maroFX Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 zachciało mi się wyczyścić instalacje bo chłodziwo miałem zielono-żółte, raczej zupa niż chłodziwo. Poczytałem i wybrałem płukankę Prestone'a do wszystkich chłodnic. Firma raczej nie-krzak :) Zgodnie z instrukcja połowę starego płynu spuściłem dolałem środek i dopełniłem destylowaną. Moto się rozgrzał do 103st. wentylator załączył, pochodził parę minut, przejechałem się parę km na spokojnie i widzę, że mi srogo kapie spod pompy. Biały osad który zostawiła płukanka pokazuje, ze wydobywa się z otworka pomiędzy pompą a silnikiem, czyli puścił uszczelniacz za wirnikiem....Dlaczego tak nagle? Możliwe, że aż tyle się tam zebrało osadu po 35tys przebiegu i nagle wypłukało? Czy można go wymienić? Manual pisze, żeby nie rozbierać korpusu pompy, ale dlaczego nie? Na wirniku jest wyraźnie nakrętka. Próbował ktoś z Was podobnego manewru z wymiana uszczelniacza? Czy tam jest normalny simmering czy coś nietypowego? Chwilowo mam układ zalany wodą do płukania na czystko i jutro mogę pompę wyciągnąć na stół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Możliwe, że aż tyle się tam zebrało osadu po 35tys przebiegu i nagle wypłukało? na 95% tak jest .......na tej zasadzie działa że nie zalewa się oleju syntetycznego po mineralnym-syntetyk dobrze wypłukuje nagary i nagle wszędzie się robią wycieki....... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maroFX Opublikowano 24 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Fakt nagar jak wlezie to uszczelnia. Tylko jak to możliwe na elementach które praktycznie cały czas są w stycznosci i w ruchu wobec siebie (uszczelniacz+wałek)? Troche simmeringow widziałem i ciekną jak się po prostu zetrą krawędzie. Wałek zawsze w tym miejscu był czysty i przepolerowany :| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 25 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 Płukanka to dość ostra chemia i oring nie dał rady. W zeszłym roku znajomy do swojego motocykla wlał płyn chłodniczy G12 (bo akurat od VW mu został) to dosłownie po tygodniu jazdy puściły oringi przy termostacie oraz pompie wody i pojawiły się wycieki. Akurat G12 jest dość "agresywnym" płynem i układ nie przystosowany do tego płynu może to odczuć. Jak wyjęliśmy uszczelnienia to guma wyglądała tak jak by została czymś zmiękczona i odkształcona. Wymiana oringów + 3 krotne przepłukanie układu zwykłą wodą destylowaną a potem zalanie zwykłego, zielonego płynu chłodniczego K2 i jak na razie jest dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 25 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 Właśnie, najlepiej płukać wodą. A co do płynu chłodniczego to powinien być w technologii OAT (z reguły różowy). Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maroFX Opublikowano 25 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 Pogrzebałem i pompa jak najbardziej rozbieralna. Trochę trzeba się nasilić z wyrwaniem kołnierza tego uszczelniacza ze sprężyną. Siedzi wprasowany i jeszcze na niebieskim Loctite. I najważniejsze to że wentylator jest na lewym gwincie i odkręcamy w prawo :) Wynika wprost z kierunku pracy pompy. Odkręcenie nie wymagało prawie w ogóle siły. Wymiar simeringa oleju 28/13/7 wymiar uszczelniacza wody: jedyna liczba 26.4 na obudowie. Szukam...Jak widać uszczelniacz jest rozerwany po średnicy cąay. Raczej nie jest to wina płukania bo z bliska widzę, że kołnierz gumowy był dosyć gruby. Wewnątrz było trochę takiej przezroczystej galarety, czyli pewnie rozpuszczony kamień który zalepił pęknięcie.i jeszcze parę cennych linków. Nie jest tak źle, te uszczelniacze są ogólnie do dostania. Ten z pompy ponoć jest stosowany powszechnie w bardzo wielu silnikach nie tylko do motocykli. Już robie przeszpiegiwymiary na zdjęciu (niżej) się zgadzająhttp://www.atvpolska.pl/forum/viewtopic ... 