Kogut341 Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 Witam! Panowie mam problem z moim motocyklem, na wiosnę był przeprowadzony remont w autoryzowanym serwisie... (czyszczenie, regulacja gaźników, zawory, łańcuch rozrządu) Po całych zabiegach moto przerywa, lekko traci moc w zakresie 4-5.5 tyś obr/min przy utrzymywaniu prędkości (głównie zauważam różnicę na 5 i 6 biegu). (lekko otwarta przepustnica słychać w wydechu że moto nie pracuje wtedy poprawnie) Panowie pochwalili mi się że poprawili cewkę- nie wiem czemu skoro moto przed remontem chodziło pięknie! Idąc tym tropem zamieniłem u siebie przewody na obu, i od tamtej pory moto przerywa dużo mniej! Generalnie nie chcę już wracać do tego serwisu skoro na siłę przekładają kable skoro moto jeździ normalnie... Cewki montowane są u mnie równolegle, z tym że druga obrócona jest o 180* wokół własnej osi. Na obu jest jeden pomarańczowy kabel, i takowy ma być podpięty w tej samej pozycji na obu? Co ciekawe jedna cewka ma oznaczenia +/- a na drugiej nie ma nic. Przewody pod cylindry podpięte są poprawnie. Drugie podejrzenie skopana synchronizacja, przy ubogiej mieszance zaczyna nieładnie chodzić. Ale czy to możliwe żeby zachodziło to przy tak wysokich obrotach? (co prawda przy stałej jeździe przepustnica otwieram tylko delikatnie) link do schematu, podłączenia cewek. http://ifotos.pl/z/saxxpqw Czy złe podłączenie cewki może spowodować jej uszkodzenie? i takie drobne defekty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogger Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 Zamiana przewodów zasilających cewkę nie powinna mieć wpływu .Moim zdaniem regulacja gaźników .Napisałeś że zamieniłeś przewody i się poprawiło . Może gdzieś tam jest słaby styk ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kogut341 Opublikowano 15 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 (edytowane) Podłączyłem teraz wedle serwisówki i pozostało to delikatne buczenie i przerywanie.Przy słabym styku problem by chyba narastał podczas przyspieszania, a tu problem pokazuje się tylko gdy utrzymuję prędkość.Też mi się wydaje że regulacja jest źle zrobiona. Podepnę zegary do synchro i zobaczę co wyskoczy tylko zaworki muszę dokupić (żeby ustabilizować odczyt).Ewentualnie wkręcić śruby od regulacji od 1/4 obrotu (te od spodu gaźników).Bo wkręcanie powinno wzbogacić mieszankę?Czy to już herezja z mojej strony? Edytowane 15 Maja 2016 przez Kogut341 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogger Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 No nie zawsze . Podczas przyśpieszania moto ciągnie i możesz tego nie wyczuć . Strzela w gaźnik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kogut341 Opublikowano 15 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 (edytowane) podczas przyspieszania jest spokój nawet na tych 4/5 tyś obrotów. Ale gdy tylko utrzymuję prędkość w tym zakresie, słychać w wydechu nierówną pracę i odczuwalny spadek mocy.Strzałów w gaźnik brak ani innych niepokojących dźwięków.Ewentualnie podjechał bym do kogoś z tym na diagnozę. Rawa Mazowiecka i okolice... Edytowane 15 Maja 2016 przez Kogut341 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogger Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 Może faktycznie gaźniki ( lub jeden ) .Może mieszanka za uboga , spróbuj wyregulować .Synchro miało by wpływ na odpalanie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kogut341 Opublikowano 15 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 (edytowane) Sprawdzę to synchro swoimi zegarami, ewentualnie wykręcę o tą 1/4 obrotu te śruby na wylocie gaźnika (pilot screw w serwisówce) (z tego co doczytałem wkręcanie zubaża) Edytowane 15 Maja 2016 przez Kogut341 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogger Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 Tak :) jak wykręcasz to robisz większy