Skocz do zawartości

Kilka pytan


zalmen3
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiście pytania beda dotyczyly mojej CBRki 600F '99, ktora to mialem szczescie nabyc (oczywiscie nie chwalac sie :banghead: ) dokladnie tydzien temu :D

Przechodzac wiec do rzeczy najpierw tych, ktore mnie niepokoja:

 

Uklad chlodzacy

Uklad ten dziala bez zarzutu, ale tylko wtedy, gdy motocykl jezdzi. Jak moto sobie stoi i silnik chodzi na niskich obrotach dosc szybko zaczyna sie grzac. Kiedy wskaznik temperatury dochodzi do 3/4 skali zalacza sie wiatrak i niby nic w tym dziwnego, gdyby nie to, ze chwile po wylaczeniu sie wiatraka zaczyna przelewac sie plyn chlodzacy (przez ten wezyk spustowy). Z poczatku myslalem, ze jest go po prostu za duzo, ale okazalo sie, ze po ostygnieciu wszystkiego poziom plynu ledwo przekracza punkt opisany jako poziom minimalny (okolo jednego milimetra powyzej). Pytanie brzmi: coś zepsute, czy to normalne lub tez po prostu wlany gowniany plyn do ukladu chlodzacego i mam wlac inny o mniejszej rozszerzalnosci cieplnej i jaki bylby najlepszy?

 

Stuki w glowce

Podczas jazdy zauwazylem, ze w momencie zmiany przyspieszenia z dodatniego na ujemne (czyli jak puszcze manetke gazu i zaczynam hamować) daje sie wyraznie odczuc malutki "stuk" w glowce ramy tak jakby zakradl sie tam jakis luz. Pytanie brzmi o ewentualne przyczyny takiego stanu rzeczy (dodam jeszcze, ze na postoju po wcisnieciu klamki hamulca i "bujaniu" moto w gore i wdol nie wyczuwam zadnych stukow, ponadto maszyna podczas jazdy "bez trzymanki" zarowno na biegu jalowym jak i na kazdym z biegow - kiedy hamuje silnikiem - nie ma nawet najmniejszych tendencji do zmiany toru jazdy, wiec nie sadze, zeby przyczyna byly jakies uszkodzenia mechaniczne lub powypadkowe, a niestety takowa przygode miala moja mala :D , glowki ramy)

 

Nierowna praca silnika

Ladnie rozgrzany silnik mojej CBR na wolnych obrotach pracuje dosc nierowno, tzn. wyraznie to slychac, a ponadto wskazowka obrotomierza drga pomiedzy 1200 a 1100 obr./min. No i pytanie czy to tylko synchronizacja gaznikow czy cos bardziej powaznego. Dodam, ze na wyzszych obrotach (wlasciwie juz po minimalnym przekreceniu manetki) silnik gra pieknie i pracuje regularnie jak szwajcarski zegarek rodem z japonii :D :lol:

 

Teraz pytania czysto obslugowe:

Czeka mnie wymiana lancucha (ten ktory mam jest juz na przedostatnim znaczku), mozliwie synchronizacja gaznikow, potencjalnie wymiana plynu chlodzacego i najprawdopodobniej wymiana oleju (olej jest nowiutki, ale panowie, ktorzy go tam wlali nie wymienili filtru, wiec wydaje mi sie, ze trzeba bedzie znow zmieniac) no i pewnie jeszcze jakies inne ciekawe rzeczy do zrobienia. Pytanie jest zatem nastepujace: Czy wymieniac i regulowac wszystko juz teraz, czy ograniczyc sie do tych niezbednych rzeczy a reszte mozna odlozyc na poczatek przyszlego sezonu (np. czy na takim lancuchu mozna jeszcze "dojechac" do konca sezonu, czy lepiej zmienic i tak samo z olejem)? Naszczescie oponki sa prawie nowe - jeszcze maja te takie wloski po bokach :D

 

