Skocz do zawartości

Yamaha x-max 125 przegląd paska, filtrów itp


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zakupiłem niedawno motur Yamaha x-max 125, z 2010 roku

 

link do fotki motura :

http://i.imgur.com/C5iBWxB.jpg
http://i.imgur.com/azPpmzx.jpg
http://i.imgur.com/E2JMUPX.jpg
http://i.imgur.com/haSokDV.jpg
http://i.imgur.com/xQYast0.jpg
http://i.imgur.com/SEEUNBG.jpg

 

jeździ prosto, pali na dotyk, cicho pracuje, niepokojące kontrolki się nie świecą - ogólnie wydaje się dobry egzemplarz, do tego nowe oponki michelina city z przodu i z tyłu ;)

jedyne co zauważyłem to przetarcie po prawej stronie na rurze wydechowej, na poręczy pasażera i na prawej manetce - jakby przetarł się delikatnie o ścianę. Nie ma dużych zadrapań co by wskazywało aby leżał ale możliwe ze po prostu się nie znam też tak aby to ocenić.

przebieg ma jaki ma - 19,5 tys. - nie wiem czy to super dużo czy nie ale chyba nie mało jak na 2010 rok.. w każdym razie Pan który mi to sprzedał mówił aby pilnować aby był zawsze olej i woda to wtedy silnikowi nic nie grozi. A nawet jak coś to naprawa tego silnika ponoć nie jest super kosztowna..

 

wczoraj rozebrałem filtr powietrza i dekielek od paska ściągnełem i porobiłęm fotki

co myślicie ? Pasek w dobrym stanie, osłonka

 

link do filmiku :

 

link do fotek bez dekielka :

IMG_2461.jpg IMG_2462.jpg IMG_2463.jpg
IMG_2466.jpg IMG_2467.jpg IMG_2468.jpg
IMG_2469.jpg
Co myślicie ?
jaki olej do tego lać i skąd brać najlepiej filtry ?
doradźcie co na sezon należałoby zrobić :)
Papiery przetłumaczone - teraz czekam aż śnieg stopnieje i idę na przegląd i potem po dalsze papierki ( dow. rej + oc )
Edytowane przez hadman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej (wraz z przekładniowym), płyny (chłodniczy, hamulcowy) i filtry do wymiany, jak to w przypadku każdego nowego nabytku. Nie słuchaj, że było zmieniane, po prostu zmień i będziesz wiedział co zalane. Akurat 7 lat to najwyższy czas na ich wymianę a podejrzewam, że hamulcowy i chłodniczy od nowości nie zmieniane. To są groszowe sprawy. Nie oszczędzaj na tym, lej produkty dobrych marek, ja polecam Valvoline. Pasek zostaw w spokoju bo jest na 99% oryginalny a jak wstawisz zamiennik to może być loteria. Chyba, że w ASO Yamahy zamówisz oryginał to możesz wymieniać. Dla świętego spokoju rozkręć wariator, oceń stan talerzy (nie mogą mieć wyczuwalnych rowków), wyczyść rolki i ich prowadnice żeby wszystko było czyste i się płynnie przesuwało. Filtry jakie markowe weźmiesz to będzie dobrze, nawet Hiflo możesz dać bo robią do tego modelu i olejowe i powietrzne. Specyfikację oleju znajdziesz w serwisówce, którą sobie załatw / ściągnij bo przyda się nie raz.

 

A co do przebiegu: masz 7 letni, markowy skuterek. Przebieg ~20 000 km daje rocznie niecałe 3000 km. Odpowiedz sobie sam na pytanie, co to jest. Podpowiem - to jest NIC. Ja nie miałem jeszcze nigdy sezonu, w którym bym zrobił mniej niż 5000 km rocznie. Nawet jak latałem skuterkiem 50 ccm. A w sezonie 2015 rekordowo zrobiłem 16 000 km ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dziękuję za odpowiedź,

 

olej na pewno wymienię w silniku + filtr oleju

płyn chłodniczy - nawet nie wiem gdzie znajduje się wlew :/

w hamulcach widzę już na minimum przy manetkach.. ale też nie wiem gdzie wlewać :D ( czy mam zlać stary płyn hamulcowy i wlać nowy )

 

jestem po przesiadce ze starego skutera gdzie tylko olej się pilnowało aby był w zbiorniczku wyrównawczym więc nie bądźcie źli że nie wiem podstawowych rzeczy. :P

 

przydała by mi się delikatna pomoc w doborze tych wszystkich filtrów abym wiedział jakie marki wybierać. Za wariator nie będe się zabierał bo nie mam klucza z regulacją "nm" . Więc do rolek się nie dostanę raczej bo wydaje mi się że jednak jakąś wiedzę tam trzeba mieć aby coś nie zepsuć :P

 

czyli przebiegiem się nie przejmować, mówisz :D? testową jazdę już miałem parę KM i wszystko przynajmniej dla mnie jest OK :)

 

jak byś mógł mi pomóc z doborem wszystkich olejów i filtrów byłbym wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej np. Valvoline Synpower, albo cokolwiek byle nie Motul czy Castrol. Filtr Hiflo. Klamka hamulca do regulacji (albo klocki do wymiany - najlepiej sinterowe). Płyn hamulcowy spuszczasz odpowietrznikiem przy zacisku (załóż wężyk żeby nie usyfić tarczy) jednocześnie dolewając świeżego do zbiorniczka. Chodzi o to żeby nie zapowietrzyc układu. Płyn hamulcowy zwykły DOT4.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul taki sobie ? w porównaniu do jakiego oleju ? Podróby to chyba przy kupnie w opakowaniach zastępczych albo na litry z beczki , jeszcze mi się nie zdazyło żebym kupił jakis podejrzany olej fabrycznie zapakowany , a może tylko tak z plotek to się wyniosło ?

