hadman Opublikowano 5 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2017 (edytowane) Witam,zakupiłem niedawno motur Yamaha x-max 125, z 2010 roku link do fotki motura :http://i.imgur.com/C5iBWxB.jpghttp://i.imgur.com/azPpmzx.jpghttp://i.imgur.com/E2JMUPX.jpghttp://i.imgur.com/haSokDV.jpghttp://i.imgur.com/xQYast0.jpghttp://i.imgur.com/SEEUNBG.jpg jeździ prosto, pali na dotyk, cicho pracuje, niepokojące kontrolki się nie świecą - ogólnie wydaje się dobry egzemplarz, do tego nowe oponki michelina city z przodu i z tyłu ;)jedyne co zauważyłem to przetarcie po prawej stronie na rurze wydechowej, na poręczy pasażera i na prawej manetce - jakby przetarł się delikatnie o ścianę. Nie ma dużych zadrapań co by wskazywało aby leżał ale możliwe ze po prostu się nie znam też tak aby to ocenić.przebieg ma jaki ma - 19,5 tys. - nie wiem czy to super dużo czy nie ale chyba nie mało jak na 2010 rok.. w każdym razie Pan który mi to sprzedał mówił aby pilnować aby był zawsze olej i woda to wtedy silnikowi nic nie grozi. A nawet jak coś to naprawa tego silnika ponoć nie jest super kosztowna.. wczoraj rozebrałem filtr powietrza i dekielek od paska ściągnełem i porobiłęm fotkico myślicie ? Pasek w dobrym stanie, osłonka link do filmiku : link do fotek bez dekielka : Co myślicie ? jaki olej do tego lać i skąd brać najlepiej filtry ? doradźcie co na sezon należałoby zrobić :)Papiery przetłumaczone - teraz czekam aż śnieg stopnieje i idę na przegląd i potem po dalsze papierki ( dow. rej + oc ) Edytowane 5 Stycznia 2017 przez hadman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 5 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2017 Olej (wraz z przekładniowym), płyny (chłodniczy, hamulcowy) i filtry do wymiany, jak to w przypadku każdego nowego nabytku. Nie słuchaj, że było zmieniane, po prostu zmień i będziesz wiedział co zalane. Akurat 7 lat to najwyższy czas na ich wymianę a podejrzewam, że hamulcowy i chłodniczy od nowości nie zmieniane. To są groszowe sprawy. Nie oszczędzaj na tym, lej produkty dobrych marek, ja polecam Valvoline. Pasek zostaw w spokoju bo jest na 99% oryginalny a jak wstawisz zamiennik to może być loteria. Chyba, że w ASO Yamahy zamówisz oryginał to możesz wymieniać. Dla świętego spokoju rozkręć wariator, oceń stan talerzy (nie mogą mieć wyczuwalnych rowków), wyczyść rolki i ich prowadnice żeby wszystko było czyste i się płynnie przesuwało. Filtry jakie markowe weźmiesz to będzie dobrze, nawet Hiflo możesz dać bo robią do tego modelu i olejowe i powietrzne. Specyfikację oleju znajdziesz w serwisówce, którą sobie załatw / ściągnij bo przyda się nie raz. A co do przebiegu: masz 7 letni, markowy skuterek. Przebieg ~20 000 km daje rocznie niecałe 3000 km. Odpowiedz sobie sam na pytanie, co to jest. Podpowiem - to jest NIC. Ja nie miałem jeszcze nigdy sezonu, w którym bym zrobił mniej niż 5000 km rocznie. Nawet jak latałem skuterkiem 50 ccm. A w sezonie 2015 rekordowo zrobiłem 16 000 km ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadman Opublikowano 5 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2017 Witam,dziękuję za odpowiedź, olej na pewno wymienię w silniku + filtr oleju płyn chłodniczy - nawet nie wiem gdzie znajduje się wlew :/ w hamulcach widzę już na minimum przy manetkach.. ale też nie wiem gdzie wlewać :D ( czy mam zlać stary płyn hamulcowy i wlać nowy ) jestem po przesiadce ze starego skutera gdzie tylko olej się pilnowało aby był w zbiorniczku wyrównawczym więc nie bądźcie źli że nie wiem podstawowych rzeczy. :P przydała by mi się delikatna pomoc w doborze