Skocz do zawartości

Sportster XL1200C gaśnie po rozgrzaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Od jakiegoś czasu jestem w posiadaniu sporciaka który od początku miał taki problem. Na początku objawiało się to tym, że jak zgasiłem go po trasie lub na tankowanie to sporadycznie nie chciał odpalać - trzeba było odczekać jakiś czas żeby ostygł. Z biegiem czasu problem się nasilał aż zaczęło dziać się tak, że gaśnie po 15 minutach i odpala dopiero po kilku dobrych godzinach. Pod małym deklem z prawej strony bloku jest moduł zapłonu z numerem 32465-98 98105. Moduł ma czerwoną diodę która miga w podczas pracy silnika z częstotliwością zapłonu. Cewkę ktoś próbował podmieniać bo jest założona jakaś opisana mazakiem. Jak silnik zgaśnie i nie da się go odpalić to dioda nie żyje, po kilku godzinach wszystko wraca do normy. Miał ktoś podobny przypadek? Moduł sporo kosztuje i nie chciał bym strzelać w ciemno z jego wymianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz duzo szczęścia, ze tak sie to w takich przypadkach kończy.

Proponuje przejsc na inne cześci aftermarketowe lub meczyć dalej wymieniajac ten OEM'owy szajs...

 

P.S.

Zdajesz sobie sprawę, że nic nie napisałes o tym motocyklu?

W stopce niby coś jest i pewnie jest to aktualne....

A post zaczyna się od: 

"Od jakiegoś czasu jestem w posiadaniu sporciak"

Super...

I tak ma 80% podobnych postów...

Powinno sie napisac w odpowiedzi - GRATULUJE... 

Edytowane przez FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, FIS napisał:

Masz duzo szczęścia, ze tak sie to w takich przypadkach kończy.

Proponuje przejsc na inne cześci aftermarketowe lub meczyć dalej wymieniajac ten OEM'owy szajs...

 

P.S.

Zdajesz sobie sprawę, że nic nie napisałes o tym motocyklu?

W stopce niby coś jest i pewnie jest to aktualne....

A post zaczyna się od: 

"Od jakiegoś czasu jestem w posiadaniu sporciak"

Super...

I tak ma 80% podobnych postów...

Powinno sie napisac w odpowiedzi - GRATULUJE... 

1. Jak napisałem nie wymieniałem w nim nic, jestem w trakcie weryfikacji więc wybór na OEM czy aftermarket jeszcze nie padl.

2. Zdajesz sobie sprawę że temat postu zawiera informacje jaki to motocykl? Stopka jeszcze to potwierdza.

3. Czasem zastanawiam się, dlaczego nie szkoda ludziom czasu na pisanie krytyki która nic nie wnosi.

Pozdrawiam serdecznie i mam nadzieję że ktoś rzeczowo będzie w stanie jakoś pomóc. Obsługa kluczy i miernika elektrycznego na porządku dziennym - brak jedynie doświadczenia z tymi motocyklami.

Edytowane przez bozek.mat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2019 o 23:07, bozek.mat napisał:

1. Jak napisałem nie wymieniałem w nim nic, jestem w trakcie weryfikacji więc wybór na OEM czy aftermarket jeszcze nie padl.

2. Zdajesz sobie sprawę że temat postu zawiera informacje jaki to motocykl? Stopka jeszcze to potwierdza.

3. Czasem zastanawiam się, dlaczego nie szkoda ludziom czasu na pisanie krytyki która nic nie wnosi.

Pozdrawiam serdecznie i mam nadzieję że ktoś rzeczowo będzie w stanie jakoś pomóc. Obsługa kluczy i miernika elektrycznego na porządku dziennym - brak jedynie doświadczenia z tymi motocyklami.

Chcesz pomocy a to wymaga wyczerpujących informacji z wielu powodów, których jak widać nie rozumiesz. Dlatego też są pewne zasady panujące na forum o których tutaj (motocykl ze stopki  nie swiadczy, że pytanie akurat dotyczy tego, który ma problem)

 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na cewkę, zmierz oporność uzwojeń na zimno , a potem jak moto zgaśnie po rozgrzaniu. Powinny byc takie same odczyty.