Edytowane przez Ancymon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ma to znaczenie czy syntetyk, pół, czy mineralny lać do silnika ? i do przekładni ?

http://allegro.pl/motul-5100-10w40-ma2-2l-filtry-tanio-krakow-i5580373743.html

wydaje mi się że ten olej będzie dobry do mojego motura.

 

potrzebuję wiedzieć jaki olej do przekładni lać ;P

Edytowane przez hadman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul taki sobie ? w porównaniu do jakiego oleju ? Podróby to chyba przy kupnie w opakowaniach zastępczych albo na litry z beczki , jeszcze mi się nie zdazyło żebym kupił jakis podejrzany olej fabrycznie zapakowany , a może tylko tak z plotek to się wyniosło ?

 

Jeszcze mało wiesz.

 

Wbrew pozorom to u nas bardzo łatwo naciąć się na podróbkę Motula. Sam się naciąłem, 4 litrowa bańka Motula 5100, kupiona w jednej z większych hurtowni motoryzacyjnych w Polsce. Do dzisiaj mam ten olej w garażu, używam na dolewki do starego auta.

 

Tak wygląda, to jest na 100% podróbka, ciekawe czy byś łatwo rozpoznał. Podejrzewam, że w Polsce to przynajmniej połowa Motula jest nie oryginalna ale ludzie o tym nie wiedzą i leją - skoro podróbkę można dostać w wielkiej hurtowni.

 

DSCF4442.jpg

 

 

a ma to znaczenie czy syntetyk, pół, czy mineralny lać do silnika ? i do przekładni ?

 

Olej wlewaj zawsze taki, jaki przewidział producent. Ściągnij sobie serwisówkę albo książkę obsługi, tam będziesz miał podane, jakiej lepkości olej oraz jakie ma spełniać normy i taki wlej. Najczęściej podana jest tabelka z zakresem temperatur, w jakich będzie pracował silnik i na jej podstawie dobierasz lepkość. Musisz poczytać co jest zalecane, oczywiście najlepiej lać dobrej klasy olej syntetyczny ale są wyjątki, choćby w moim R1150GS od wyjazdu z salonu jest lany mineralny 20W50 bo taki przewiduje producent do boxera chłodzonego powietrzem i olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że nie będzie podróbki w motostacja.pl
więc chyba wezmę olej do silnika 2x :
Klasa jakości: API SG/SH/SJ/SL/SM/SN JASO MA2 - wystarczający powód aby go kupić ;) pasuje z tym co pisze w serwisówce
Olej przekładniowy :
w serwisówce rozpiska : SAE 10W-30 type SE motor oil

 

http://allegro.pl/motul-trasoil-10w30-1l-olej-do-przekladni-2t-i5574053683.html

 

jest ok czy szukać innego ?

 

 

płyn hamulcowy dot4 styka tak?

 

mam jeszcze pytanie gdzie w tym skuterze znajduje się zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego ;)? szukam po tej serwisówce ale nie mogę znaleźć :/

Edytowane przez hadman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5100 to półsyntetyk, 7100 to syntetyk.

A to, co kto poleca to już indywidualna sprawa. Motul to jedynie stąd bym się odważył kupić bo wiem, że człowiek sprawdzony i sprzedaje na 100% oryginalne, drożej niż te niewiadomego pochodzenia z Allegro ale masz pewność co do pochodzenia, napisz mu wiadomość co potrzebujesz a odpisze z ceną: http://lucart.pl/artykuly/oleje-silnikowe-i-przekladniowe/

 

Od momentu wpadki z Motulem leję tylko Valvoline, kosztuje dużo mniej niż Motul, mam sprawdzony sklep z dobrymi cenami, fachową obsługą oraz świeżymi i oryginalnymi olejami (chociaż nie spotkałem się jeszcze z podróbkami tego oleju): https://www.najlepszeoleje.pl

 

Nie mam laboratorium żeby porównać jakość olejów tych producentów, jedynie na podstawie pracy silnika, pracy sprzęgła, pracy na zimno oraz tego, że w silniku nie zostaje żaden syf ani czarna maź mogę stwierdzić, że Valvoline jest bardzo dobrym olejem bo problemów nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Valvoline leję obecnie do mojego BMW :) wiem że to dobry olej

mógłbyś mi zaprezentować odpowiedniki tych olejów z firmy valvoline które mógłbym zalać do skuterka?

w sumie

https://www.najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVOLINE-SynPower-4T-10W40-1L-motocyklowy-2016r-/29

ma JASO MA2 :) więc tez jest dobrze

Edytowane przez hadman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że nie będzie podróbki w motostacja.pl

 

Jedna, wielka niewiadoma ;) Nie znam tego sklepu, mi podróbkę sprzedali w hurtowni (nie podam nazwy bo nie chcę potem po sądach chodzić), w której zaopatruje się jakieś 90% warsztatów w tym kraju ;)

 

 

mógłbyś mi zaprezentować odpowiedniki tych olejów z firmy valvoline które mógłbym zalać do skuterka?

w sumie

https://www.najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVOLINE-SynPower-4T-10W40-1L-motocyklowy-2016r-/29

ma JASO MA2 :) więc tez jest dobrze

 

Albo możesz też zalać SynPower 4T 10W50, książka też go dopuszcza a na ciepłe lato będzie nawet lepszy :)

Edytowane przez Qadrat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...