Dzieki wielkie tym, ktorzy dotad doczytali i beda na tyle mili, zeby odpowiedziec na nurtujace mnie problemy. Wybaczcie tez brak mojej wiedzy, ale na dobra sprawe jest to moje pierwsze moto i jeszcze sie ucze :D

Pozdrawiam wszystkich i do zobaczenia w trasie :banghead: :banghead: :twisted:

Internetowy sklep komputerowy http://mirwit.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

1. Cbr to moto sportowe i dość mocno się grzeje. Jeśli grzeje ci się szybko i włącza się wentylator, to świadczy to o poprawnej pracy ukladu chłodzącego. Silnik powinien się szybko nagrzewać aby jak najszybciej ustabilizować warunki jego pracy. Co do wyciekania plynu przez przelew, to sugerował bym jego wymiane, jeśli to nic nie pomoże, to odkamienienie ukladu chlodzenia, skoro ktoś wymienial olej bez filtra, to może i oszczędzał na plynic chłodiczym.

 

2. Dziwne, że odczuwasz stuki podczas hamowania silnikiem, a nie przednim hamulcem. W momencie hamowania silnikiem obciążenia dzialąją na tylni wahacz a nie na przedni widelec, może tam powinienneś szukać usterki. Możliwe że coś ci uderza w lagi lub pułki, jakiś kabelek, mozę owiewka....

 

3. Nierówna praca silnika spowodowana jest prawdopodobnie zlą synchronizacją gaźników. Przy większym otwarciu przepustnic nie ma ona już znaczenia z tad równa praca w wyższym zakresie obrotów. Możliwe też że ktoś namieszał coś ze sklądem mieszanki na biegu jałowym.

 

4.Odpiwiem tak> Wymiany powinno się przeprowadzać terminowo... sprzyja to kondycji motocykla, jak i naszej psychice. Np. Zbyt luźny lańcuch napędowy prowadzi do wybicia łożyska an walku zdawczym skrzyni biegów... a ta wiąże się z rozbiórką silnika.

 

Pozdrawiam

Idaho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Póki, możesz i masz kasę, to wymieniaj to co konieczne. Nie ma co oszczędzać i odkłądać tego na później. Na nowy sezon wyjedziesz motocyklem perfekcyjnie przygotowanym do jazdy :mrgreen:

Wyjdzie słońce, wdziejesz ciuszki o ogień :mrgreen:

 

A tak w ogóle to słuchaj Idaho, bo to gość co zna się na rzeczy i wie co mówi :banghead:

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przeprowadzenia napraw, to proponuję zrobić to już. Tymbardziej, że motocykl w czasie zimowania powinien stać już na nowym oleju i płynach - zapobiega to korozji i innym szkodliwym działaniom powodowanym przez zużyte płyny czy olej.

Jeśli niz zrobisz tego sam, to zgłoś się to HRG Dominika Szymanskiego, tam na pewno usyzkasz pomoc.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz bylem ponad tydzien temu w serwisie Hondy... byla to Honda Budzynski w Poznaniu. Kolesie oblukali maszynke i wymienili co trzeba, niestety okazalo sie, ze z chlodnica to jednak grubsza sprawa :) i trzeba ja wywalic i wstawic inna :buttrock: Mechanik twierdzi, ze wyrzuca plyn dlatego, ze ma uszkodzony wlew i nie trzyma cisnienia ( :?: ). Poza tym do wymiany mam dekiel od sprzegla, ktory panowie, od ktorych kupilem sprzeta zrobili na odpierdol :banghead: i puszcza olej przez cos co powinno byc uszczelka, a jest warstwa przeroznych klei i spoin, byle by dekiel nie odpadl :x No i jeszcze jakas dysza wyrownujaca cisnienie w gazniku jest do wymiany, ale ja juz zamowilem i czekam az przywioza i bedzie zrobione. Co do dwoch pozostalych rzeczy chce, zeby kolesie od ktorych kupilem zrobili w ramach enigmatycznej "gwarancji", ktora podobno obejmuja kazda sprzedana maszyne. Jezeli tego nie zrobia to niestety bede musiel poniesc dodatkowe koszta :buttrock: i w ten sposob moja okazyjna maszyna stanie sie po prostu tanim motocyklem w stanie odpowiadajacym jego cenie :buttrock:

Internetowy sklep komputerowy http://mirwit.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja okazyjna maszyna stanie sie po prostu tanim motocyklem w stanie odpowiadajacym jego cenie

 

Jak wiadomo, okazji nie ma. Ja zawsze z dystansem podchodzę do motocykli, nadmiernie zachwalanych i niby"okazyjnych".

 

Mam nadzieję,że Twoke kłopoty niebawem się skończą i moto znowu "odżyje"

 

Pozdrawiam :buttrock:

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyt luźny lańcuch napędowy prowadzi do wybicia łożyska an walku zdawczym skrzyni biegów

Lozyska na walku zdawczym skrzyni biegow niszczy zbyt napiety lancuch a nie luzny.

Juz drugi raz zauwazylem Idaho ze piszesz cos co jest niezgodne z prawda.Kiedys tez napisales ze w Kawasaki luzy na zaworach sie powiekszaja co tez nie jest prawda bo w Kawach luzy sie zmniejszaja.Dziwi mnie to ze takie rzeczy wypisuje ktos kto pracuje w serwisie :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stuki juz zlikwidowal mechanik w serwisie - przyczyna byla niedokrecona sruba w glowce :buttrock: . Nie wspominalem jeszcze o nierownej pracy silnika - mechanik stwierdzil, ze kazda CBRka tak "wybiera" nawet jego wlasny Blady na wtrysku troszke skacze na niskich obrotach 8O

Kupilem ja poza Poznaniem, ale jeszcze nie ujawnie gdzie, bo nie chce na nich narzekac, a z pewnosciom naglosnie skad sa jak by nie mieli czasem zamiaru uznac gwarancji, albo zrobili inne kuku :buttrock: A z kolei jak wszystko pojdzie oki, to bede ich zachwalal, wiec na pewno sie dowiecie od kogo nabylem mojego sprzeta :buttrock: :mrgreen: :banghead:

Internetowy sklep komputerowy http://mirwit.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gixer... Powiedz mi co się dzieje gdy łancuch jest słabo napięty.... czy przypadkiem nienapier... i szarpie... a co za tym idzie doprowadza do drgań i wybijanie się łożysk, Podobna sprawa dzieje się gdy łańcuch jest zbyt napięty, lub w sposób naturalny od jeżdzenia na 1 kole. Dlatego bardzo ważna jest bierząca kątrola łańcucha.

 

Jeśli chodzi o luzy, to faktycznie dałem plame, ale nienapisałem tego z niewiedzy tylko przez omyłkę chodziło mi o zmniejszanie się luzów. Chociaż dość często spotykam się z odwrotną tendencją, wynikająca jednak z słabych materiałów stosowanych podczas odlewania wałków rozrządu, zwłasza uporczywe są wycierające się krzywki( tak charakterystyczne dla starych "kaw", zaprzeczysz temu?), scieraniu sie trzonkow zaworowych lub płytek dystansowcyh,( zwłaszcza nieumijętnie szlifowanych z dwuch stron;/). W tym przypadku występuje zwiększenie luzów zaworowych. Więc widzisz, że różnie, to bywa. Zresztą z oskarżeniaiami wypada się czasami wstrzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idaho....Nikogo nie oskarzam.Jak juz pisales o tym lozysku to mogles napisac ze takze przy zbyt napietym lancuchu tez ono sie wybija i to na pewno szybciej niz przy luznym.

Co do tych zaworow to ja w Kawach spotkalem sie tylko ze zmniejszaniem sie luzow na zaworach ssacych a nie zwiekszaniem.

Nie lubie sie klocic wiec zostawmy juz ten temat.Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...