Skocz do zawartości

Wymiana wydechu


Pawel-SV
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Zastanawiam się nad tymi pomiarami hałasu. Jeżeli mam wydech który nie ma homologacji i jest za głośny (według norm), to powinienem się liczyć z "nieprzyjemnościami" podczas ewentualnej kontroli drogowej. Ale z tego co przeczytałem na: http://www.wypadek.pl/prawo/normy/dane/pn92s04051.htm to chyba musi być specjalna stacja do przeprowadzenia takich badań (plac o średnicy min 100 m i inne warunki odnośnie ustawienia mikrofonu prawie do milimetra a nawet ciśnienia opon, obciążenia pojazdu i wiele innych). Ciekawi mnie czy np. policjant może, od tak sobie, wyjąć z kieszeni przyrząd i zmierzyć mi poziom hałasu i czy takie badanie będzie miało jakieś prawne znaczenie.

 

Hiszpan, w jaki sposób robiłeś pomiar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponoć zdarzalo sie z policjant wsadzał pałę w tlumik i na tej podstawie chcial zabrac dowod; kurcze, troche strach na kogo sie trafi;czy wg was rzedowa czworka z PUSTYM tlumikiem jest tak samo glosna jak bez tlumika? bo jak bede dorabial tlumik zastanawiam sie czy zrobic go pustym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to, o czym mówi Yogi, to kwestia poziomu spalin.

do tego też są normy, a akurat czujniki do pomiaru jakości spalin psy wożą ze sobą, więc mogą łatwo wyniuchać, że pojazd nie spełnia i wtedy zabrać dowód.

a za głośny wydech mogą zabrać dowód, jeśli widać, że nie jest oryginalny, a nie posiada homologacji. wtedy pomiar głośności nie jest chyba konieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie- wiedział ktos kiedys (i słyszał) wydechy supertrappa w 4 cylindrowej rzędówce?

Tak się akurat składa że musze coś zrobić z wydechami w swojej Kawie (prawy straszenie brzęczy coś się powypalał) teraz albo wybebesze oryginalne (bo chyba nie uda mi sie zrobic nowego wyciszenia) albo wstawie coś innego moze tego supertrappa? :)

 

Supertrappy to jedne z najgłośniejszych wydechów dostępnych na rynku. Konstrukcja jest wyjątkowo dziwna, nie mówiąc o samych końcówkach. Wizualnie kibel. No, może nie kibel, ale nie do wszystkiego pasują. GPX ładnie się na nich prezentował, a jak kojarzysz "Yellow Pupet-a" (Z1000) ekipy z Kawasaki to możesz zobaczyć usłyszeć jak to się prezentuje (do tego motocykla pasuje bombowo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Zastanawiam się nad tymi pomiarami hałasu. Jeżeli mam wydech który nie ma homologacji i jest za głośny (według norm)' date=' to powinienem się liczyć z "nieprzyjemnościami" podczas ewentualnej kontroli drogowej. Ale z tego co przeczytałem na: http://www.wypadek.pl/prawo/normy/dane/pn92s04051.htm to chyba musi być specjalna stacja do przeprowadzenia takich badań (plac o średnicy min 100 m i inne warunki odnośnie ustawienia mikrofonu prawie do milimetra a nawet ciśnienia opon, obciążenia pojazdu i wiele innych). Ciekawi mnie czy np. policjant może, od tak sobie, wyjąć z kieszeni przyrząd i zmierzyć mi poziom hałasu i czy takie badanie będzie miało jakieś prawne znaczenie.

 

Hiszpan, w jaki sposób robiłeś pomiar?

 

pomiar przeprowadziłem +/- wg wskazówek z normy. +/- bo nie mierzyliśmy wielkości placu itp, ale odległość od tłumika itp staraliśmy sie dobrać jak w PN :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odgrzebałem stary temat, bo i okazja ku temu ... własnie zmieniłem wydech w swoim Transalpie (98 r.) , na tyningowy.. wyrób polski diabelskiej firmy 666.w sumie przeznaczony był do Afriki Twin...ale zapakowałem go w Trapie...gaźników nie ruszałem... pierwsze wrażenie z jazdy... wyraźnie poprawiła się dynamika silnika w przedziale niskich i średnich obrotów...góra...chyba bez zmian...no i ten diabelski grzmot...miodnie to brzmi...tylko na długich trasach... potrzebne będą zatyczki do uszu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim przerabiaczom wydechow polecam koncowke watku z mechaniki ogolnej pod mylacym tytulem `a oleju ubywa` - ostatnie 2 strony.

dla mnie, to troszkę emerycja gadka, w dodatku gości, którzy racingowe wydechy oglądają z daleka, na innych maszynach.

ja 13.000km temu (czyli jakoś na wiosne) założyłem w ZX-9R ('99) wydech IXILa (60mm przelot).

efekt?

wyraźna różnica na średnich i niższych obrotach (in plus). na wyższych ciężko wyczuć, bo i tak zapierdziela.

spalanie benzyny tak +0,5 do 1,0l/100km.

spalanie oleju - bez zmian (czyli jakies 200-300ml między wymianami).

w połowie wakacji z rozmaitych przyczyn musiałem znowusz przesiąść się na oryginalny wydech i jeszcze bardziej było czuć różnice na niskich/średnich.

co do innych przeróbek, to zrobiłem tylko ponowne synchro gaźników.

żadnych składów mieszanki itp. jakoś nie przepaliłem jeszcze na wylot tłoków, pierścienie są w porządku, a oleju bierze tyle, co poprzednio - czyli prawie nic.

dodatkowo - przy dużym (60mm) przelocie, gdy przy średnich obrotach zamykam gaz, to cały czas wali ogniem, więc pewnie już dawno powinienem mieć powypalane gniazda zaworowe, nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...