zalmen3 Opublikowano 27 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2004 Oczywiście pytania beda dotyczyly mojej CBRki 600F '99, ktora to mialem szczescie nabyc (oczywiscie nie chwalac sie :banghead: ) dokladnie tydzien temu :DPrzechodzac wiec do rzeczy najpierw tych, ktore mnie niepokoja: Uklad chlodzacyUklad ten dziala bez zarzutu, ale tylko wtedy, gdy motocykl jezdzi. Jak moto sobie stoi i silnik chodzi na niskich obrotach dosc szybko zaczyna sie grzac. Kiedy wskaznik temperatury dochodzi do 3/4 skali zalacza sie wiatrak i niby nic w tym dziwnego, gdyby nie to, ze chwile po wylaczeniu sie wiatraka zaczyna przelewac sie plyn chlodzacy (przez ten wezyk spustowy). Z poczatku myslalem, ze jest go po prostu za duzo, ale okazalo sie, ze po ostygnieciu wszystkiego poziom plynu ledwo przekracza punkt opisany jako poziom minimalny (okolo jednego milimetra powyzej). Pytanie brzmi: coś zepsute, czy to normalne lub tez po prostu wlany gowniany plyn do ukladu chlodzacego i mam wlac inny o mniejszej rozszerzalnosci cieplnej i jaki bylby najlepszy? Stuki w glowcePodczas jazdy zauwazylem, ze w momencie zmiany przyspieszenia z dodatniego na ujemne (czyli jak puszcze manetke gazu i zaczynam hamować) daje sie wyraznie odczuc malutki "stuk" w glowce ramy tak jakby zakradl sie tam jakis luz. Pytanie brzmi o ewentualne przyczyny takiego stanu rzeczy (dodam jeszcze, ze na postoju po wcisnieciu klamki hamulca i "bujaniu" moto w gore i wdol nie wyczuwam zadnych stukow, ponadto maszyna podczas jazdy "bez trzymanki" zarowno na biegu jalowym jak i na kazdym z biegow - kiedy hamuje silnikiem - nie ma nawet najmniejszych tendencji do zmiany toru jazdy, wiec nie sadze, zeby przyczyna byly jakies uszkodzenia mechaniczne lub powypadkowe, a niestety takowa przygode miala moja mala :D , glowki ramy) Nierowna praca silnikaLadnie rozgrzany silnik mojej CBR na wolnych obrotach pracuje dosc nierowno, tzn. wyraznie to slychac, a ponadto wskazowka obrotomierza drga pomiedzy 1200 a 1100 obr./min. No i pytanie czy to tylko synchronizacja gaznikow czy cos bardziej powaznego. Dodam, ze na wyzszych obrotach (wlasciwie juz po minimalnym przekreceniu manetki) silnik gra pieknie i pracuje regularnie jak szwajcarski zegarek rodem z japonii :D :lol: Teraz pytania czysto obslugowe:Czeka mnie wymiana lancucha (ten ktory mam jest juz na przedostatnim znaczku), mozliwie synchronizacja gaznikow, potencjalnie wymiana plynu chlodzacego i najprawdopodobniej wymiana oleju (olej jest nowiutki, ale panowie, ktorzy go tam wlali nie wymienili filtru, wiec wydaje mi sie, ze trzeba bedzie znow zmieniac) no i pewnie jeszcze jakies inne ciekawe rzeczy do zrobienia. Pytanie jest zatem nastepujace: Czy wymieniac i regulowac wszystko juz teraz, czy ograniczyc sie do tych niezbednych rzeczy a reszte mozna odlozyc na poczatek przyszlego sezonu (np. czy na takim lancuchu mozna jeszcze "dojechac" do konca sezonu, czy lepiej zmienic i tak samo z olejem)? Naszczescie oponki sa prawie nowe - jeszcze maja te takie wloski po bokach :D Dzieki wielkie tym, ktorzy dotad doczytali i beda na tyle mili, zeby odpowiedziec na nurtujace mnie problemy. Wybaczcie tez brak mojej wiedzy, ale na dobra sprawe jest to moje pierwsze moto i jeszcze sie ucze :DPozdrawiam wszystkich i do zobaczenia w trasie :banghead: :banghead: :twisted: Cytuj Internetowy sklep komputerowy http://mirwit.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalmen3 Opublikowano 27 Września 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2004 acha zapomnialem powiedziec, ze moto ma 14880km przebiegu (moze to w czyms pomoze :banghead: ) Cytuj Internetowy sklep komputerowy http://mirwit.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalmen3 Opublikowano 28 Września 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2004 nikt mi nie jest w stanie pomoc :banghead: :?: :?: :?: :banghead: Cytuj Internetowy sklep komputerowy http://mirwit.