Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ w różnych silnikach poprzez różną budowę impulsatorów i rotorów inaczej/w innym czasie realizowane są impulsy do modułu a moduł zawsze w ten sam określony sposób przesuwa punkt zapłonu.

Inaczej pisząc:

W jednym silniku rotor generuje impuls do modułu 50 stopni przed GMP i dopiero moduł przestawia punkt zapłonu na wolnych obrotach na 10 stopni przed GMP, czyli o 40 stopni.

W drugim silniku rotor generuje impuls do modułu 65 stopni przed GMP i dopiero moduł przestawia punkt zapłonu na wolnych obrotach na 10 stopni przed GMP, czyli o 55 stopni.

Teraz jeśli przełożysz moduł z pierwszego silnika do drugiego, to punkt zapłonu będzie następował 25 stopni przed GMP.

Moduł 2 - silnik 1 - punkt zapłonu 5 stopni po GMP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ w różnych silnikach poprzez różną budowę impulsatorów i rotorów inaczej/w innym czasie realizowane są impulsy do modułu a moduł zawsze w ten sam określony sposób przesuwa punkt zapłonu.

Inaczej pisząc:

W jednym silniku rotor generuje impuls do modułu 50 stopni przed GMP i dopiero moduł przestawia punkt zapłonu na wolnych obrotach na 10 stopni przed GMP, czyli o 40 stopni.

W drugim silniku rotor generuje impuls do modułu 65 stopni przed GMP i dopiero moduł przestawia punkt zapłonu na wolnych obrotach na 10 stopni przed GMP, czyli o 55 stopni.

Teraz jeśli przełożysz moduł z pierwszego silnika do drugiego, to punkt zapłonu będzie następował 25 stopni przed GMP.

Moduł 2 - silnik 1 - punkt zapłonu 5 stopni po GMP

 

Hej, szukałem w sieci trochę o rotorze i w rzeczy samej, chyba się trochę różnią nawet budową:

 

ZZR 1100 z którego mam moduł post-89835-0-65392300-1494335897_thumb.jpg

 

 

ZZR 1200 w silniku : post-89835-0-41369400-1494335942_thumb.jpg

 

Wystarczy zamienić rotor z 1200 na ten z 1100? Ogólnie tam chyba za wielkiej regulacji nie będzie? Sorry żę pytam ale nie bawiłem się nigdy z tym ustrojstwem w moto... :) Dzięki z góry za jakieś podpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie prościej kupić moduł od 1200? Pisałeś że instalację masz.

Hej w sumie to prościej tylko ceny są kosmos na allegro prawie 400 stówy :( ... Instalację dorzucił mi sprzedający tylko żeby nie było za prosto to bez modułu i z jakimś alarmem wpiętym - w sumie to nie problem, ale chciałbym chociaż zobaczyć jak pracuje silnik, bo iść w koszty to rozumieez trochę nie fajnie gdyby potem się okazało, że np. coś uwalone w silniku a ja zostaje z drugim piecem ze statusem "złom"... dlatego tu piszę bo mam części z 1100 a parę osób mi mówiło, że to prosta wymiana serducho w ramę i ma pykać a tu ZONK. Gdyby zagadał na module z 1100 to wolałbym kasę na napęd przeznaczyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ w różnych silnikach poprzez różną budowę impulsatorów i rotorów inaczej/w innym czasie realizowane są impulsy do modułu a moduł zawsze w ten sam określony sposób przesuwa punkt zapłonu.

Inaczej pisząc:

W jednym silniku rotor generuje impuls do modułu 50 stopni przed GMP i dopiero moduł przestawia punkt zapłonu na wolnych obrotach na 10 stopni przed GMP, czyli o 40 stopni.

W drugim silniku rotor generuje impuls do modułu 65 stopni przed GMP i dopiero moduł przestawia punkt zapłonu na wolnych obrotach na 10 stopni przed GMP, czyli o 55 stopni.

Teraz jeśli przełożysz moduł z pierwszego silnika do drugiego, to punkt zapłonu będzie następował 25 stopni przed GMP.

Moduł 2 - silnik 1 - punkt zapłonu 5 stopni po GMP.

To co piszesz jest logiczne. Przyznam szczerze, ze nie przypuszczalem, ze prawie identyczne silniki beda sie tak roznily osprzetem. Nie rozumiem dlaczego trzeba tak utrudniac zycie uzytkownikom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te piece różnią się prawie wszystkim. już wcześniej Ci napisałem że masz zapłon nie w tym miejscu a Ty dalej kombinujesz. Czy cała ta walka i poświęcony na nią czas jest tego warta?

Edytowane przez Herdi

-------------------
Pozdro Herdi

Śrubkomistrz w serwisie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zamienić rotor z 1200 na ten z 1100? Ogólnie tam chyba za wielkiej regulacji nie będzie? Sorry żę pytam ale nie bawiłem się nigdy z tym ustrojstwem w moto... :) Dzięki z góry za jakieś podpowiedzi :)

Przecież już wcześniej pisałem żebyś zmienił rotor. Zaszkodzić nie zaszkodzi a pomóc może. Na oryginalnym rotorze na pewno ten silnik nie będzie chodził z tym modułem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież już wcześniej pisałem żebyś zmienił rotor. Zaszkodzić nie zaszkodzi a pomóc może. Na oryginalnym rotorze na pewno ten silnik nie będzie chodził z tym modułem.

Zamówiłem moduł ... Napiszę czy odpalił pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie zmieniłeś najpierw samego rotora skoro i tak go masz. Byłoby info dla potomnych ;)

Wnioskując po znakach względem klina na obydwóch rotorach, wszystko powinno normalnie działać po wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie zmieniłeś najpierw samego rotora skoro i tak go masz. Byłoby info dla potomnych ;)

Wnioskując po znakach względem klina na obydwóch rotorach, wszystko powinno normalnie działać po wymianie.

 

Siemka, postanowiłem zakupić moduł, z jednej przyczyny, wczoraj przeczytałem na jakimś "amerykańskim forum" o próbach takich jak moje, i okazuje się żę wszystkie bez wymiany instalacji na z ZZR 1200 się nie udawały, czyli niby ten sam silnik ale nie do końca... jakiś facet pisał że najpierw wrzucił instalację z 1100 na silnik 1200 i nie ruszyło, dopiero cała wiązka z 1200 i moto zagadało. Hehe ciekawe czy ktoś jeszcze byłby na tyle szalony jak ja i będzie pakował w ramę z 94r serducho z 2002 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey

 

Panowie moto żyje :D

 

Doszedł moduł dziś 390 zeta mniej z budżetu ale warto było, jest jeszcze trochę pracy kostki i sterowanie do licznika są inne na wiązce elektrycznej z 1200 ale najważniejsze, że zagadał...

 

Pierwsze odpalenie: https://www.youtube.com/watch?v=U3oc2T_MNuE&feature=youtu.be

 

 

Nie jest jeszcze kolorowo na ssaniu gaśnie muszę leko uchylić przepustnice, no i pierwszy gaźnik pływa w benie:

post-89835-0-44528200-1494522080.jpg

 

No i oczywiście nie trzyma wolnych obrotów :) czeka mnie robota przy gaźniku jeszcze :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...