Jak są różne to cewka pierdła i nie domaga po rozgrzaniu.

Jak pomierzyć znajdziesz na youtubie. Z tego co piszesz to miernik masz . Powodzenia.

pozdro

Edytowane przez dachu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Cześć 

Moze i odświeżam wątek jednak w moim przypadku sprawa wyglądała całkiem… błacho :) Również gasł w trakcie jazdy i na jałowym. Okazało się że przycisk od odpalania miał jakieś luzy i od drgań spontanicznie potrafił „zgasić” silnik. Naprawa to konserwacja i naoliwienie działa bez problemu teraz.  Motor to Harley 48 XL1200X 

 

Milego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam podobny problem z XL 1200C z 2000 roku. Mianowicie motor zapala bez problemu, lecz po rozgrzaniu gaśnie (znika iskra) tak jakby coś odcinało zapłon. Można kręcić go, ile dusza zapragnie, ale nie zagada. Dopiero po wyłączeniu stacyjki i ponownym włączeniu odpala i gaśnie niemal natychmiast (czasami po kilku sekundach).

Wymieniłem cewkę oraz regulator napięcia i nic...

Jednak, jeśli odłączę kabel alternatora który idzie do regulatora to motocykl chodzi bez kłopotu. Sprawdzałem alternator i ląduje zgodnie z książka i opor też jest zgodny.

Nie mam już pomysłów co to może być.

Jeśli ktoś może doradzić to byłbym bardzo wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, sprawdzałem świece testerem (są dobre)  i tez nowe wkręciłem i noc się nie zmienia

Sprawdzałem kody błędów samemu i niestety jedyne co wiadomo ze jest gdzieś zwarcie i przepięcie (tzn. skok napięcia). Nie byłem pewien czy są to stare błędy wiec zresetowałem je i ponownie testowałem lecz nic się teraz nie pokazuje

Motor posiada moduł zapłonowy Denatek 2000i i kiedy gaśnie to zaczyna mrugać czerwona dioda która potwierdza ze jest gdzieś zwarcie… ale to jak szukanie igły w stogu siana.

Najdziwniejsze jest to ze jeśli odłączę ładowanie z alternatora motor chodzi bez kłopotu… no prawie lecz „strator” nie daje żadnych oznak uszkodzenia badając go miernikiem

Edytowane przez Pajda1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, ten motocykl ma Foba? Czyli takie cuś przy kluczyku ala immobilajzer? (w tym roczniku raczej nie było)

Prądy wychodzące z alternatora sprawdzone? 3 kable, instrukcja obsługi podaje jakie prądy powinny być

Oporność statora sprawdzona? 

Napięcie ładowania jest ok? 

Moim zdaniem coś przy montażu modułu zapłonowego nie pykło, może gdzieś się kabel przetarł, może jakaś wtyczka nie łączy, kable zapłonowe, trzeba sprawdzać po kolei

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To modul aftermarket do HD i zastanawiam sie dlaczego ladowanie jest do niego podlaczone. Alternator powinien byc podlaczony do aku przez regler a prad do reszty instalacji powinien byc brany z aku do wlacznika zaplonu i stamtad dalej na modul, cewki, swiatla itd. Czy to znaczy ze masz moze kabel pradowy z aku na wlacznik zaplonu zlaczony z kablem pradowym od alternatora i samo jego zdjecie z aku powoduje lepsza prace silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało prawdopodobne, ale w podobnym silniku (Buell XB12R), odkleiły mi się magnesy na kole zamachowym. Objawy były podobne, motocykl gasł po odpaleniu po chwili (aku było padnięte, podłączony stary aku), też wymieniłem regulator, nie pomogło, zamówiłem nowy stator, ale dopiero po męce ze ściągnięciem koła zamachowego ukazał się prawdziwy powód braku ładowania... Choć jakieś ładowanie czasem musiał mieć, bo dojechałem do domu z trasy około 300 km bez problemu. Także jak wyeliminujesz wszystko inne, może to być ta opcja...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...