Mitshi Opublikowano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 Siemanko. Mam problem z MZ Trophy 250. Mianowicie robiłem w niej instalacje elektryczną, cała nóweczka i elektryka cała działa. Natomiast po zrobieniu instalacji i odpaleniu zaczęła niemiłosiernie kopcić na biało i to bardzo bardzo mocno. Rozebrałem silnik wymieniłem uszczelniacze na wale z 2 stron, założyłem nowe uszczelki na sylikonie i dzisiaj ją odpalam a ona dalej to samo.... Wątpię żeby w takich ilościach wypalał się olej z wydechu po tym jak wcześniej kopciła. Zapłon i gaźnik ustawiony ok. Moc jest, na obroty wchodzi, mieszanka 1:50 na półsyntetycznym oleju do kosiarek i nigdy nie było takiego problemu. Wał ani gniazda simmeringów nie uszkodzone. Ma ktoś jakieś pomysły co może być? Przed rozbieraniem silnika spuściłem olej ze skrzyni biegów i odpaliłem kopciła jakby mniej. Teraz zalana nowiutkim olejem i nie ubywa go ze skrzyni ani teraz ani wcześniej. Po wymianie jedyna różnica to taka, że nie kapie już ten olej z wydechu... :blink: Cytuj SUPERMOTO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 nowe uszczelki na sylikonie że jak :D ? simeringi silikonem przyklejałeś ? po co ? ogólnie coś jeszcze się dzieje oprócz dymienia ? czy wszystko normalnie tylko dymi ? z wydechu możliwe że kapał ci niespalony z mieszanki po prostu mnie to się wydaje że jesteście przewrażliwieni na punkcie dymienia moja crm 125 kopciła tak zimna jak się nagrzała trochę mniej , nie brała ani oleju ze skrzyni ani wody z chłodnicy , mieszanka 1:50 z syntetykiem do baku i wszystko normalnie chodziła a zawsze tak kopciła i mnie w niczym to nie przeszkadzało ..... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mitshi Opublikowano 10 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 SImmeringi nie sylikonem, tylko uszczelki po 2 stronach z racji tego że to 50 letni motor, a nie 10 i kartery już nie raz ktoś rozbijał za pomocą młotka i przecinaka.Z wydechu kapał niespalony olej, teraz po wymianie nie kapie ale dymi dalej, bawiłem się dzisiaj jeszcze gaźnikiem ale bez zmian, zapłonem też i dalej bez zmian. Na pewno nie jest to olej z mieszanki bo nie przypominam sobie, żebym robił mieszankę 1:20 a tak to wygląda. Kopcenie przypomina to na tym filmie i nie koloryzuję: Przyłożyłem białą szmatkę na wydech i został czarny osad po oleju raczej :mad: tylko nie wiem co jest powodem tego, bo na simmeringach tej samej firmy składałem silnik z MZ TS 250 tydzień temu i na uszczelkach tej samej firmy i jeden chodzi jak igiełka, nawet zimny ledwo co dymi, a drugi jak świeca dymna.... Cytuj SUPERMOTO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klas500 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 To jest bardzo prosta maszyna - albo nieprawidłowa mieszanka , albo ciągnie olej ze skrzyni - innej możliwości nie ma.Jesteś pewien , że nie uszkodziłeś simeringów podczas montażu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Zaciągając olej ze skrzyni, na jaki kolor będzie dymić z rury ? biały czy niebieski ?Takie kłęby dymu to ja widziałem jedynie przy padniętych uszczelkach pod głowicą gdy zaciąga wodę, no ale w MZ to odpada.Może paliwo jakieś stare i trefne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mitshi Opublikowano 11 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Paliwo ma 2 tygodnie bo od tego czasu stal rozebrany. Wiem ze silnik prosty ale uszczelniacze na 100% prawidłowo zamontowane, nie są to moje pierwsze takie prace w zyciu. Chyba będzie trzeba rozebrać silnik jeszcze raz. Sylikonu specjalnie dałem więcej z racji wieku motocykla a i tak cos nie trybi. Uszczelniacze dwuwargowe. Spróbuje go nagrzać pojeździć i zobaczyc jak będzie dalej. Jedyne co mi przychodzi do głowy to krzywe kartery bo ktos je wczesniej ostro papierem ściernym potraktował. Myślałem nad oddaniem ich do zakładu naprawy glowic, żeby wrzucili je na maszynę i splanowali nierówności. Testowal ktos takie rozwiązanie? Kilka tysiecznych im nie zaszkodzi z racji tego ze silnik fabrycznie miał spore luzy, a po tylu latach to dopiero będzie je miał. Walki powinny dalej dać się swobodnie obracać. Cytuj SUPERMOTO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 no dobra ale sumą sumarów to jeździ normalnie czy nie ? bo to jest ważne ......ma moc trzyma wolne obroty itp ? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klas500 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Mimo iż nie pierwszy raz zakładałeś uszczelniacze to mógł się pprzytrafić błąd lub wadliwy uszczelniacz z którego np. spadła sprężynka.Miałem kiedyś taki przypadek w etz 250. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Piszesz, że jeździ ok, więc o co chodzi? Wg mnie, jeżeli nie ma innych objawów oprócz kopcenia na biało, to zwyczajnie wypala Ci stary olej z wydechu i tyle. Przeczytaj jeszcze na opakowaniu tego oleju do kosiarek, czy to nie jest jakieś biodegradowalne ścierwo, bo słyszałem o olejach, które należy mieszać tuż przed użyciem, bo po 24 godzinach w paliwie się już do niczego nie nadają. Pojeździsz troszkę, wydech się wypali i problem zniknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mitshi Opublikowano 12 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 Obroty trzyma, pali dobrze, wkręca się tak jak powinna i moc jest. Myślałem nad tym ze wypala się olej z wydechu ale jest zdecydowanie za dużo dymu. Sprezynka nie spadł z uszczelniaczy bo w tym silniku montowane są one sprezynka do zewnątrz wiec skręcając sprzeglo i pokrywe łożyska od strony pradnicy doskonale wszystko widziałem. Wada uszczelniaczy raczej odpada bo wczesniej bylo to samo na starych uszczelniaczach. Olej ten lalem wczesniej do innych motorkow i nigdy nie zauważyłem takich objawów. Cytuj SUPERMOTO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 to ja nie wiem w czym problem :D i cały czas tak dymi nawet jak przejedzie 5-10km ? ja bym jeździł i patrzyl tylko od czasu do czasu czy nie ubywa oleju w skrzyni..... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 to ja nie wiem w czym problem :D i cały czas tak dymi nawet jak przejedzie 5-10km ? ja bym jeździł i patrzyl tylko od czasu do czasu czy nie ubywa oleju w skrzyni.....Dokładnie, też bym nie szukał dziury w całym. Zainteresowałbym się tylko tym olejem do kosiarek, przeczytaj dobrze etykietę i przelicz sobie ile drożej kosztowałaby jazda na średniej klasy oleju motocyklowym (tanio dość wychodzi syntetyk castrola), bo może się okazać że oszczędności na oleju nie oznaczają oszczędności w portfelu :) Jak troszkę przejedziesz to zobacz jaki kolor ma świeca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mitshi Opublikowano 12 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 Olej ten używam od długiego czasu. Nie pamiętam marki, ale polecany był ze względu na parametry w stosunku do ceny. Full syntetyk castrola to można do enduro lać, a nie do starej MZ bo jest to przerost formy nad treścią. Nigdy nie było z tym olejem problemu, a używałem go w bardzo dużej ilości motorków. Lepszy kosiarkowy półsyntetyk niż droższy markowy minerał. Cytuj SUPERMOTO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pypek9 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 Witaj!Po pierwsze, silnika MZ nie można składać na uszczelkę pomiędzy karterami. Jedynie szczeliwo, masa uszczelniająca, ale nic, co dystansowałoby kartery. Tak samo planowanie przylgni karterów- to się nie sprawdzi w tym silniku. Dystansowanie skrzyni spowoduje wytarcie się sprzęgieł kłowych no i niestety, zepsucie się skrzyni biegów. :)Po drugie- biały dym- świadczyć może on o padnięciu upg (niemożliwe w tym moto jednak), skraplaniu się paliwa, pobieraniu oleju ze skrzyni lub wyborze papieża. Jeśli twierdzisz, że nie bierze oleju, to mam nadzieję, że uszczelka nie przepuszcza jego do skrzyni korbowej. Wprawdzie, najbardziej prawdopodobne, jest dla mnie skraplanie się paliwa. Jest teraz chłodniej, silnik zimny, tworzą się drobinki wody, które później parują i dają biały dym. Oczywiście, złe paliwo też daje taki efekt i bardziej skupiłbym się na zalaniu innego paliwa, rozgrzaniu dobrze silnika i sprawdzaniu efektów. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mitshi Opublikowano 13 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 Jutro nagrzeje go przejadę się kawałek i zobaczę co będzie. Cytuj SUPERMOTO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.