Techdx Opublikowano 18 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2019 Cześć. Zakupiłem nie dawno nowy sprzęt Yamaha TDM 900 rok 2007. wersja bez ABS.I mam kilka pytań. Dotychczas jeździłem motocyklami na gaźniku i tam wiedziałem jak poradzić sobie z szarpaniemObjaw jest taki, gdy się jedzie na obrotach między 1600rpm. a 3000rpm. to występuje dość wyczuwalne szarpanie motocyklem głównie na pierwszych 3 biegach, jak jest zimny to jest to mocniej wyczuwalne. W gaźnikowcu to wiadomo, wypranie, regulacja i synchro na ogół pomaga a jak jest we wtrysku? Że synchro się robi to wiem, niedługo przyjdą mi wakuometry.Wyczytałem że te motocykle mają (mocną reakcję na zmianę obciążenia) czy objawia się właśnie takim szarpaniem?Z dodatkowych informacji napewno napęd jest do wymiany, zaczynają rdzewieć ogniwa i kończy się zakres, ale jest napięty poprawnie i równomiernie wyciągnięty, zabierak jest w dobrej kondycji.Poprzedni właściciel pod koniec sezonu postawił moto nie zakonserwowane w garażu i tak stało do teraz,jedyne co zrobił to bak pełny zostawił i aku ładował. dlatego rdza na łańcuchu.Plus jest wydech przelotowy może to ma wpływ na szarpanie? Jestem w trakcie poszukiwania db kilerów, dźwięk to poezja ale w trasie jest już uciążliwy. Może przytkanie go pomoże?Jeszcze takie informacyjne pytanie, czym się jeszcze zająć po kupnie motocykla?Na chwilę obecną zrobiłem. Olej z kompletem filtrów, wszystkie płyny, wyregulowałem linki,klamki,dźwignie,światła,nasmarowałem wszystkie punkty, które tego wymagały.To też jest moje pierwsze moto na wtrysku, może ja jeździć nie umiem takim i dlatego szarpie? Posiada ktoś z forumowiczów TDM i się wypowie? opcjonalnie jak mieszka w mazowieckim to mogę podjechać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2019 Warto przejrzec i zakonserwowac instalacje elektryczna i elektroniczna czyli porozlaczac wszystkie laczniki, potraktowac je plynem zwiekszajacycm przewodzenie, pociagnac smarem diaelektrycznym i zlaczyc z powrotem.To samo z instalacja wszystkich czujnikow elektronicznych i polaczeniom z masa motocykla.Moze sie okazac ze szarpanie zniknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Techdx Opublikowano 19 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2019 Warto przejrzec i zakonserwowac instalacje elektryczna i elektroniczna czyli porozlaczac wszystkie laczniki, potraktowac je plynem zwiekszajacycm przewodzenie, pociagnac smarem diaelektrycznym i zlaczyc z powrotem.To samo z instalacja wszystkich czujnikow elektronicznych i polaczeniom z masa motocykla.Moze sie okazac ze szarpanie zniknie.Zastosuje, i tak będę zdejmował wszystkie plastiki do polerowania to będzie lepszy dostęp. Strasznie zapuszczony jest ten motocykl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 19 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2019 Tak będzie jak masz 900cc i tylko 2 garnki, mała elastyczność. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumpel kalamitki Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2019 (edytowane) Tak, może mieć wpływ, bo wydechów ot tak sobie wybebeszać nie należy. Tłumiki są dopasowane objętościowo, swym oporem przepływu spalin do silnika. Druga sprawa zabierak , stan jego ważny. Stary motocykl to czy on był w ogóle wymieniany kiedyś. To się zużywa, zbijają się gumy, rozwulkanizowuje się to. niby ręką okiem nie widać, a potem podszerpuje stuka.Plus jest wydech przelotowy może to ma wpływ na szarpanie? Edytowane 1 Kwietnia 2019 przez kumpel kalamitki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Techdx Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Przeczyściłem wszystkie kostki elektryczne, znalazłem zaślepiony przewód od zaworu na airboxie, podpiąłem go i na zimnym w ogóle nie szarpie a jak już się rozgrzeje to jest to samo. Przy okazji zauważyłem że wichura nie pracuje, posprawdzałem czy wentylator działa,bezpieczniki, wiązki,przekaźnik i czujnik po moich pomiarach wyszło że przy 100c. powinien mieć 0,14kohm a miał 0,30kohm czyli do wymiany. Zamówiłem po takich samych numerach jakie miał i dalej nie działa. Wg. serwisówki ma inne numery niż ten który był Zamawiać ori czujnik z Yamahy czy szukać gdzie indziej problemu? może wadliwy jest nowy czujnik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.