tych wszystkich filtrów abym wiedział jakie marki wybierać. Za wariator nie będe się zabierał bo nie mam klucza z regulacją "nm" . Więc do rolek się nie dostanę raczej bo wydaje mi się że jednak jakąś wiedzę tam trzeba mieć aby coś nie zepsuć :P czyli przebiegiem się nie przejmować, mówisz :D? testową jazdę już miałem parę KM i wszystko przynajmniej dla mnie jest OK :) jak byś mógł mi pomóc z doborem wszystkich olejów i filtrów byłbym wdzięczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 Olej np. Valvoline Synpower, albo cokolwiek byle nie Motul czy Castrol. Filtr Hiflo. Klamka hamulca do regulacji (albo klocki do wymiany - najlepiej sinterowe). Płyn hamulcowy spuszczasz odpowietrznikiem przy zacisku (załóż wężyk żeby nie usyfić tarczy) jednocześnie dolewając świeżego do zbiorniczka. Chodzi o to żeby nie zapowietrzyc układu. Płyn hamulcowy zwykły DOT4. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bruns Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 " Olej np. Valvoline Synpower, albo cokolwiek byle nie Motul czy Castrol "To ciekawe ? A niby czemu to ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 Bo to są najczęściej podrabiane marki na rynku.I generalnie drogie te oleje - płacisz za markę a jakość taka sobie. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ancymon Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 (edytowane) Motul taki sobie ? w porównaniu do jakiego oleju ? Podróby to chyba przy kupnie w opakowaniach zastępczych albo na litry z beczki , jeszcze mi się nie zdazyło żebym kupił jakis podejrzany olej fabrycznie zapakowany , a może tylko tak z plotek to się wyniosło ? Edytowane 6 Stycznia 2017 przez Ancymon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 Masz, poczytaj sobie: http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/65576-jaki-olej/page-19?do=findComment&comment=2305461 Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadman Opublikowano 7 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 (edytowane) a ma to znaczenie czy syntetyk, pół, czy mineralny lać do silnika ? i do przekładni ? http://allegro.pl/motul-5100-10w40-ma2-2l-filtry-tanio-krakow-i5580373743.htmlwydaje mi się że ten olej będzie dobry do mojego motura. potrzebuję wiedzieć jaki olej do przekładni lać ;P Edytowane 7 Stycznia 2017 przez hadman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 Motul taki sobie ? w porównaniu do jakiego oleju ? Podróby to chyba przy kupnie w opakowaniach zastępczych albo na litry z beczki , jeszcze mi się nie zdazyło żebym kupił jakis podejrzany olej fabrycznie zapakowany , a może tylko tak z plotek to się wyniosło ? Jeszcze mało wiesz. Wbrew pozorom to u nas bardzo łatwo naciąć się na podróbkę Motula. Sam się naciąłem, 4 litrowa bańka Motula 5100, kupiona w jednej z większych hurtowni motoryzacyjnych w Polsce. Do dzisiaj mam ten olej w garażu, używam na dolewki do starego auta. Tak wygląda, to jest na 100% podróbka, ciekawe czy byś łatwo rozpoznał. Podejrzewam, że w Polsce to przynajmniej połowa Motula jest nie oryginalna ale ludzie o tym nie wiedzą i leją - skoro podróbkę można dostać w wielkiej hurtowni. a ma to znaczenie czy syntetyk, pół, czy mineralny lać do silnika ? i do przekładni ? Olej wlewaj zawsze taki, jaki przewidział producent. Ściągnij sobie serwisówkę albo książkę obsługi, tam będziesz miał podane, jakiej lepkości olej oraz jakie ma spełniać normy i taki wlej. Najczęściej podana jest tabelka z zakresem temperatur, w jakich będzie pracował silnik i na jej podstawie dobierasz lepkość. Musisz poczytać co jest