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 28 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2004 Witam, 1. Cbr to moto sportowe i dość mocno się grzeje. Jeśli grzeje ci się szybko i włącza się wentylator, to świadczy to o poprawnej pracy ukladu chłodzącego. Silnik powinien się szybko nagrzewać aby jak najszybciej ustabilizować warunki jego pracy. Co do wyciekania plynu przez przelew, to sugerował bym jego wymiane, jeśli to nic nie pomoże, to odkamienienie ukladu chlodzenia, skoro ktoś wymienial olej bez filtra, to może i oszczędzał na plynic chłodiczym. 2. Dziwne, że odczuwasz stuki podczas hamowania silnikiem, a nie przednim hamulcem. W momencie hamowania silnikiem obciążenia dzialąją na tylni wahacz a nie na przedni widelec, może tam powinienneś szukać usterki. Możliwe że coś ci uderza w lagi lub pułki, jakiś kabelek, mozę owiewka.... 3. Nierówna praca silnika spowodowana jest prawdopodobnie zlą synchronizacją gaźników. Przy większym otwarciu przepustnic nie ma ona już znaczenia z tad równa praca w wyższym zakresie obrotów. Możliwe też że ktoś namieszał coś ze sklądem mieszanki na biegu jałowym. 4.Odpiwiem tak> Wymiany powinno się przeprowadzać terminowo... sprzyja to kondycji motocykla, jak i naszej psychice. Np. Zbyt luźny lańcuch napędowy prowadzi do wybicia łożyska an walku zdawczym skrzyni biegów... a ta wiąże się z rozbiórką silnika. Pozdrawiam Idaho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zxcv Opublikowano 13 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2004 znając zycie w nowym roku wszystko podrozeje a pensje pozostaną bez zmian wiec co zrobisz to twoje.Kupuj czesci robocizna zawsze najmniej drozeje :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wicher Opublikowano 13 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2004 Póki, możesz i masz kasę, to wymieniaj to co konieczne. Nie ma co oszczędzać i odkłądać tego na później. Na nowy sezon wyjedziesz motocyklem perfekcyjnie przygotowanym do jazdy :mrgreen: Wyjdzie słońce, wdziejesz ciuszki o ogień :mrgreen: A tak w ogóle to słuchaj Idaho, bo to gość co zna się na rzeczy i wie co mówi :banghead: Cytuj Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 13 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2004 Co do przeprowadzenia napraw, to proponuję zrobić to już. Tymbardziej, że motocykl w czasie zimowania powinien stać już na nowym oleju i płynach - zapobiega to korozji i innym szkodliwym działaniom powodowanym przez zużyte płyny czy olej.Jeśli niz zrobisz tego sam, to zgłoś się to HRG Dominika Szymanskiego, tam na pewno usyzkasz pomoc. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalmen3 Opublikowano 18 Października 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2004 Juz bylem ponad tydzien temu w serwisie Hondy... byla to Honda Budzynski w Poznaniu. Kolesie oblukali maszynke i wymienili co trzeba, niestety okazalo sie, ze z chlodnica to jednak grubsza sprawa :) i trzeba ja wywalic i wstawic inna :buttrock: Mechanik twierdzi, ze wyrzuca plyn dlatego, ze ma uszkodzony wlew i nie trzyma cisnienia ( :?: ). Poza tym do wymiany mam dekiel od sprzegla, ktory panowie, od ktorych kupilem sprzeta zrobili na odpierdol :banghead: i puszcza olej przez cos co powinno byc uszczelka, a jest warstwa przeroznych klei i spoin, byle by dekiel nie odpadl :x No i jeszcze jakas dysza wyrownujaca cisnienie w gazniku jest do wymiany, ale ja juz zamowilem i czekam az przywioza i bedzie zrobione. Co do dwoch pozostalych rzeczy chce, zeby kolesie od ktorych kupilem zrobili w ramach enigmatycznej "gwarancji", ktora podobno obejmuja kazda sprzedana maszyne. Jezeli tego nie zrobia to niestety bede musiel poniesc dodatkowe koszta :buttrock: i w ten sposob moja okazyjna maszyna stanie sie po prostu tanim motocyklem w stanie odpowiadajacym jego cenie :buttrock: Cytuj Internetowy sklep komputerowy http://mirwit.