Skocz do zawartości

Brązowe ślady na rurze nośnej zawieszenia CBR 600RR PC40


samolot
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu, przy myciu motocykla zauważyłem brązowe ślady wzdłużne na jednej z rur nośnych przedniego zawieszenia. Nie są to raczej rysy, bo nie są one wyczuwalne pod paznokciem i nie ma wycieku oleju spod uszczelniacza. Wydaje mi się że tych śladów wciąż przybywa. 6 tys.km temu byłem na wymianie uszczelniaczy i oleju w przednim zawieszeniu u mechanika. Czy mógł on coś przy tym sknocić skoro teraz na ladze pojawiają się brązowe przebarwienia, których nie sposób wyczuć pod paznokciem?

Co może powodować owe przebarwienia? Czy można z tym spokojnie jeździć dalej?

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak mosiądz czyli uszkodzona tulejka? Ale tulejka chyba umiejscowiona jest nieco wyżej, może to uszczelniacz pozostawia ślad?Ślady nie schodzą pod paznokciem.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgaduję że laga jest jednak porysowana ale na wysokości której nie widzisz. To uszkadza panewkę i jak styka się z obszarem który juz później twoim oczom sie ukazuje to zostawia te widoczne ślady. Ewentualnie kiepskiej jakości panewki.

 

Moim zdaniem masz dwie opcje. Rozebrać i robić od nowa, albo poczekać jak się sytuacja rozwinie sprawdzając regularnie luzy i ewentualne wycieki. Takie trochę liczenie na to że się dotrze i będzie ok ale ... no nie jest to wysoce prawdopodbne - jednak chwilowo bezkosztowe.

 

Uszczelniacze masz czarne czy brązowe? Guma czy tam NBR zszedł by jednak pod paznokciem. Takie odbarwienia to raczej od panewek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze czarne. Jak tak dalej jeździć będę to laga będzie tylko smietnik się nadawała nie mówiąc o panewce? Lagi się wymienia parami czy wystarczy jedną? Jak się kupuje lagi to lepiej używane czy zamienniki?

Zajechałem do warsztatu motocyklowego na wymianę oleju i uszczelniaczy. Czuję, że przez czyjąś niekompetencję czekają mnie duże wydatki...

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym to mimo wszystko przez chwilę jeszcze poobserwował.

Jest nikła szansa, że ktoś to po prostu na sucho poskładał, olej nie dotarł tam gdzie powinien i panewki zostawiły po sobie ten ślad.

Obserwuj czy nie pojawiają sie nowe ślady. Poza panewkami i uiszczeniaczami nic się bardziej nie zepsuje a panewki i tak już nie rokują. Jeśli się nie poprawi to ja bym najpierw rozebrał i ocenił stan zanim cokolwiek kupisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Obejrzałem motocykl przed odstawieniem do zimowania i tych śladów na jednej z lag przybywa. Pod paznokciem nie jestem w stanie nic wyczuć. Wycieków spod usczelniacza nie zauważyłem.

Czy jest sens zjechać do mechanika, który mi wymieniał te uszczelniacze i powiedzieć, że coś złożył nie tak, skoro na ladze powstają rysy i żeby się tym zajął? Dwa lata zaraz miną od wymiany, ale km zaledwie 6tys...

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...