Skocz do zawartości

Motocykl sportowo-turystyczny do 40 tys.


Rekomendowane odpowiedzi

Indoor, celujesz w nowsze moto niż mój gutek więc i sprzęt będzie pewnie technicznie doskonalszy.

Ja mam Norge 1200 z 2007. Kupiłem bo mi się spodobał :) no i te wystające cycki 🙂 Bajka. Jak już napisałem moto gotowe do jady to ok. 290 kg co czuć na parkingu ale wystarczy ruszyć a masa motocykla „znika” Jedzie tam gdzie się chce, żadnego walenia się w zakrętach czy innych niedogodności. Spokojnie można śmigać po winklach. Mam 177 wzrostu. Siedząc na moto stopy mam płasko na ziemi. Kolanami nigdy nie walnąłem w silnik. Pozycja wyprostowana, ręce lekko ugięte. Kanapa wygodna. Tak po 400 km dopiero zaczynam lekko czuć 4 litery. Silnik grzeje po nogach ale nie ma tragedii. Latem może to lekki dyskomfort ale w zimniejsze dni jest ogrzewanie 🙂 Silnik zbiera się tak od 3500 obrotów w górę. Przy niższych obrotach lekko nerwowy i potrafi szarpnąć. Jak się odkręci to wyprzedanie na 6 biegu nie sprawia problemu. Przed zakupem czytałem, że silnik generuje takie wibracje, że w lusterkach nic nie widać. To jedna wielka bzdura. Monter wspomniał o wałkach. Z tego co wiem to przypadłość nowszych silników 8 zaworowych. Skrzynia biegów … opisać to można tak: jebut – pierdut, pierdut – jebut. Przy każdej zmianie biegów mam wrażenie, że zaraz zostawię zębatki skrzyni na drodze. Zmianę słychać wyraźnie. Spalanie 5 – 6 litrów przy szybkościach 80-120 km/h. Przy 160 km/h komputer pokazuje ponad 9 l. Podstawowe sprawy serwisowe co 10 tyś km. Części nowe na zamówienie. Używki to ebay na alldrogo właściwie nic nie ma. A,  w moto jest ABS, bardzooooooo 🙂 przydatna rzecz, podgrzewane manetki, również przydatna sprawa. Jest też elektrycznie regulowana szyba ... jest bo jest ale można się obejść bez.

PS

kupowałem  w Polsce od motocyklisty. Porównania do Stelvio nie mam bo tylko raz na nim siedziałem.

Edytowane przez jarenty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jarenty Złoty jesteś. Bardzo mi ułatwiłeś, bardzo. Dziękuję Ci za to. Masa czy wysokość siodełka mnie nie przeraża, dla mnie (1.85m) będzie ok. Tylko ni stąd ni zowąd tylko  @monter musiał coś od siebie dać... smuteczek... ale dzięki.

Z suchych kalkulacji to prawie wszystko. Teraz brać każde moto po kolei i jeździć. 

Mam jeszcze takie techniczne pytanie: 

Bo jeżdżę dopiero 3 sezon i na temat enduro jestem cienki jak kabanos. Czy cieńsza opona z przodu jest wyznacznikiem gorszej jazdy po zakrętach? Jak to jest?

LWG!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pisałem o stelvio. Nie ulega wątpliwości, że to kloc ale faktycznie gdy ruszy est dobrze...ale większością jak się ruszy to jest dobrze. Chcesz latać po mieście to też pamiętaj o kaloryferach na wysokości kolan...da się czuć.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od początku maja zeszłego roku. Zrobiłem mim ok 15 tyś km. Do dnia dzisiejszego usterek właściwie brak. Na początku występował problem z pojawiającą się informacją o przejściu moto w tryb awaryjny. Poprzedni właściciel informował o takim problemie. Zabrałem się za przeczyszczenie połączeń na wtyczkach i przekaźnikach. Tam gdzie dotarłem oczyściłem z nalotu i potraktowałem sprayem do styków. Problem zniknął. O cenach to mogę napisać o tych co kupowałem. Klocki hamulcowe EBC ok 75,00. Uszczelniacze lag ARI komplet ok. 45,00. Filtr powietrza ok. 60,00. Pasek alternatora 20,00. Świece zwykłe 12,00 szt irydowe 60,00 (moto ma po dwie świece na gar) i to chyba wszystko. No oczywiście oleje do silnika, skrzyni biegów i kardana.