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wicher Opublikowano 18 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2004 moja okazyjna maszyna stanie sie po prostu tanim motocyklem w stanie odpowiadajacym jego cenie Jak wiadomo, okazji nie ma. Ja zawsze z dystansem podchodzę do motocykli, nadmiernie zachwalanych i niby"okazyjnych". Mam nadzieję,że Twoke kłopoty niebawem się skończą i moto znowu "odżyje" Pozdrawiam :buttrock: Cytuj Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2004 Zbyt luźny lańcuch napędowy prowadzi do wybicia łożyska an walku zdawczym skrzyni biegówLozyska na walku zdawczym skrzyni biegow niszczy zbyt napiety lancuch a nie luzny.Juz drugi raz zauwazylem Idaho ze piszesz cos co jest niezgodne z prawda.Kiedys tez napisales ze w Kawasaki luzy na zaworach sie powiekszaja co tez nie jest prawda bo w Kawach luzy sie zmniejszaja.Dziwi mnie to ze takie rzeczy wypisuje ktos kto pracuje w serwisie :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tradasace Opublikowano 18 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2004 Stuki w glowce - no cóz jeździło się w pionie :buttrock: P.S.a tą cbr to kupiłeś w jakimś komisie w Poznaniu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2004 Stuki w glowce - no cóz jeździło się w pionie Albo po Polskich drogach :buttrock: .A lozyska te najbardziej niszcza sie przy jezdzie na przednim kole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalmen3 Opublikowano 18 Października 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2004 Stuki juz zlikwidowal mechanik w serwisie - przyczyna byla niedokrecona sruba w glowce :buttrock: . Nie wspominalem jeszcze o nierownej pracy silnika - mechanik stwierdzil, ze kazda CBRka tak "wybiera" nawet jego wlasny Blady na wtrysku troszke skacze na niskich obrotach 8O Kupilem ja poza Poznaniem, ale jeszcze nie ujawnie gdzie, bo nie chce na nich narzekac, a z pewnosciom naglosnie skad sa jak by nie mieli czasem zamiaru uznac gwarancji, albo zrobili inne kuku :buttrock: A z kolei jak wszystko pojdzie oki, to bede ich zachwalal, wiec na pewno sie dowiecie od kogo nabylem mojego sprzeta :buttrock: :mrgreen: :banghead: Cytuj Internetowy sklep komputerowy http://mirwit.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 18 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2004 Gixer... Powiedz mi co się dzieje gdy łancuch jest słabo napięty.... czy przypadkiem nienapier... i szarpie... a co za tym idzie doprowadza do drgań i wybijanie się łożysk, Podobna sprawa dzieje się gdy łańcuch jest zbyt napięty, lub w sposób naturalny od jeżdzenia na 1 kole. Dlatego bardzo ważna jest bierząca kątrola łańcucha. Jeśli chodzi o luzy, to faktycznie dałem plame, ale nienapisałem tego z niewiedzy tylko przez omyłkę chodziło mi o zmniejszanie się luzów. Chociaż dość często spotykam się z odwrotną tendencją, wynikająca jednak z słabych materiałów stosowanych podczas odlewania wałków rozrządu, zwłasza uporczywe są wycierające się krzywki( tak charakterystyczne dla starych "kaw", zaprzeczysz temu?), scieraniu sie trzonkow zaworowych lub płytek dystansowcyh,( zwłaszcza nieumijętnie szlifowanych z dwuch stron;/). W tym przypadku występuje zwiększenie luzów zaworowych. Więc widzisz, że różnie, to bywa. Zresztą z oskarżeniaiami wypada się czasami wstrzymać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2004 Idaho....Nikogo nie oskarzam.Jak juz pisales o tym lozysku to mogles napisac ze takze przy zbyt napietym lancuchu tez ono sie wybija i to na pewno szybciej niz przy luznym.Co do tych zaworow to ja w Kawach spotkalem sie tylko ze zmniejszaniem sie luzow na zaworach ssacych a nie zwiekszaniem.Nie lubie sie klocic wiec zostawmy juz ten temat.Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.