14&t=62017podejrzani o pasowanie:http://atv-expert.com.pl/p3187,16-uszcz ... 0-000.htmlhttps://motor-x.pl/uszczelniacz-7001024 ... y-2,p.htmlhttp://www.moto-maniak.eu/p4429,16-uszc ... -wody.htmlhttp://allegro.pl/uszczelniacz-pompy-wo ... 39768.htmlhttp://www.ebay.com/itm/WATER-SEAL-HOND ... 1510668896z kolei simmering od storny silnika jest bez problemu dostepny w cenie 5zł edit:ze wstepnych ustaleń najbliżej jest uszczelniacz ze sklepu ATVexpert. Rózni się średnicą wewnętrzną wałka 11,8mm (w CBR600 13mm). Plan mam taki, że stoczę średnicę wałka na średnicę 11mm na odpowiednim dystansie. Tylni simering pozostanie na średnicę 13mm. W wirniku pompy musze umieść pierścień centrujący z 11,8 na 13mm. cdn...Mam nadzieję, że komuś te info się przyda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 25 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 Pewnie dlatego było napisane żeby nie rozbierać :) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maroFX Opublikowano 25 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 jak już i tak pompa do wymiany to nie mam nic do stracenia :) Uszczelki kupione, po weekendzie pewnie będę składał. Producent kazał nie rozbierać z wiadomych względów. Cena nowej pompy (samego korpusu!) powala... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 25 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 Czyli wystarczylo zlac zupe, wlac wode destylowana ,znowu zlac i napelnic wlasciwym plynem.Cenna lekcja, takze dla innych.PS.Fajny fotoreportaz :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maroFX Opublikowano 26 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2016 Do lekcji można dopisać punkt: wymieniaj płyn częściej :)Z punktu widzenia użytkownika wygodniej jest zalać sam destylat, przepłukać z 2x i zalać płyn, ale woda tez podobno potrafi ropuścić trochę śmieci. Jeżeli uszczelniacz był rozerwany i zaklejony jak u mnie to prędzej czy później strzeliłby i co gorsza nie wiadomo kiedy. Może lepiej że odkryłem to teraz pod domem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 26 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2016 ja dlatego zawsze jestem przeciwny jakimś płukankom pamiętajcie że jeżeli coś jest tak mocne że ma zeżreć kamień i inne grube i twarde osady to napewno nie jest obojętne dla gumy , no w teori wiadomo płukankę się wlewa i zaraz zlewa i nie powinno nic się stać w praktyce widzimy co się dzieje... jeżeli nie ma problemu z chłodzeniem to po prostu zlewamy płyn i wlewamy nowy , ewentualnie płuczemy samą chłodnicę odpięta od układu żeby nie wlewać płukanki w układ....... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 27 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 zachciało mi się wyczyścić instalacje bo chłodziwo miałem zielono-żółte, raczej zupa niż chłodziwo. Poczytałem i wybrałem płukankę Prestone'a do wszystkich chłodnic. Firma raczej nie-krzak :) Zgodnie z instrukcja połowę starego płynu spuściłem dolałem środek i dopełniłem destylowaną. Moto się rozgrzał do 103st. wentylator załączył, pochodził parę minut, przejechałem się parę km na spokojnie i widzę, że mi srogo kapie spod pompy. Biały osad który zostawiła płukanka pokazuje, ze wydobywa się z otworka pomiędzy pompą a