Skocz do zawartości

Motocykl torowy- jaki olej, płyn hamulcowy,chłodniczy i do lag


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Temat wydaje się dość popularny i wałkowany wiele razy, a jednak szukajka nie znalazła nic konkretnego.

Pacjentem jest CBR600RR z 2003 roku, przygotowana wstępnie na tor. O przebiegu lepiej nie dyskutujmy, bo licznik pokazuje 25000km. 

Do rzeczy- będę przed sezonem wymieniał komplet płynów i im więcej czytam tym mniej wiem. Początkowo planowałem pójść full Motul, ale z opinii można wyczytać, że niektórzy narzekają na jakość.

Olej silnikowy- myślałem nad motulem 300V, ale podobno bardzo szybko traci właściwości, poza tym full syntetyk do nastoletniego motocykla chyba nie jest najlepszym pomysłem? Ewentualnie 7100/5100?

Sensowny wydaje się Liqui Moly Racing Półsyntetyczny. Jakie są Wasze doświadczenia z olejem w starszych torówkach?

Płyn hamulcowy- z opinii sensownie wypada Motul RBF600/660. Cena dość wysoka jak na płyn, ale jeśli jest jej wart, to chyba zainwestuję. Jakieś alternatywy czy może ten będzie okej?

Płyn chłodniczy- tutaj duży dylemat. Wiele osób mówi o wodzie destylowanej, żeby po glebie nie zanieczyszczać toru. Z drugiej strony są płyny po 30zł za litr o temperaturach wrzenia w 135*C.

Olej do lag- przed sezonem czeka mnie uszczelnienie, warto od razu wymienić na coś sensownego. Niestety internet niewiele pomaga. Co wybrać, jak często trzeba wymieniać?

Pozdrawiam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tu kilka osob ktore toruja juz jakis czas.

ja nie ale kilka rzeczy moge napisac, a co;)

olej. Taki jaki zaleca producent, full sysntetyk.

300v to fajny olej ale ma dwa minusy.

cena i koniecznosc czestej wymiany.  W sumia kazdy olej mocno eksploatowany trzeba czesto wymianiac.

generalnie 300v dwa dni speed day i zlewka. 
 

plyn hamulcowy taki jaki jest dedykowany do Twojej pompy hamulcowej. 
masz na wieczku zbiornika. Mozna pokusic sie onlepsza marke i wydac wiecej kasy ale ... mysle ze nie jest to potrzebne.

 

zawieszenie? Tu bez modow. Olej dokladnie taki jaki zaleca producent.

wazne jest odpowiednie dobranie sprezyny do wagi i ustawienie zawieszenia...

 

Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Croowab napisał:

300v to fajny olej ale ma dwa minusy.

cena i koniecznosc czestej wymiany.  W sumia kazdy olej mocno eksploatowany trzeba czesto wymianiac.

generalnie 300v dwa dni speed day i zlewka. 

 

? co się z nim stanie po dwóch speed day'ach? czyli generalnie po ok. 650km?

Karolus - rozumiem, że dopiero zaczynasz z torowaniem?

-oliwa w specyfikacji zalecanej przez producenta, nie bój się lać syntetyka jeśli Cię stać, jeśli już uparłeś się na motula to 7100 syntetyk spokojnie da radę.

-płyn hamulcowy - nie musisz iść od razu w RBF-a, spróbuj DOT 5.1 pewnej firmy

-płyn chłodniczy - woda na zawody i imprezy na których tego wymagają, normalnie standardowy płyn chodzący. temperatura wrzenia płynu 135st. do niczego Ci nie jest potrzebna. jeżeli układ chodzenia w Twoim motocyklu jest sprawny to bez problemu na torze da radę utrzymywać temperaturę w okolicach 100st. C. no chyba, że coś jest nie halo z układem chłodzenia - tyle, że wtedy należy zająć się usunięciem problemu. woda ma jeden zasadniczy minus - na zimę trzeba pamiętać o zlaniu z układu jeżeli trzymasz go w nieogrzewanym garażu

-olej do zawiechy ... w specyfikacji zalecanej przez producenta :P, ja leję zazwyczaj motula a czasem zdarzało się np. silkolene

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wręcz bardzo szybko... Raz zastosowałem... I to był pierwszy raz i ostatni... To w sumie dwa razy... 

