze sprzęgłem a właściwie to z jego regulacją. Sprzęgło masz tam chyba na linkę? Jest prawdopodobnie za mocno popuszczona, pewnie się zaczynało ślizgać przy prawidłowym naciągu linki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadekDJ Opublikowano 22 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2021 Witam, wczoraj kupiłem sprawdzonego z Anglii Triumph Speed Triple 1050 z 2011 roku. Po przejechaniu 200 km, pojawił się problem ze zmianą biegów. Biegi nie wskakują do góry zarówno pomiędzy 1 i 2 ale i wyższe również. Występuje też problem z ich redukcją. Dziś mechanik w serwisie wymienił olej oraz filtr oleju. Rozebrał, przeczyścił i nasmarował dźwignię oraz element za nią, który jest powiązany z dźwignią. Niestety biegi dalej nie można przerzucać do góry ani redukować. Czy ktoś z Szanownej grupy spotkał się z czymś takim i wie może co jest przyczyną? Będę zobowiązany za pomoc. Pozdrawiam Grupę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2021 Czy dzwignia biegow po wlozeniu jedynki wraca na swoje miejsce? Jesli nie to problem sprezyn w automacie zmiany biegow. Jesli wraca to mozliwe ze zla regulacja sprzegla Ktore nie calkowicie rozlacza. Jesli jest tak jakas regulacja. Tak czy owak raczej robota dla serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Wolek Opublikowano 21 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2022 Cześć, chcialbym podpiąć się pod temat, mam podobny problem. pacjent Triumph Speed Triple 1050 2009r. objawy. Co jakiś czas podczas jazdy po wciśnięciu sprzegla nie mogę ani zredukować ani podnieść biegu. Biegi wchodzą bez problemu na wolnych obrotach. Biegi wchodzą do góry przy około 5000 obrotów (ze sprzęgłem lub bez). Jeśli wcisnę sprzeglo i dodam gazu, motocykl wkręca się na obroty, ale nie przenosi mocy na tylne koło, tak jakby był wysprzeglony. Jedyna możliwość wbicia wyższego biegu to wciśnięcie sprzęgła, dodanie gazu tak aby obroty były w okolicy 5000 i delikatne wbicie biegu. czy to jakiś problem z synchronizacja? sprzeglo było kontrolowane i wyglada dobrze. przebieg 25000km. Jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2022 Wyglada to na jakis problem z samym automatem zmiany biegow, w ktorym cos sie zuzylo i nie pracuje prawidlowo. Nie znam tego automatu, ale tak czy owak wyglada to na robote dla serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pjoter46 Opublikowano 6 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2023 Cześć. Również mam problem z blokująca się dźwignią zmiany biegów. Udało się komuś rozwiązać ten problem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.