Skocz do zawartości

Czy silnik na wtrysku może pracować na gaźniku ?


mateusz786
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Tak jak w temacie czy silnik który oryginalnie ma wtrysk może poprawnie pracować na gaźniku? Dokładnie chodzi o silnik yamahy XVS1300 z 2008r. Kupiłem okazyjnie silnik i chciałbym go odpalić. Myślę o wykonaniu odpowiedniego kolektora i zastosowaniu pojedyńczego gaźnika o średnicy gardzieli około 40mm. Druga sprawa to czy muszę mieć moduł zapłonowy dedykowany do tego motocykla czy może być od jakiegoś podobnego ? I czy jest w ogóle możliwość zrobienia instalacji "na krótko"? to znaczy żeby była tylko iskra.

Pozdrawiam :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko można, tylko jest kwestia czasu i pieniędzy.

O ile gaźnik zamiast wtrysku nie jest jakąś niesamowita przeróbką to już układ zaplonowy przyprawi Cie o ból głowy. Zależyu ile i jakich czujników nawsadzali. Nie łatwiej kupic wiązke z modułem?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeżeli silnik ma czujniki tych parametrów które potrzebuje moduł z innego to są szanse to uruchomić. Większa ilosc czujników nie powinna chyba przeszkadzać, będą nie używane.

 

Tylko zastanawiam się czy np. czujnik położenia wału w każdym motocyklu podaje impuls gdy np tłok jest w gmp, czy to np jest różnie że raz 15* wcześniej np w hondzie 7* w Kawasaki itd no i różnice pomiędzy samymi silnikami jeszcze. ;)

 

Gaźnik na pewno da się założyć jeżeli kolektor dolotowy jakiś "skombinujesz". bardzo ciekawy "projekt", będę obserwował postępy :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zasadzie powinno dać się przerzucić zapłon z innej yamahy w o tym samym kącie rozwarcia cylindrów i będącą na gaźnikach. Pytanie jak tam wygląda koło magnesowe, może jest opcja na dwa czujniki halla i dwa moduły np. z chińczyka - rozwiązanie analogiczne jak w starym trampku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjąłem pokrywe zapłonu i jest tam tylko jeden czujnik. Czyli będę musiał szukać modułu który będzie działał na 60-cio stopniowym rozwarciu cylindrów. Pomysł z modułami od chińczyka byłby fajny (Tanie i łatwo dostępne moduły). Jeszcze jedno pytanie - Co potrzebuje żeby zrobić ładowanie ? Oprócz całego zapłonu. Sprzedawca twierdził że motocykl stał obok palącego się auta i instalacja jest stopiona. Z silnika wystają jedynie kable bez izolacji. czy potrzebny jest tylko regulator napięcia czy coś jeszcze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator i aku. Przewody z cewki statora zmień na grubsze (in plus) i tyle.

Sciągnij sobie schemat instalacji.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pokrywę ze statorem i dwoma czujnikami od Kawasaki GPZ 500. Jakbym te 2 czujniki z GPZ-ty wmontował w odpowiednie miejsca do silnika XVS a stator został by z XVS tyle że wpiął bym go w instalacje GPZ i wtedy mogło by to działać na całej instalacji z GPZ ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt używki pewnie taka zabawa przekroczy ale za to ile da satysfakcji i frajdy z uruchomienia tego. Czasami warto wydać więcej pieniędzy bo nie dość że będziemy mieć działające "coś" to do tego jeszcze mnóstwo wiedzy i umiejętności :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny znany mi przypadek masowego przerabiania wtrysku na gaźnik to skuter Aprilia SR50 DiTech :) Jest sporo opisów krok po kroku jak to zrobić, może się przydadzą podczas przerabiania tego silnika. Co prawda Aprilia to 2T jednocylindrowy - no ale zawsze jakieś wskazówki można znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Quadrat, poczytałem już sobie o tej przeróbce. W pełni zgadzam się z MiIchałem. Ciężko dostać używany moduł do tego modelu nie mówią już o całej instalacji a przy okazji przeróbki nabiore wiedzy :) Pomysł z czujnikami od GPZ raczej odpada. Po pierwsze magneto jest inne - w GPZ na magnecie jest jeden punkt który daje sygnał czujnikowi a na magnecie w XVS takich punktów jest dużo ( Jutro zrobię zdjęcie to będzie wiadomo o czym piszę ) a po drugie nie ma za bardzo jak umocować tych czujników. Może macie jeszcze jakieś pomysły jak to poskładać żeby była iskra ? Liczę na Waszą pomoc :wink: Mam do kupienia całą wiązkę elektryczną z modułem i regulatorem napięcia do GPZ 500, opłaca się kupić? Może z tej wiązki coś uda się skręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...