Skocz do zawartości

cieknie pompa wody po płukaniu instalacji: cbr 600rr pc37 '05


maroFX
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Płukanka to dość ostra chemia i oring nie dał rady. W zeszłym roku znajomy do swojego motocykla wlał płyn chłodniczy G12 (bo akurat od VW mu został) to dosłownie po tygodniu jazdy puściły oringi przy termostacie oraz pompie wody i pojawiły się wycieki. Akurat G12 jest dość "agresywnym" płynem i układ nie przystosowany do tego płynu może to odczuć. Jak wyjęliśmy uszczelnienia to guma wyglądała tak jak by została czymś zmiękczona i odkształcona. Wymiana oringów + 3 krotne przepłukanie układu zwykłą wodą destylowaną a potem zalanie zwykłego, zielonego płynu chłodniczego K2 i jak na razie jest dobrze.

Nie do końca się z tobą zgodzę G12 to norma którą spełnia wiele płynów chłodniczych różnych producentów.

Dynagel można mieszać i zastąpić G12, VW nawet olej sprzedaje jako swój a jest to Castrol.

Jako ciekawostkę dodam że płyn chłodniczy Castrola to Dynagel z innym brandem bo maja umowę z producentem tego drugiego.

Kolor płynu to tylko trend a nie specyfikacja, oryginalny zielony hondy tak zabarwia zbiorniczek wyrównawczy że wydaje się pełny, a może być pusty.

Po prostu pecha mieliście przy wymianie, ale dodam ze sam też nie pchałbym do układu G12 z Auchan, ale już Dynagel tak..

Edytowane przez pit

Moto Psycho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca się z tobą zgodzę G12 to norma którą spełnia wiele płynów chłodniczych różnych producentów.

Dynagel można mieszać i zastąpić G12, VW nawet olej sprzedaje jako swój a jest to Castrol.

Jako ciekawostkę dodam że płyn chłodniczy Castrola to Dynagel z innym brandem bo maja umowę z producentem tego drugiego.

Kolor płynu to tylko trend a nie specyfikacja, oryginalny zielony hondy tak zabarwia zbiorniczek wyrównawczy że wydaje się pełny, a może być pusty.

Po prostu pecha mieliście przy wymianie.

 

No akurat to nie była moja teoria z tym, że G12 do układu nie przystosowanego do tego typu płynu może narobić szkód. Zagłębiłem się kiedyś w ten temat i na różnych forach motoryzacyjnych znalazłem dziesiątki takich przypadków, że G12 źle wpłynął na układ (m.in. uszkodził węże chłodnicze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie było to uszkodzenie powodowane chemią tylko uszczelniacz był wyraźnie rozerwany. Tylko dzięki zasyfieniu kamieniem był szczelny. Obstawiam, że w wielu motocyklach tak sie skończy jak ktoś zalewał wodę :/

btw. Wczoraj wyjazd na autostrade i trochę treningu manewrowego i nadal pod moto suchutko. Uszczelniacz trzyma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...