micahl78 Opublikowano 25 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 (edytowane) Witam wszystkich jako nowy i od razu przechodzę do opisu problemu (który nie jest pewnie specjalnie nietypowy). Miesiąc temu zakupiłem nową vespe primaverę 125. Ponieważ mamy środek zimy wstawiłem motorek do garażu, wymontowałem akumulator i przykryłem narzuta z przewiewnego prześcieradła. Niczego nie smarowałem, nie zabezpieczałem. Niestety garaż mam ekstremalnie zagrzybiony, wilgotny i zimny. Wionsą planuję jego generalny remont bo czas na to najwyższy. Miałem jednak nadzieję że przez owe 2 miesiące postoju skuterowi nic się złego nie stanie. Dwa dni temu wyjeżdżając autem z garażu dokonałem dokładniejszych oględzin motorka i to co zobaczyłem zabolało. W różnych punktach, na aluminium, głównie w okolicy tylnego koła, również na silniku pojawiły się ogniska nalotu o wyglądzie białawego proszku, w pierwszym momencie sądziłem że to pleśń przeszła ze ścian garażu, myślę jednak że aluminium się utlenia. W kilku miejscach pojawiły się nawet kryształki soli. Za pomocą wd40 i szorstkiej gąbki do naczyń trochę to poczyściłem, jednak całkiem nie zeszlo. Następnie pospryskiwałem wszystkie elementy aluminiowe wd40 jako zabezpieczeniem. Wiem że taki nalot to jeszcze nie rdza ale motorek jest nowy i trochę szkoda że już coś takiego.... Całkiem nie pozbyłem się nalotu. Co mogę zrobić ? W garażu mam warunki kiepskie, brak światła, ciężko popracować nad czymś bardziej dokładnie. Nie wiem czy nie poczekać do wiosny z usuwaniem tych nalotów, mam tylko nadzieję że nie pojawią się kolejne. Z drugiej strony prawdopodobnie w najbliższych dniach przeniosę motorek do garażu kolegi w którym warunki są dużo lepsze (chociaż również nieogrzewany ale nie tak zawilgocony) i tam doczeka do wiosny i remontu mojego garażu. Wiem że skuter kupiłem torchę w złym momencie, środek mroźnej zimy, wiosną tego problemu by nie było, ale jest to sprzęt z wyprzedaży rocznika 2016 (bodaj ostatni w Polsce) który nabyłem w dość dobrej cenie i nie chciałem by ten egzemplarz mi przepadł. Edytowane 25 Lutego 2018 przez micahl78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 25 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 Aluminium anodyzowane czu "gołe"? Zasadniczo już nie przywrócisz poprzedniego wyglądu. Teraz to polerka ale całego elementu. Warto żebyś fotę zapodał. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiciu_r Opublikowano 25 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 Wężyk od aku faktycznie wyprowadzony pod moto? Mam Scarabeo i przed zimą czystym na pobliską myjnię i długi natrysk w opcji woskowanie. Na razie silnik OK a ma 11 lat. Stoi pod nieogrzewanym dachem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micahl78 Opublikowano 25 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 (edytowane) Gołe. Wrzuciłem foto powyżej, jest to stan po usunięciu białego nalotu przypominającego proszek. Pod tym jest jak widać ciemniejszy nalot. Na lewo widać tez drobinki krysztąłków soli. Podobne ciemne miejsca są na min. żeberkach silnika. Teraz wygląda to trochę lepiej bo dziś rano trochę jeszcze nad tym popracowałem, zamówiłem też pastę ścierną autosol. Edytowane 25 Lutego 2018 przez micahl78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty_bytom Opublikowano 25 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 Nie czyść i do serwisu, zareklamować jak nowe. W deszczu by Ci tez takie coś się zrobiło, a nie powinno. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiciu_r Opublikowano 25 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 A gdzie była wyprodukowana ta Vespa?Niedaleko mnie zdaje się poszła z torbami firma, która za melona zakupiła aluminiowych drabin w Chinach. Niestety w umowie nie zastrzegła dostawy hermetycznymi kontenerami i do nas przypłynął już zaoksydowany surowiec wtórny. Faktycznie chyba warto spróbować reklamacji bez czyszczenia. A jak odrzucą to może anodowanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micahl78 Opublikowano 25 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 Reklamować raczej nie będę, kupiłem na drugim końcu Polski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiciu_r Opublikowano 25 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 No to zestaw Dremel do polerowania i ewentualnie bezbarwny lakier do alu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bruns Opublikowano 25 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 Ścierki lakiernicze do do matowania lakieru rewelacyjnie czyszczą alu. Weź szarą i czerwoną , zielona będzie za ostra.Po czyszczeniu użyj silikonowego smaru w sprayu aby zabezpieczyć przed wilgocią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micahl78 Opublikowano 25 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 Kupiłem pastę tempo i jeszcze trochę się doczyściło, ale wypróbuję jeszcze te szmatki, dzięki. A WD40 nie wystarczy do zabezpieczenia przed wilgocią ?Jest jeszcze coś takiego jak acf-50 podobno bardzo dobre ale u nas trudne do dostania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biblo Opublikowano 25 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 Wg mnie niewiele zdziałasz... Może uda Ci się to jakoś wyrównać - o ile wypolerujesz cały element - ale pewnie za niedługo znów będzie tak wyglądać... To po prostu takie "włoskie" aluminium :) Szkoda roboty... P.S. Makaroniarze z Fiata/Lancii/Alfa Romeo stosują jakieś dziwne aluminiopodobne stopy m.in. do produkcji obudów alternatorów, które jak powszechnie wiadomo, co jakiś czas pękają... Nawet w ASO można potem kupić fabrycznie regenerowane alternatory, w których wymieniono po prostu obudowę...Ciekawe, czy Ferrari też tak mają? ;) Cytuj Pozdrawiam,Jacek __________________________________________|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC| Forum powinno być jak Media Markt... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 25 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 WD 40 nie służy do zabezpieczania powłoki. Wosk do lakieru a i owszem Uważam, że niewiele więcej z tym zrobisz, taki urok gołego alu bez anodyzacji. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 25 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 (edytowane) Reklamować raczej nie będę, kupiłem na drugim końcu Polski.nie wiem jak to wygląda w przypadku tej konkretnej Vespy ale jeśli dobrze wszystko rozumiem gwarancja jest w całej unii i nie ma znaczenia gdzie kupiłeś - idziesz(jedziesz) do najbliższego serwisu ASO Edytowane 25 Lutego 2018 przez kiler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micahl78 Opublikowano 25 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 Tak ale w moim mieście nie ma aso vespy/piaggio. Poza tym nie postrzegam jednak tego jako aż tak wielkiej sprawy, w końcu jest to jednak miejsce które gdy zacznę jeździć i tak bezie raczej permanentnie brudne i jego wygląd raczej trochę się wyrówna. No i rdza mi się chyba raczej nie przebije aż do wnętrza cylindra ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biblo Opublikowano 26 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 Tak ale w moim mieście nie ma aso vespy/piaggio. Poza tym nie postrzegam jednak tego jako aż tak wielkiej sprawy, w końcu jest to jednak miejsce które gdy zacznę jeździć i tak bezie raczej permanentnie brudne i jego wygląd raczej trochę się wyrówna. No i rdza mi się chyba raczej nie przebije aż do wnętrza cylindra ;) No właśnie! Teraz się tym przejmujesz, bo masz nówkę pieczątkę ;) A jak zacznie się sezon, to szybko o tym zapomnisz. Ten typ po prostu tak ma :) Cytuj Pozdrawiam,Jacek __________________________________________|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC| Forum powinno być jak Media Markt... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.