młodymz Opublikowano 15 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2004 witam chciałbym się dowiedzieć czy zmiana zębatki w silniku na mniejszą ma sens a jeśli ma to o ile zębów mniej od serii. mam zamiar zmienić tą zębatke aby moto jeszcze szybciej przyspieszało ale nie wiem o ile zębów mam założyć mniejszą zębatke/ na razie jest tam seryjna jeżdże etz250 '88/ chce by moto łatwiej podnosiło przedni błotnik do pionu. prosze jeśli ktoś miał juz takie doswiadczenia niech się nimi podzieli. z góry dziękuję i do zobaczenia na trasie. ;) ;) :smile2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ares Opublikowano 15 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2004 Miałem kiedyś zębatkę 19 w 251 przyspieszenie zdecydowanie lepsze ale przy większych prędkościach nie ma na co zredukować bieg np.przy wyprzedzaniu, przy redukcji z 5 na 4 przy 70km/h było hamowaanie silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 15 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2004 ja mam 17z w 250 i jezdzi sie wygodniej, od 70 na prostej drodze spokojnie jedziesz na 5 biegu a moto robi mi 130km/h ale dlatego ze silnik jest przeroba ;) Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dobczok Opublikowano 15 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2004 ja mam 17z w 250 i jezdzi sie wygodniej, od 70 na prostej drodze spokojnie jedziesz na 5 biegu a moto robi mi 130km/h ale dlatego ze silnik jest przeroba ;)YAGO zdradz nam tajemnice w jaki sposob wzmocniles silnik w swojej ETZ ;) o ile to nie tajemnica... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuskus Opublikowano 15 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2004 witam chciałbym się dowiedzieć czy zmiana zębatki w silniku na mniejszą ma sens a jeśli ma to o ile zębów mniej od serii. mam zamiar zmienić tą zębatke aby moto jeszcze szybciej przyspieszało ale nie wiem o ile zębów mam założyć mniejszą zębatke/ na razie jest tam seryjna jeżdże etz250 '88/ chce by moto łatwiej podnosiło przedni błotnik do pionu. prosze jeśli ktoś miał juz takie doswiadczenia niech się nimi podzieli. z góry dziękuję i do zobaczenia na trasie. ;) ;) :smile2: Ostatnio kumpel kupił sobie Mz 150 własnie ze zmniejszona zebatka z przodu i musze przyznac ze kopyto ma niesamowite , odkrecasz gaz na 1 i ledwo sie wyrabiam z wrzuceniem na 2 przy skrecaniu ( mam 2m - nogi mi haczą o kierownice :P ) . Co do tej zebatki to różnica jest , proporcjonalna do zmiany wielkosci zębatki Ps. Ares przy 70 km/h miałes hamowanie silnikiem na 4 ??<wow> jechałem z kumplem na odnowionej Mz 250 i na 3 mielismy koło 85km a jeszcze została 4i 5 . chyba ta twoja zębatka musiała byc bardzo mała ;) Pzdr... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 15 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2004 witam chciałbym się dowiedzieć czy zmiana zębatki w silniku na mniejszą ma sens a jeśli ma to o ile zębów mniej od serii. mam zamiar zmienić tą zębatke aby moto jeszcze szybciej przyspieszało ale nie wiem o ile zębów mam założyć mniejszą zębatke/ na razie jest tam seryjna jeżdże etz250 '88/ chce by moto łatwiej podnosiło przedni błotnik do pionu. prosze jeśli ktoś miał juz takie doswiadczenia niech się nimi podzieli. z góry dziękuję i do zobaczenia na trasie. ;) ;) :smile2: Ostatnio kumpel kupił sobie Mz 150 własnie ze zmniejszona zebatka z przodu i musze przyznac ze kopyto ma niesamowite , odkrecasz gaz na 1 i ledwo sie wyrabiam z wrzuceniem na 2 przy skrecaniu ( mam 2m - nogi mi haczą o kierownice :P ) . Co do tej zebatki to różnica jest , proporcjonalna do zmiany wielkosci zębatki Ps. Ares przy 70 km/h miałes hamowanie silnikiem na 4 ??<wow> jechałem z kumplem na odnowionej Mz 250 i na 3 mielismy koło 85km a jeszcze została 4i 5 . chyba ta twoja zębatka musiała byc bardzo mała ;) Pzdr... Jawa znowu te twoje bajki.... Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuskus Opublikowano 16 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2004 [ Jawa znowu te twoje bajki.... Boze ale ty mnie wkurzasz ;) , nie jezdziłes nigdy na 250 to zamknij paszczydło http://www.etz150.webpark.pl/ - pierwszy program od góry - masz tu program ze strony arta ;) , włącz go sobie i zerknij niedowiarku . Chociaż z drugiej strony nie wiem czy tak cos z tego zrozumiesz - Pewnie skomentujesz ze to wiocha ( norma ) itp i ze mozna na 5 biegu jechac 200 . ale nic , próbowałem - tobie i tak nic nie pomoze, przeciez ty wiesz swoje i jestes najmądrzejszy . To ze twój żęch tyle nie pojedzie to nie znaczy ze inne też nie . Jak ktos bedzie w Sanoku to zapraszam na przejazdzke tą Mz - moze wreszcie wtedy greedo zamkinie ten swój nie wypażony ryj . Ewentulnie moge nagrac filmik ;) ... Tu masz 2 dowód : http://www.forum.motocyklistow.pl/viewtopi...t=15131&start=0 Masz tu bajki innych forumowiczów - ciekawe czemu wtedy nie bulwersowałes sie i nie wyraziłes swoejgo zdania //// moze sie w koncu zamkniesz ... Ps. Gredo - Wez ty sie odemnie odpier**l , ok ?? Jak ci cos nie pasuje to powiedz/napisz a nie przypierdzielasz sie do kazdej mojej odpowiedzi ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeterS Opublikowano 16 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2004 Przerywając dywagacje powyzej :mrgreen: :Seryjnie w etz 250 jest zebatka 19, ja wpakowałem 18 i w zupełności wystarczy - na prostej mozna cykac już 75/h, b. dobrze sie zbiera, nie trzeba miszać biegami i zdaje sie , że ogołnie mniej pali, bo potrzebuje mniejszego zastrzyku, żeby wejść na obroty. W każdym razie do spokojnej turystyki idealna (chociaż przy dociśnięciu ucieka spod dupy :twisted: ).Wydaje mi się, że 17 bedzie za mała do normalnej jazdy, ale zależy co chcesz z motorkiem robić. (przy 18 pierwszy bieg jest b. krótki, przy dynamiczniejszej jeździe ledwie zdążasz wrzucić 2. :twisted: ), prędkość ogołnie spadła o jakieś 5 km/h przy takich samych obrotach.Nie polecam natomiast większej zebatki - 20, chyba, że ktos porusza sie wył. autostradami i drogami szybkiego ruchu. Pali więcej, o wiele trudniej wchodzi na obroty, idealna (ekonomiczna :mrgreen: )prędkość to wtedy 95 -100 km/h, ale trzeba dłużej rozpedzać na pełnym gazie i brakuje drogi + przed kazdym najmniejszym nawet wzniesieniem zdec. przycisnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 16 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2004 wiec tak mama juz dosyc jak ktos che zmieniac przełozenia ludzie to wam w niczym nie pomorze jesli zmienisz przełozenie a masz dobry stan silnika to silnik bedzie skazany tylko na "żyłowanie" dlaczego dlatego ze trudno bedzie tak szybko zmieniac biegi co do tych predkosci to predkosc jest zalezna od mocy motocykla !! wiec jak 15KM moze na prostej osiognoc 200km/h ?jesli 21KM ma problemy z 160km/h ?pozatym jesli zmienisz tylo samą zebatke przedią a nie zmieisz łacucha i tylnej zebatki to wszystko bedzia miało przyspieszone scieranie o 30% przeniesienie napendu zmienia sie w całosci a nie na raty !! to jest tak jakby wymienic na tłoku tylko jeden pierscien !! niezmieniaj zebatki mz zwłaszcza 150 bardzo dobrze idą na gume bo są krotjkie (ani to zaleta ani wada ) wsk 175 podnosi sie z gazu wiec krutsza i majaca taka samą moc mz 150 powinna isc bez najmnieszych problemow jesli niebedzia chciała to sie przesun do tyłu. ale chyba jest teaki temat jak stawiac na gume wiec nie bede pisał jak to robic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeterS Opublikowano 16 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2004 wiec tak mama juz dosyc jak ktos che zmieniac przełozenia ludzie to wam w niczym nie pomorze jesli zmienisz przełozenie a masz dobry stan silnika to silnik bedzie skazany tylko na "żyłowanie" Jak pewnie wiesz, MZ lubi wyższe (jakie - to spr. względna) obroty, więc nie mniej niż 3800-4000 na 5. biegu przy zebatce 19, jeżdżąc wolniej (3000-3500 na 5.) rozklekotasz silnik w ekspresowym tempie. Z reszta kto Ci powiedział, ze zmieniając zebatke na mniejszą chcę jeździć z taka sama prędkością??? Mi chodzi o elastyczność i ew. lepsze przyspieszanie, a nie popitalanie 180 na zebatce 25 po 50-kilometrowym rozbiegu :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 16 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2004 wiesz ale inzynierowie w niemczech nie są tumanami i przełozenie jaest dobrane tak zeby motor był i szybki i "zrywny" i gosciowi oto chodzi zeby szedł na gume wiec mowie mu ze niema problemu z tym na mz 150 poniewaz jest krutka a głupim postempowaniem jest obcinanie sobie predkosci pozatym po zmianie przełozenia zwiekszy sie błąd licznika !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@łpa Opublikowano 16 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2004 z tym błendem licznika to troszeczke ci sie pomieszało predkosc bedzie taka sama tylko przy innych predkosciach obrotówych silnika. Koła beda sie tak samo krecic jak sie kreca zmiana zebatki niema nic do rzeczy jezeli chodzi o błedy licznika. pozdro @ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 16 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2004 ja mam 17z w 250 i jezdzi sie wygodniej, od 70 na prostej drodze spokojnie jedziesz na 5 biegu a moto robi mi 130km/h ale dlatego ze silnik jest przeroba ;)YAGO zdradz nam tajemnice w jaki sposob wzmocniles silnik w swojej ETZ ;) o ile to nie tajemnica...jak sie spreze to moze pod koniec miesiaca beda wszystkie materialy, co dokladie, w jaki spozob i i zaile-wszystko postaram sie wyfotografowac Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 16 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2004 witam chciałbym się dowiedzieć czy zmiana zębatki w silniku na mniejszą ma sens a jeśli ma to o ile zębów mniej od serii. mam zamiar zmienić tą zębatke aby moto jeszcze szybciej przyspieszało ale nie wiem o ile zębów mam założyć mniejszą zębatke/ na razie jest tam seryjna jeżdże etz250 '88/ chce by moto łatwiej podnosiło przedni błotnik do pionu. prosze jeśli ktoś miał juz takie doswiadczenia niech się nimi podzieli. z góry dziękuję i do zobaczenia na trasie. ;) ;) :smile2: Ostatnio kumpel kupił sobie Mz 150 własnie ze zmniejszona zebatka z przodu i musze przyznac ze kopyto ma niesamowite , odkrecasz gaz na 1 i ledwo sie wyrabiam z wrzuceniem na 2 przy skrecaniu ( mam 2m - nogi mi haczą o kierownice :P ) . Co do tej zebatki to różnica jest , proporcjonalna do zmiany wielkosci zębatki Ps. Ares przy 70 km/h miałes hamowanie silnikiem na 4 ??<wow> jechałem z kumplem na odnowionej Mz 250 i na 3 mielismy koło 85km a jeszcze została 4i 5 . chyba ta twoja zębatka musiała byc bardzo mała ;) Pzdr... Jawa znowu te twoje bajki.... jesli smiejesz sie z tych 85 na 3 to powiem ci ze moja ecia robila prawie 110 na 3 biegu z 19z ocxzywiscie byla to bzdura bo zawieszenie nie nadaje sie do takich predkosci wiec zalozylem 17z zeby byla wolniejsza ale zwawsza... predkosci latwo sie liczy, jesli silnik osiaga pewne obroty to moto musi miec odpowiedniom do nich predkosc, jest to proporcionalne, w necie napewno znajdziesz na to wzor i do MZ i do JAWY Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 16 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2004 zeby uzyskac predkosc musisz miec moc ktora wprawi motocykl w taką predkosc odpowiednia wage motocykla mamy do dyspozycji 15KM wiec nie nawojujemy zbyt duzo !! tyle dzisaj maja co niektore nowsze motorowery (są lzejsze ) i jakos 200 nie lecą tylko max 140!! jesli leciały by 200 silnik został by przeciorzony co do pewnych obrotow to niewiem czy uwzgledniliscie przeozenie sprzegła !! pozatym przy osiognieciu 8000obr/min silnik mz zostaje mocno nadszarpniety istnieje mozliwosc zatarcia !! zresztą ja tak uwazam i to jest tylko moje zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.