Skocz do zawartości

Kto bylby winny ?


ks-rider
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nic nie pisałem że znak pionowy jest ważniejszy od poziomego. Są na równi.

 

 

 

Panowie, o czym Wy tam pi..ta? Chcecie powiedzieć, że pomimo że mam zielone światło na wprost, a oznaczenie pierwszeństwa jest po łuku, jak na powyższym zdjęciu, to nie mam pierwszeństwa???

W momencie gdy sygnalizacja świetlna jest włączona znaki nie mają znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie pisałem że znak pionowy jest ważniejszy od poziomego. Są na równi.

 

 

Też nie wiem czego nie rozumie? Przecież przepisy jasno określają pierwszeństwo znaków; najpierw policjant, następnie światła, znaki pionowe i na na końcu poziome. Jak nie ma nic, to zasada prawej reki.

 

 

nie mam więcej pytań :D

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Ty zamiast sprawdzić dalej brniesz?

Kto tu ma pierwszeństwo i dlaczego?

Ziggi

 

I naprawde masz nadzieje, zlapac zawodowca na tekim obrazku?

 

Takie rzeczy to moja mloda w wieku 12 lat rozwiazywala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest taki, że w tym wypadku dwa przepisy są ze sobą sprzeczne, a nie ma pomiędzy nimi hierarchii ważności.

 

 

Ano właśnie.

Tylko, że to czyni przedmiotowy problem nierozwiązywalnym.

A z debilem jest taki problem, że nie wiadomo, który to jest, bo:

a) debil od malowania malował zgodnie z projektem

b) debil od projektu miał ograniczenia w postaci przepisów i być może nie mógł tego zrobić dobrze, bo przepisy nie przewidziały takiej konfiguracji

c) debil od uchwalania przepisów nie wiedział, co uchwala, bo tylko naciskał guzik nie mając pojęcia o tym, co tak naprawdę zmienia i po co

d) debil od przygotowania przepisów coś tam wymyślił - być może i dobrze, ale potem przyszedł drugi, któremu się wydawało, że jest źle i poprawił po swojemu, a potem jeszcze było dwóch w kolejce do zatwierdzania zmian

I teraz znajdź tego, który jest winny :banghead:

Bart, wiem jak jest bo na trasie do mojej wioski byl uskok w asfalcie i chcialem aby go zrobiono aby nawierzchnia byla rowna.

 

Stracilem kilka dni, nie znalazlem organu ktory bylby za to odpowiedzialny. Na szczescie po kilku latach odnawiali nawierzchnie wiec i uskok poprawili.

 

W Niemczech nie pasowala mi linia ciagla i jej namalowanie oraz dlugosc, poszedlem na policje, zglosilem, porozmawialem z kompetentna osoba i lnie przedluzyli, tak, ze pojazdy moly bezpiueczniej wlaczac sie do ruchu.

 

Trwalo cos Kolo roku, he, he.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, więc czasem nie warto zacietrzewiać się przy jedynie słusznym zdaniu :) Zdrowy rozsądek i zasada ograniczonego zaufania a będzie dobrze, damy radę przejechać bez zarysowania lakieru tam, gdzie znaki są ustawione w rzekomej czy prawdziwej sprzeczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czego Ziggi nie rozumiesz na rys. powyżej? co chcesz udowadniać?

Odpowiadając kolejno: Wszystko i nic. Próbuję jedynie naprowadzić jago eminencję na trop nadrzędności jednych znaków nad drugimi. Dla mnie wszystko jest jasne :)

 

kto Ci powiedział, że znaki pionowe są ważniejsze niż poziome?

polecam przeczytać art. 5 ustawy PoRD

tam nie ma nic o znakach drogowych pionowych/poziomych ;)

jeżeli potrafisz przedstawić dowody na swoją tezę w postaci zapisów ustawy bądź rozporządzeń - proszę o linka ;)

Nie będę się upierał bo ekspertem nie jestem ani ustawy nie znam śpiewająco. Co zrobisz jednak w przypadku namalowanej linii przerywanej i tymczasowo postawionego w przenośnym stojaku zakazu wyprzedzania? Który znak jest nadrzędny? Chodzi o to że żółte linie nie zawsze jest czas i sens naklejać, bo zakaz wyprzedzania może być potrzebny chwilowo np na sprzątanie pobocza czy inne krótkotrwałe prace na drodze. Wolno wyprzedzać czy nie?

Albo taki przykład z życia:

https://www.google.pl/maps/@52.3064497,20.93178,3a,75y,105.07h,94.6t/data=!3m6!1e1!3m4!1sFYVc7_HULXG82TmLPfWQjw!2e0!7i13312!8i6656

https://www.google.pl/maps/@52.3060427,20.9325341,3a,75y,156.25h,63.74t/data=!3m6!1e1!3m4!1shAyRKlwVOYttwc2nAp5-1w!2e0!7i13312!8i6656

Czy wolno mi pojechać prosto z prawego pasa? Byłem tutaj zatrzymany, bo pojechałem. Zaczęło się od tego że powinienem widzieć że strzałki na wprost zostały niedokładnie usunięte, ale jednak widać że były usunięte. Nie drążyłem w ogóle tematu jakości strzałek tylko powiedziałem że nadrzędny znak pionowy poinformował mnie o możliwości jazdy prosto z prawego pasa. W tym momencie był koniec dyskusji. Oczywiście nie jest to żaden argument, bo milicja często sama jest niedouczona, ale jeśli znaki pionowe/poziome są sprzeczne, to na czymś trzeba się opierać. Zwłaszcza w Polsce gdzie zmiany organizacji ruchu są często tak szybkie i nieprzewidywalne, że nie ma czasu na ich bezpieczną weryfikację.