"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Rura_ napisał:

Wręcz bardzo szybko... Raz zastosowałem... I to był pierwszy raz i ostatni... To w sumie dwa razy... 

 

48 minut temu, Croowab napisał:

300v to olej czysto “racingowy” i wg opini szybko traci swoje wslasciwosci..

 

A jakieś konkrety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo motul to syf... Ale z potężną reklamą... I się na to łapią jelenie... 

Jeden wyjazd na SD (fakt dwudniowy) i Strit Trypel nagle postanowił pokazać, że może szarpać sprzęgłem (po powrocie z SD) i że mogą chu...o wchodzić biegi... Po powrocie jak najszybciej ten syf wysłałem i po zalaniu (teraz nie pamiętam LM, czy valvoline) przejeździł bez żadnych podobnych objawów do następnego SD.. I następny SD... I po następnym... I chyba że 4 koła na nim zrobiłem... 

Żebym wtedy tej oliwy (300V) nie dostał, to w życiu bym tego gów..a sam nie kupił i pieca bym tym nie zalał... 

"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, chłopaki. 

Nie mam ciśnienia na Motula, a powtarzające się stale opinie też mnie zniechęcają. 7100 jest równie słaby co 300V? Jeśli tak, to w co celować? Niech będzie full syntetyk. 

 

Dot 5.1 od K2 może być do hamulców?

Edytowane przez Karolus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul 300v to dobry olej, ale jak kazdy racingowy olej wymaga czestej wymiany. Stosowanie go do drogowej jazdy mija sie z celem..

generalnie uwazam, ze kazdy olej jest dobry onile zgadza siebze specyfikacja producenta i jest odpowiednio zmieniany i jest full synt

troche podobnie jak z oponami.  Kupic racewe opony i narEkac ze szybko sie koncza.. 

plyn hamulcowy zmieniam co roku.. a jezdze malo. Chwila pracy. Wazne aby byl swiezy.

 

Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 godzinę temu, Rura_ napisał:

Bo motul to syf... Ale z potężną reklamą... I się na to łapią jelenie... 

W pierwszej kolejności oleje dzielą się na oryginalne oraz podróby. Jak mamy pewność, że oliwa jest oryginalna to dopiero można dyskutować nad jej przydatnością do naszego moto.

Motul był / jest często podrabiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Croowab napisał:

Motul 300v to dobry olej, ale jak kazdy racingowy olej wymaga czestej wymiany. Stosowanie go do drogowej jazdy mija sie z celem..

generalnie uwazam, ze kazdy olej jest dobry onile zgadza siebze specyfikacja producenta i jest odpowiednio zmieniany i jest full synt

troche podobnie jak z oponami.  Kupic racewe opony i narEkac ze szybko sie koncza.. 

plyn hamulcowy zmieniam co roku.. a jezdze malo. Chwila pracy. Wazne aby byl swiezy.

 

ok - ale co konkretnie dzieje się z nim po 650km jazdy? zamienia się w wodę? czy w wino? 😉

osobiście dawno (niestety)na torze nie byłem, afryka jak i f3 były karcone na zwykłym półsyntetyku z larssona (jmc czy jakoś tak, kwestią nadrzędną przy zakupie były koszty 😛), rzadko kiedy idealnie wklejałem się idealnie w przebiegi "wymuszające" zmianę i nic się nie działo

stąd też trochę w głowie mi się nie mieści, że po kilkuset kilometrach pełen syntetyk za grube siano trzeba zlać - mam nadzieje, że po tysiącu km nie znika ciśnienie na panewkach?

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...