Aby nie było tak słodko to jest problem z owiewkami. W moim roczniku producent nie dał osłon termicznych od wewnątrz owiewek ( tych blisko kolektorów wydechowych ) i popękały zaczepy. Do Norge nie przewidziano g-moli. Są za to produkowane do Stelvio.

Edytowane przez jarenty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gutek, jeśli chodzi o serwisowanie to jest jak dla mnie OK... bardzo wdzięczny "chłopak", nawet kasowanie błędów można zrobić z poziomu kompa pokładowego ( tak gadał właściciel), do skrzyni idzie się przyzwyczaić, szczególnie jak ktoś nie przejmuje się takimi bzdetami jak głośne i wyraźne pod stopą klang...

...ale tutaj Kolega przewiduje jazde w terenie i tutaj moja uwaga: ja mam 173 cm i nijak nie mogłem ze Stelvia postawić obu nóg, tylko na palcach- odpał ma niezły, biorąc pod uwagę jego masę, ale... spróbujcie przejechać terenowe głębokie koleiny, lub koleiny, porozjeżdżane- gdy przednie koło zamiast prawą koleiną ma tendencję do wjeżdżania w lewą, a tył nadal zostaje w prawej...spocicie się co niemiara, owszem można jechać sposobem ślimaka podpierając się nogami no i tutaj długie nogi się przydają, problem zacznie się jak delikatnie się straci równowagę- tu nie ma mowy o podparciu nogą w "sposób terenowy" jeszcze jak tylko delikatnie moto się pochyli uda się uratować sytuację ( oby nie w glinie), ale mocniejsze pochylenie to trzeba szybko nogi zabierać spod motocykla i uskakiwać w bok- coś podobnie jak na BMW R 1150 GS ADV, podobnie wygląda sprawa z pokonywaniem krzaków, trzeba miażdżyć i łamać nic innego nie pozostaje - tu nie ma mowy o delikatnym przeprawianiu się... kolejna sprawa kamulce na pobrużdżonej koleinowej drodze... cienka przednia opona napewno się przydaje, tylko przed wcześniejszym przejazdem należy się upewnić co do prześwitu motocykla...

I tak szczerze, nie miałbym nic przeciwko Stelvio- tylko, żeby zatankowany ważył ok. 200 kg...to już spoko można i wjeżdżać w pułapki piaskowe...

taki bardziej do mnie przemawia ... hehehhe

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super Duke w tej cenie??  Wole 1090 - Super Duke to przesada. 

Te motocykle bije na głowę MT09 Tracer. Zarówno ceną, wyglądem, wytrzymałością jak i kosztem eksploatacji. A ja nie czuje się jeszcze na siłach dosiadać potwora powyżej 160KM... Zresztą uważam, że w tych klasach to już kwestia umiejętności bikera nie bike'a. 

Edytowane przez Indoor

LWG!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokazuję Ci kierunek poszukiwań. O ile chcesz mieć sportowe wrażenia.

Stelvio nie ma nic wspólnego ze sportem. Wcześniej polecam się przejechać z napędem na wał, jest specyficzny, mi nie podpasował, miałem swego czasu v1100 Sport.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz wjechać w teren to to co zaproponował Tommo odpada. 

Z najbardziej uniwersalnego motocykla jakim jeździłem to multistrada.. jak ktos nie wierzy w to co multi potrafi to jest sporo filmikow na track dayu czy pikes peak

ale prawda jest taka, ze nie ma uniwersalnego moto.. trzeba pojąć na kompromis i wybrać pewien zloty środek z nastawieniem na ta stronę gdzie moto ma w większości być wykorzystywane.

 

 

Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywista sprawa, nie ma motocykli uniwersalnych. Dla mnie zdecydowanie bardziej interesują te motocykle na szosę. Skąd w takim razie Stelvio? Cóż... to taki GS tyle, że ładny i z charakterem. Niemniej bardziej jednak skłaniam się ku Norge / Breva 1200 sport + jakaś owiewka. Tommo ma absolutną racje muszę się spróbować na wał. Jeśli wał nie wypali dla mnie to pozostaje Tracer i reszta... ale przyznam się, że dla mnie to tylko V2 ewentualnie trójeczka Triumpha i Yamahy. To Suzuki mnie zaskoczyło, nic o tym motocyklu nie wiem. 

LWG!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strit trypel miasto i tor - perfekcja... Trasa... Hmmm... Solo - daje radę zrobić bez stresu tysiąc w jedną (tyle próbowałem)... W dwie twarze 110 w jedną to już był czelendż 😉

"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...