przelot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kogut341 Opublikowano 15 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 (edytowane) dobra wykręciłem wszystkie o 1/2 obrotu, zrobiłem około 6km w tym zakresie i objaw pokazał się raz przy 4,5tyś, reszta zakresu bez problemu. Przydało by się przetestować to na dłuższą metę...Do tego w końcu może zrobię swoje zegary do synchro i zobaczę jak się układają... Edytowane 15 Maja 2016 przez Kogut341 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 sprawdź poziom paliwa, ja którym rowku masz igły? coś mi się wydaje że jak podniesiesz je nieco to problem wyeliminujesz- mozliwe że poskładali na nominał i taki efekt jest w już tym olejaku, olejaki generalnie są kapryśne przy regulacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 (edytowane) Witam! Panowie mam problem z moim motocyklem, na wiosnę był przeprowadzony remont w autoryzowanym serwisie... (czyszczenie, regulacja gaźników, zawory, łańcuch rozrządu) Po całych zabiegach moto przerywa, lekko traci moc Odebrałeś niesprawny motocykl z serwisu, czy problemy zaczęły się po jakimś czasie? Generalnie nie chcę już wracać do tego serwisu To nie jest rozwiązanie i dziwię się, że autoryzowany serwis tak podchodzi do tematu...... :dry:Nic tam sam nie grzebałeś ? :blush: A wymiana rozrządu, regulacja zaworów, czyszczenie i regulacja gaźników, to nie remont, tylko zwykłe czynności serwisowe ;) Edytowane 15 Maja 2016 przez Leon84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kogut341 Opublikowano 15 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 (edytowane) były wykonywane inne czynności ale mniejsza, 3 razy tam byłem i od mechanika usłyszałem że to może przez sprzęgło tak szarpie... A gdy mówisz człowiekowi objawy a on nawet nie wsiądzie i nie sprawdzi... Naprawdę nie chce robić sobie tam 4 raz wycieczki żeby usłyszeć że moto śmiga ale objawy ma te same. Od razu po odbiorze takie cuda miałem.Iglice w tym moto są na stałej pozycji- brak w nich regulacji.Dysze ani iglice nie były wymieniane bo "były w dobrym stanie"Co do składania na oryginał... moto jest z 1998r... to raz, do tego poprzednik wypruł wydech, więc raczej nie ma co myśleć u ustawianiu na nominał...Wstawiłem kawałek rury perforowanej w koniec aby trochę zdławić tą przeróbkę.Po dzisiejszym odkręceniu o pół obrotu stwierdzam że raczej potrzebna jest regulacja mieszanki.Tylko gdzie to zrobić. Bo widzę że z tym jest jak z gazownikami, 10 robi jeden używa urządzeń pomiarowych :x Edytowane 15 Maja 2016 przez Kogut341 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 Powinieneś sobie zrobić czwartą wycieczkę aby odzyskać kasę, najlepiej z listem od prawnika. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kogut341 Opublikowano 15 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 I do tego chyba dąży ta historia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 (edytowane) Taki spraw się nie odpuszcza - i to jeszcze autoryzowany serwis! Jeśli to faktycznie tylko kwestia odpowiedniego ustawienia składu mieszanki, to nie jest to jakaś tajemna sztuka i jeśli kumasz choć podstawy z zakresu regulacji gaźnika, ogarniesz to samemu. Na fabrycznych nastawach raczej nie będzie poprawnie silnik pracował z racji wyprutego tłumika i już pewnie w jakimś tam stopniu wyeksploatowanych gaźników.Tak czy inaczej, od fabrycznych nastawów zawsze zaczynasz regulację i jeśli nie masz np. świec colortune ani termometru do pomiaru temperatury kolektora, to bawisz się metodą prób i błędów.Moja 750tka z przelotem pracuje wzorowo przy wykręconych dyszach o 2,5 obr - fabrycznie 1,5 obr.Jest na forum kilka tematów jak ustawić samemu skład mieszanki. Jest tylko jedna sprawa, pilotem ustawiasz wolne i średnie obroty i przejście między nimi.Na prace na wyższych obrotach piloty już nie mają większego wpływu. Edytowane 15 Maja 2016 przez Leon84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.