 

Ziggi

 

I naprawde masz nadzieje, zlapac zawodowca na tekim obrazku?

 

Takie rzeczy to moja mloda w wieku 12 lat rozwiazywala.

Jaki z Ciebie eminencjo zawodowiec, to już pokazałeś :biggrin:

Skoro ten obrazek to taki banał, to dlaczego nie wiesz że jedne znaki są nadrzędne nad drugimi? :)

 

 

Niestety praktyka pokazywała, że nie do końca ;) Wiesz, jak ten problem rozwiązano w Warszawie? Unika się stosowania jednocześnie pierwszeństwa łamanego i sygnalizacji :biggrin: bo - nie oszukujmy się - przeciętny kierujący nie zna rozwiązań bardziej skomplikowanych sytuacji - co więcej, nie wie, że to, czego go nauczono na kursie, to nie jest ustawa, tylko jej interpretacja (skądinąd słuszna, ale tylko interpretacja).

Na powyższym przykładzie, weź ustawę PoRD, potem rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych, a potem jeszcze słownik języka polskiego i logicznie rozwiązuj problem z pierwszeństwem. Nie tak, jak Cię nauczono tylko tak, jakbyś był samoukiem w oparciu o przepisy i nie był na kursie ;)

I bardzo dobrze. Zamiast komplikować ludziom życie powinno się upraszczać przepisy dla ich bezpiecznego i łatwiejszego stosowania. Jeżdżąc po Europie nigdzie nie widziałem na skrzyżowaniach więcej znaków, niż dozwolona prędkość pozwala na ich odczytanie. U nas żeby wszystko rozkminić to nieraz trzeba by stanąć na skrzyżowaniu na przynajmniej minutę. Nie o to chodzi.

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając kolejno: Wszystko i nic. Próbuję jedynie naprowadzić jago eminencję na trop nadrzędności jednych znaków nad drugimi. Dla mnie wszystko jest jasne :)

A mozesz wyjasnic co rozmiesz poprzez znaki nadrzedne ?

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I bardzo dobrze. Zamiast komplikować ludziom życie powinno się upraszczać przepisy dla ich bezpiecznego i łatwiejszego stosowania.

 

Dokładnie. Tylko zobacz, jak to u nas działa. Jest historycznie wypracowana pewna "kultura" tworzenia prawa, które nie jest proste i jednoznaczne, ale ma szeregi kruczków. Abstrahując od tematu, teorie spiskowe mówią, że to po to, żeby wybrani mogli z tego korzystać ;) Ja akurat uważam, że to taki nabyty sposób, którego nikt nie umie w końcu odrzucić i tak się to toczy.

I teraz zobacz. Są przepisy (nawet nie tylko PoRD, ale każda inna ustawa) napisane tak, jak są. "Kowalski" literalnie tych przepisów nie zna, bo nauczono go ich interpretacji, która jest logiczna i w zasadzie działa. A jak nawet nie zadziała, to Policja rozstrzygnie, bo przecież maja autorytet, znają się (podstaw cokolwiek).

Dzięki temu "Kowalscy" nie mają świadomości, jak rzeczywiście wygląda prawo w formie skodyfikowanej. Ponieważ nie jest to problem praktyczny (bo wszyscy jadą na interpretacji), nie poprawia się przepisów, bo przecież wszystko jest w porządku. Ludzie jakoś funkcjonują, ewentualne spory sądowe nie są publicznie widoczne - czyli działa. Nikomu nawet do głowy nie przyjdzie, żeby coś z tym zrobić (w sensie sposobu kodyfikacji prawa, a nie drobnych poprawek w paragrafach, bo są "ważniejsze" rzeczy (ostatnimi czasy nawet nocne ;)).

Więc de facto główne źródło tego wszystkiego, o czym tu sobie dyskutujemy, pozostaje. A my z tym jakoś żyjemy, więc problemu nie ma ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie będę się upierał bo ekspertem nie jestem ani ustawy nie znam śpiewająco. Co zrobisz jednak w przypadku namalowanej linii przerywanej i tymczasowo postawionego w przenośnym stojaku zakazu wyprzedzania? Który znak jest nadrzędny? Chodzi o to że żółte linie nie zawsze jest czas i sens naklejać, bo zakaz wyprzedzania może być potrzebny chwilowo np na sprzątanie pobocza czy inne krótkotrwałe prace na drodze. Wolno wyprzedzać czy nie?

 

 

 

 

a czy to są znaki dotyczące pierwszeństwa przejazdu?

jaki związek ma linia z zakazem wyprzedzania? w jaki sposób to miało by się wykluczać?

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy to są znaki dotyczące pierwszeństwa przejazdu?

jaki związek ma linia z zakazem wyprzedzania? w jaki sposób to miało by się wykluczać?

To jest przykład na to że w przypadku sprzeczności pomiędzy znakami pionowymi i poziomymi należy stosować się do pionowych. Taka sama sytuacja będzie przy namalowanych liniach na skrzyżowaniu informujących o pierwszenstwie jazdy na wprost i przykladowo znaku pionowym T-6a.

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest przykład na to że w przypadku sprzeczności pomiędzy znakami pionowymi i poziomymi należy stosować się do pionowych.

po raz kolejny pytam gdzie Ty widzisz sprzeczność?

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np to że sygnalizacja świetlna jest nadrzędna względem znaków pionowych.

Wroc moze do mojego posta w ktorym w 4 pozycjach podalem Hierarchie pierszenstwa wyjasni Ci to przy okazji kolejnosc przejazdu na obrazku jakie zamiesciles.

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...