silnikiem, czyli puścił uszczelniacz za wirnikiem....Dlaczego tak nagle? Możliwe, że aż tyle się tam zebrało osadu po 35tys przebiegu i nagle wypłukało? Czy można go wymienić? Manual pisze, żeby nie rozbierać korpusu pompy, ale dlaczego nie? Na wirniku jest wyraźnie nakrętka. Próbował ktoś z Was podobnego manewru z wymiana uszczelniacza? Czy tam jest normalny simmering czy coś nietypowego? Chwilowo mam układ zalany wodą do płukania na czystko i jutro mogę pompę wyciągnąć na stół. Dlaczego połowę skoro instrukcja mówi opróżnić? http://www.prestone.pl/produkty/uklad-chlodzenia/prestone-plukacz-do-chlodnic.html Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maroFX Opublikowano 30 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2016 (edytowane) "Odkręć korek spustowy i opróżnij układ chłodzenia. Zamknij korek spustowy. "na moim punkty 2,4 instrukcji były na 100% inne. Opróżnij układ do połowy zalej płukankę i dopełnij wodą pod korek. Moim zdaniem ok bo kolejne punkty mówiły o o jałowej pracy silnika przez 10 min od momentu osiągnięcia normalnej temp pracy lub przejechać 40km! Czyli sama woda już by się gotowała. Chyba nikt celowo nie zrobił takiego tłumaczenia? tu przyklad innego opisu: http://autochemia.pl/product-pol-3163-Prestone-Flush-plukacz-do-chlodnic-250ml.html Edytowane 30 Maja 2016 przez maroFX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 30 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2016 ja Tobie podałem zalecenia producenta... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maroFX Opublikowano 9 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2016 (edytowane) ciąg dalszy:Jak na razie sukces, nic nie cieknie z nowym uszczelniaczem. Ale trzeba było wprowadzić modyfikację w wirniku (przy dostępie do tokarki 2 min. roboty) i zmontować uszczelniacz z elementów starego i nowego. Rozebranie nowego uszczelniacza tez wymagało trochę pracy bo fabrycznie jest on nierozbieralny. Na poniższych zdjęciach jest też stoczony wałek wirnika, czego jak sie później okazało robić nie musiałem. Tak to jest przy eksperymentach :) nowy uszczelniacz jest sporo niższy, na foto też stary jest rozerwany i sprężyna nie ściśnięta. biały pierścień ślizgowy pochodzi ze starego uszczelniacza. Podobny jest w nowym, przykryty blaszanym kołnierzem, ale sporo cieńszy i ma z boku nacięcia którymi niestety płyn ciekł nadal (w pierwszym podejściu :) ). Za 5zł kupiłem simering olejowy 28x13x7, wsadzenie go na miejsce nie było problemem chyba najtrudniejsze zadanie: rozciąć ten kołnierz i wyjąć z dwóch stron jego połówki. Robimy to przed wbiciem w korpus pompy! Oczywiście eksperyment poszedł u mnie w złym kierunku i miałem 3x więcej roboty :D Ja to zrobiłem dremelkiem i zeszlifowałem wewnętrzny kant kołnierza na wylot. Po wyjęciu tych blaszek otwór mieści swobodnie stary wałek 13mm. Czarny pierścień i okrągłą gumkę przy nim wyrzucamy. teraz wbijamy rozpołowiony uszczelniacz. pomału miękkim prętem dookoła i wejdzie. tu widać to co zostaje po wyrzuceniu zewnętrznego pierścienia i kołnierza. Ta czarna okładzina będzie współpracować z biała ze starego uszczelniacza. tutaj też zadanie indywidualne. Należy z pomocą suwmiarki wymierzyć na ile podtoczyć wirnik, żeby po złożeniu wirnika całość wymagała tylko delikatnego ściśnięcia (na sprężynie uszczelniacza). Uznałem, ze wystarczy 0,5 do 1mm docisku. Cały uszczelniacz można ścisnąć max 3mm ale może to przyspieszyć zużycie okładzin ciernych. Edytowane 9 Czerwca 2016 przez maroFX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.