zalecane, oczywiście najlepiej lać dobrej klasy olej syntetyczny ale są wyjątki, choćby w moim R1150GS od wyjazdu z salonu jest lany mineralny 20W50 bo taki przewiduje producent do boxera chłodzonego powietrzem i olejem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadman Opublikowano 7 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 (edytowane) wydaje mi się że nie będzie podróbki w motostacja.pl więc chyba wezmę olej do silnika 2x :Klasa jakości: API SG/SH/SJ/SL/SM/SN JASO MA2 - wystarczający powód aby go kupić ;) pasuje z tym co pisze w serwisówce http://allegro.pl/motul-7100-ester-10w40-ma2-1l-krakow-i6640906409.html Olej przekładniowy : w serwisówce rozpiska : SAE 10W-30 type SE motor oil http://allegro.pl/motul-trasoil-10w30-1l-olej-do-przekladni-2t-i5574053683.html jest ok czy szukać innego ? płyn hamulcowy dot4 styka tak? mam jeszcze pytanie gdzie w tym skuterze znajduje się zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego ;)? szukam po tej serwisówce ale nie mogę znaleźć :/ Edytowane 7 Stycznia 2017 przez hadman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 5100 to półsyntetyk, 7100 to syntetyk.A to, co kto poleca to już indywidualna sprawa. Motul to jedynie stąd bym się odważył kupić bo wiem, że człowiek sprawdzony i sprzedaje na 100% oryginalne, drożej niż te niewiadomego pochodzenia z Allegro ale masz pewność co do pochodzenia, napisz mu wiadomość co potrzebujesz a odpisze z ceną: http://lucart.pl/artykuly/oleje-silnikowe-i-przekladniowe/ Od momentu wpadki z Motulem leję tylko Valvoline, kosztuje dużo mniej niż Motul, mam sprawdzony sklep z dobrymi cenami, fachową obsługą oraz świeżymi i oryginalnymi olejami (chociaż nie spotkałem się jeszcze z podróbkami tego oleju): https://www.najlepszeoleje.pl Nie mam laboratorium żeby porównać jakość olejów tych producentów, jedynie na podstawie pracy silnika, pracy sprzęgła, pracy na zimno oraz tego, że w silniku nie zostaje żaden syf ani czarna maź mogę stwierdzić, że Valvoline jest bardzo dobrym olejem bo problemów nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadman Opublikowano 7 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 (edytowane) Valvoline leję obecnie do mojego BMW :) wiem że to dobry olejmógłbyś mi zaprezentować odpowiedniki tych olejów z firmy valvoline które mógłbym zalać do skuterka?w sumie https://www.najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVOLINE-SynPower-4T-10W40-1L-motocyklowy-2016r-/29ma JASO MA2 :) więc tez jest dobrze Edytowane 7 Stycznia 2017 przez hadman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 (edytowane) wydaje mi się że nie będzie podróbki w motostacja.pl Jedna, wielka niewiadoma ;) Nie znam tego sklepu, mi podróbkę sprzedali w hurtowni (nie podam nazwy bo nie chcę potem po sądach chodzić), w której zaopatruje się jakieś 90% warsztatów w tym kraju ;) mógłbyś mi zaprezentować odpowiedniki tych olejów z firmy valvoline które mógłbym zalać do skuterka?w sumie https://www.najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVOLINE-SynPower-4T-10W40-1L-motocyklowy-2016r-/29ma JASO MA2 :) więc tez jest dobrze Albo możesz też zalać SynPower 4T 10W50, książka też go dopuszcza a na ciepłe lato będzie nawet lepszy :) Edytowane 7 Stycznia 2017 przez Qadrat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadman Opublikowano 7 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 (edytowane) SAE 10W-30, SAE 10W-40, SAE 15W-40, SAE 20W-40 or SAE 20W-50 nie ma tu 10w50 ;) Edytowane 7 Stycznia 2017 przez hadman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.