kuba127 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 (edytowane) Tzn ona się nie zatarla. Motor jeździł do ostatniej chwili. Po prostu rozebralem żeby sprawdzić jak to wszystko wygląda. Wałek ma lekko uszkodzona/wytatra krzywke, nie był zatarty. Bedzie nowy. Widocznie ktoś nie pilnował odpowiedniego stanu oleju, czy mógł tez odkrecac manetke na zimnym zanim jeszcze olej do głowicy doszedł i są skutki. Edytowane 11 Grudnia 2015 przez kuba127 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Jak coś jest przytarte to nie znaczy, że nie będzie działać w ogóle, oczywiście niedługo to potrwa i może się zrobić jeszcze większe gówno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 A wie ktoś może jeszcze na czym polega regeneracja glowicy?W twoim przypadku nalezaloby obnizyc gorna powierzchnie glowicy i wszystkie panewki walkow rozrzadu o ok 0,5 mm, wykonac z jednago przejscia otwory pod kazdy walek razrzadu, wykonac kanaliki doprowadzajace olej ( to co ci sie wytarlo), skrocic zaworyn o 0,5 mm bo zmienila sie odleglosc miedzy zaworami a walkami rozrzadu i inaczej nie wyregulujesz luzu. Technicznie jest to mozliwe o ile znajdziesz dobry warsztat zajmujacy sie obrobka mechaniczna, ale nieoplacalne, poniewaz o wiela taniej kupisz sprawna glowice. Regeneracja wskazana jedynie w motocyklu zabytkowym lub unikalnym , do ktorego nie mozna zdobyc czesci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba127 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Czyli duzo roboty. Bo jedyne co jestem w stanie zrobić we własnym zakresie to doprowadzenie oleju. Dzięki. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Czyli duzo roboty. Bo jedyne co jestem w stanie zrobić we własnym zakresie to doprowadzenie oleju. Dzięki. ;)Samo doprowadzenie oleju czyli wykonanie kanalika sprawy nie zalatwi. Masz zuzyte lozyskowanie walkow rozrzadu - powiekszone otwory, w tym przypadku u glebokosc tego kanalu czyli znacznie. Tamtedy ucieka ulej i nie smat+ruje prawidlowo walka rozrzadu, stad slady zatarcia. Szukaj glowicy w dobrym stanie o ile dol silnika jest w porzadku. Jezeli nie szukaj calego silnika. Czasami jest to zansze niz glowica - taki sobie paradoks. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba127 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Mozliwe ze poszukam. Z tym ze ten kanalik nie jest do końca wytarty bo widać jego zarysy. To jest jedynie mankamentem tego silnika. Czyli mówisz ze nie jestem w stanie tego zrobić. Jest taka możliwość ze jak to złoże tak jak teraz tylko zaloze nowy wałek (bo ten jest lekko nie rowny na szczycie) ze to będzie chodzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Darujcie sobie tłumaczenie. Gość najwyraźniej chce to złożyć po kosztach i puścić do żyda bo wie że trafił na minę. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Chłopie, nikt nie mówi, że to nie będzie chodzić. Pytanie jak długo to podziała i jak będzie działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Abstrahujac od luzow walka w jego podporach, ktore po wycieciu kanalika sa 10x wieksze niz powinny byc to bez istnienia tego kanalu smarowanie pogorszy sie a nie poprawi. Kanal zrobiony jest po to zeby olej nie sciekal natychmiast na boki tylko byl gromadzony na czopie walka i caly czas utrzymywal walek bez kontaktu z podpora na filmie olejowym. Bez niego zuzycie podpory pojdzie kilka razy szybciej i luzy szybko powieksza sie.Dlatego moje przekonanie ze to dlugo nie popracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba127 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 To powiedz mi jeszcze czy zrobić ten kanał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erykkyre Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Adam M ma racje nikt tego rowka nie robił bo miał takie widzi mi się :banghead: a powiedz sam chcesz robić ten rowek czy oddać do fachowca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 (edytowane) To powiedz mi jeszcze czy zrobić ten kanał? Bez doprowadzenia do właściwych luzów pomiędzy głowicą a wałkiem nie ma sensu przejmować się rowkiem . Sam rowek nie jest jakoś szczególnie precyzyjnie wykonany (może być nawet pozostałość po odlewie bez obróbki ) , ma zapewniać szybkie i równomierne rozprowadzenie oleju podciśnieniem żeby "dobry film trzymać" Zaryzykuję stwierdzenie że można go (po uporaniu się z podstawowym problemem pasowania wałka z łożem) wydziergać dremlem i małym frezem byleby miał położenie i wymiary zbliżone do oryginału . Co do wałka - nie wiem czy to dobra droga i ktokolwiek skutecznie to wykonał - powiększanie średnicy poprzez napawanie wałka wraz z obróbką wykończeniową a nastepnie rozwiercanie łoży tak żeby przywrócić mały luz . Wydaje mnie się że temat będzie dobrze rozwinięty w dziale enduro /cross. Tak czy inaczej może wyjśc drożej niż sprawna używka. Edytowane 11 Grudnia 2015 przez janosikkk Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba127 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Jeśli chodzi o kanał zrobiłby to fachowiec. Wałek nowy trzeba tak czy inaczej. Czyli jedyny problem byłby taki ze będzie większy luz niż fabryczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Kup nowy wałek, nowy łańcuch, nowy olej, nowe co tam kupisz, złóż odpal a potem jebnij to w krzaki skoro nie dociera że głowica nadaje się na śmietnik. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Chyba dokładniej nie da się tego wytłumaczyć, kolega czeka aż ktoś potwierdzi ten numer i utwierdzi go w przekonaniu, że będzie dobrze. Mechanik się będzie z cieszył, bo raz ze teraz zrobi, a dwa że za chwilę będzie robił jeszcze raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.