Skocz do zawartości

CB1300SA - brak hamulca - klamka wpada.


Pepper
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja proponowałbym wymianę przewodów gumowych co 2 lata, lub zmianę na stal/teflon...

 

 

 

- być cierpliwym- ja nieraz 1-1,5 godziny się męczyłem z odpowietrzaniem...

 

 

 

 

 

W sumie nieźle napisane, ale z tym dwoma rzeczami to przegiełeś :)

 

Co dwa klata wymiana przewodów? nadgorliwość gorsza od faszyzmu!!! Przy tak częstych wymianach można więcej popsuć niż naprawić.

Co dwa lata to można posprawdzać stan przewodów, ale nie wymieniać. Chyba nie ma tu nikogo na forum co by takie rzeczy wyprawiał :)

Swoją drogą ja zdemontowałem u siebie fabryczne przewody po 12 latach bo wymieniałem na stalowy oplot i do końca działało wszystko jak należy i nic niepokojącego w ich stanie nie zauważyłem...

 

 

Z tym odpowietrzaniem to też na bogato :) Dobre podejście załatwia sprawę do 0,5h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem 2 lata i to się mniej więcej zgadza, jak uważa, że jeszcze pojeździ to jego sprawa....

 

....w np. USA przy problemach prawno/ powypadkowych zawsze bierze się to pod uwagę, jeśli producent w instrukcji napisał co 2 lata, a nie bylo wymienione na czas, sprawa jest ugotowana...

 

Jak w instrukcji napisali co 5 lat niech będzie OK, ja i tak wolałbym wymienić częściej...bo to chodzi o swoją własną d...ę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta trzeba odpowietrzać dłużej niż 5 minut to znaczy, że stosuje się niewłaściwą metodę.

Co do gumowych przewodów to jeszcze nigdy nie widziałem ich rozszczelnienia a w stalówkach zdarzały się takie przypadki. Wymiana co dwa lata to chyba dla jakiś krezusów bo takie przewody są znacznie droższe od stalówek:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No moja metoda jest najwłaściwsza, bo 100 % - wa :icon_mrgreen: ....nie trzeba poprawiać, a się trochę w życiu napoprawiało motocykli... :icon_rolleyes: ...

 

 

A tak konkretnie, może rzeczywiście nieco przesadziłem, bo w zasadzie nie robię to z zegarkiem na ręku, chodziło mi raczej o to że robiąc dokładnie i sprawdzając wszystko 2 lub 3 razy, eliminuje się możliwość błędu... ale zrobić cały układ w motocyklu to trochę schodzi...

I naprawdę już widziałem motocykle "odpowietrzone", po małej rundce klamka się zapadała, potem poprawka jeszcze jakieś bulbony wychodziły...

 

I poważnie gdzie w grę wchodzi najważniejszy element bezpieczeństwa, nie może być mowy o półśrodkach ect... trzeba to robić dokładnie sprawdzając wszystko 2 , 3 razy...

 

Ja jeszcze w swoich maszynach "drutuję" bolczyki od klocków, oczywiście jak ktoś chce, to jemu też to się robi...

 

Aha, jeszcze jedno, nie wolno przelewać płynu hamulcowego ponad miarę, bo istnieje możliwość zadębienia hamulca i zablokowanie koła!!

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz dual CBS , to odpowietrzenie tego zgodnie ze sztuka jest klopotliwe , bez pompki odsysajacej powietrze, wrecz karkolomne zadanie :)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...