Skocz do zawartości

Kawasaki GPZ 500 S - problem z gaźnikami


elmer2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem nowy na forum. To mój pierwszy post, więc witam wszystkich.

 

Kupiłem sobie GPZ500S z lat osiemdziesiątych lub początku dziewięćdziesiątych. Kupiłem cały motocykl na SWAP silnika do quada. Najpierw przed wyciągnięciem silnika chciałem go odpalić i zrobić tak żeby chodził jak należy. Dopiero wtedy demontaz.

 

Silnik odpala i chodzi. Nie trzaska sie, ale ewidentnie jest problem z gaźnikami.

 

Objawy: silnik chodzi tylko na ssaniu na biegu jałowym, reakcja na gaz jest taka że silnik od razu gaśnie.

Przypuszczam, że gaźniki są do regeneracji. W związku z tym czy oferowane na allegro zestawy naprawcze gaźników za ok. 30zl na jeden gaźnik jest godny polecenia ? Oprócz tego chciałem też wymienić te śrubki regulacji składu mieszanki bo wydaje mi się że ich iglice są krzywe. Jednak cena jednej to 75zl, może są tańsze ?

 

Pozdrawiam

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźniki powinny chodzić (choć warto wyczyścić, ale póki co ich nie ruszaj), stawiam na świece/przewody WN wymień klub chociaż wyczyść świece, przy odpalaniu jak już załapie gaz dodawaj bardzo delikatnie, jak się nagrzeje powinien łapać lepiej. Typowy objaw w motocyklach, które długo stały (nieraz wystarczy zima) silnik gubi iskrę i się przylewa, ledwo chodzi i słabo reaguje na gaz. Przeważnie pomaga nagrzanie i porządne przepalenie w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi gaźnikami to róźnie bywa. Jak kupowałem fajera zeszłej zimy to na jeździe próbnej odpalił ładnie (pewnie właściciel mu pomógł wcześniej) a potem jak postał dwa miechy to nic, zero. W gaźnikach takiego syfu jeszcze w życiu nie widziałem a po czyszczeniu odpalił od razu.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy "silnik nie trzaska sie" ?

Jesli chodzi i zapala tylko na ssaniu to znaczy ze uklad wolnych w gaznikach jest zapchany.

Trzeba zaczac od czyszczenia, najlepiej w myjce chemicznej lub ultradzwiekowej, ostatecznie reczne.

Nowe uszczelki z zestawow naprawczych moga pomoc, choc zwykle nie ma tam czesci ktopre naprawde robia roznice ( membrany przepustnic ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik nie trzaska się - to znaczy, że po rozgrzaniu czyli aż wentylator chłodnicy załączył się z silnika nie słychać panewek czy nadmiernego luzu zaworów. Chodzi bym powiedział ładnie. Przed pierwszym odpaleniem zmieniłem oczywiście olej i filtr. Chodzi o to, że motocykl stał nie wiadomo jak długo, ale sądząc po łańcuchu czy warstwie brudu to pewnie z rok dwa a może więcej.

 

Jutro rozbiorę gaźniki na części pierwsze, wymyję i ocenie stan wizualnie. O moich wnioskach napiszę w tym temacie. Zrobię zdjęcia, może coś pomogą.

Już teraz dziękuję za szybkie odpowiedzi.

 

Pozdrawiam

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym linku jest manual na którym się opieram:

https://www.klappersaki.de/gpz-wartung/buecher/Kawasaki_Service_and_Repair_Manual.pdf

 

Uznałem, że kupie zestawy naprawcze wraz ze śrubami regulacji składu mieszanki, bo wstyd się przyznać, ale sam je pokrzywiłem, chcac je wyczyścić szczotką.

Edytowane przez elmer2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kupiłem zestawy naprawcze cab k4 . Wymylem i poskładałem gaźniki. Zamontowałem. Silnik pracuje na dwóch cylindrach, czyli już lepiej niż wcześniej, ale chodzi tylko na ssaniu. Jak chcę dodać gazu to go dławi i gaśnie. Śruby składu mieszanki wykręcone na dwa obroty jak pisze w manualu. W czym problem? Dodam, że świece nowe. Nie wiem czy to ważne ale nie mam założonej tej całej puchy na gaźniki. Biorą powietrze od razu. Ma to jakieś znaczenie ?

 

Nie mogłem edytować poprzedniego postu, bo pisze z telefonu.

 

Zauważyłem , że jak założyłem dwa kawałki czystej szmatki na wejścia gaźników, zaciśnięte opaskami żeby ich nie wciągało to pojawił się bieg jałowy i reakcja na gaz. Wychodzi na to że jednak ta pucha musi być lub coś podobnego do niej. Bo jak już pisałem na początku silnik chce zastosować w quadzie a tam miejsca na taki duży dolot nie ma. Muszę widocznie zastosować dwa małe filtrrki stożkowe bezpośrednio na gaźnikach lub jakaś puszkę wysławiać z wejściem na jakiś mały uniwersalny filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to z fabrycznej obudowy wykorzystam tylko te gumowe łączniki zakładane na gaźniki. Wtedy zrobię jakaś mała obudowę z blachy na jakiś filtr uniwersalny lub zrobię wyprowadzenie na filtr mały stożkowy. Takie rozwiązanie ma sens ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie miało sensu bo całkiem możliwe, że przez taką kombinację nie dasz rady ustawić gaźników. Możesz mieć dziurę w pewnym zakresie obrotów. Wbrew pozorom fabryczna puszka filtra to nie jest tylko zwykły pojemnik z filtrem. Tam wszystko jest wyliczone, że przepływ powietrza musi się zgadzać i każda ingerencja w konstrukcję airboxa może zakłócić odpowiednie dawkowanie.

Dam przykład, który kilka lat temu przerabiałem. Miałem RF900 i za cholerę nie mogłem zlikwidować szarpania w przedziale 3000 - 5000 obrotów. Dwa dni z tym walczyłem, chyba z 15 razy ściągałem zbiornik i kręciłem śrubkami od składu czy kombinacje z położeniem iglic. Dopiero jak wpadł do mnie kolega, który od kilkunastu lat siedzi w mechanice motocyklowej to mnie nakierował na właściwy trop. Ktoś usunął z airboxa gumowy wlot, który wchodził jakieś 3 cm do środka puszki, ten kawałek gumy był zapewne zastosowany przez producenta aby powodować jakieś zawirowania powietrza itp. Wycięta dziura powodowała nieodpowiedni przepływ i gaźniki nie chciały współpracować. Jak zakleiłem połowę dziury taśmą to szarpanie zaczęło znikać. Wymiana airboxa na oryginalny bez przeróbek dopiero pozwoliła na idealne ustawienie.

 

post-72247-0-32613300-1545563061.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...