Skocz do zawartości

Czy za 6-7tys kupię FZS 600 lub Horneta 600?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam pytanko. Czy za 6-7tys da się kupić Yamahę Fazer 600 lub Hondę Hornet 600 w stanie bardzo dobrym? Co będzie mniej awaryjne z tych moto? Chodzi mi o to, żebym nie musiał zaraz wymieniać opon, tarcz ani nie daj Boże grzebać w silniku.

 

Czytałem i praktycznie nie znalazłem wad Horneta natmiast co do Fazera - krócce i czasem drugi bieg. Absolutny prorytet dla mnie to jak najmniejsza awaryjność jednostki.

Czy ceny zimowe są dużo niższe i warto kupować np. w lutym czy lepiej poczekać na sezon dać te 500zł więcej ale mieć możliwość porządnego przetestowania maszyny?

 

Z góry dzięki za pomoc i rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprzedałem mojego faziego za 7000, jedyne co mu można było zarzucić to akumulator i przednia guma do wymiany.

A i tak znawcy twierdzili że motocykl nie warty ceny i trzeba do niego dołożyć conajmniej 2k.

ALe to inna historia :)

 

 

Jeśli dobrze się rozejrzysz to znajdziesz w ładnym stanie nie wymagającym praktycznie żadnego wkładu kasy. Ale mówimy tu o modelu FZS, nie FZ6.

Odnośnie hornetów to nie wiem, nie znam cen.

 

Mała uwaga, jak widzisz motocykl z przebiegiem w okolicy 60-80 tysięcy to nie panikuj. One wszystkie i tak w większości mają przejechane sporo więcej niż licznik wskazuje. Bo jak można wierzyć we wskazania rzędu 20-30 tysięcy w 15 letnim moto które dodatkowo zostało sprowadzone?

Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg to chyba ostatnia rzecz na jaką patrzę w autach czy tym bardziej motocyklach. Sam mam Yamahę XS400, która ma na cyferblacie 70tys. Jak na 26lat to chyba ze dwa razy za mało :D (no chyba, że leci drugi raz). Także to wiem. Zresztą jak będzie opona czy coś takiego do wymiany to nie ma problemu. Najbardziej boję się problemów z silnikiem.

Edytowane przez housemdt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz jakieś doświadczenie w jeździe to skrzynie można łatwo zweryfikować. Ale nie zrobi tego osoba która nie jeździła wcześniej motocyklami o mocy co najmniej równej co fazer. A i warunki już nie są zbyt ciekawe do tego. Postaw moto na stopkę centralną, naciśnij sprzęgło wbij bieg, i patrz czy koło się zacznie kręcić czy nie.

Sprawdź czy po naciśnięciu sprzęgła słychać koszyk sprzęgłowy. Zatkaj czymś wylot wydechu i wtedy dokładnie słychać wszystkie dźwięki z silnika. Motocykl nie powinien zgasnąć ani falować

 

Warto dokładnie obsłuchać silnik, pozwolić mu się zagrzać do momentu uruchomienia wentylatora chłodnicy. (mój na postoju musiał pracować około 25minut aby odpalić wentylator). Poza tym to co w każdym innym moto. Fazer nie ma jakichś wad fabrycznych, poza właśnie dwójką która przy ostrym pałowaniu czasami ucieknie, oraz króćce ssące lubią spękać. Wymiana tych 4 gumek to koszt 400zł + robocizna.

Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie :)

Ale takie coś zrobił "ekspert" który oglądał mojego, łazili w kółko i gmerali przy nim dobre 2 godziny. Także coś to musiało znaczyć, a głupio mi było pytać :)

Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propo's króćców, od kiedy kupiłem moto to jakieś 7 lat temu, nie pamiętam dokładnie, u mnie króćce wyglądają tak jak w momencie kupna czyli tak jakby delikatnie spiekły się na słońcu a u kolegi w moto 3 lata starszym to były krateryjakby ktoś brzeszczotem zrobił, aż dziwne, że nie pękły na wylot, w środku były gładkie.

Czyżby później robili jakieś ulepszone?

Notoryczny kłamca :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja dałem za swojego szerszenia 7500, rok 03. Idzie za takie pieniądze już kupić coś sensownego, na start musisz doliczyć do tego jeszcze tysiaka na podstawowy serwis ale to normalne przy zakupie używki. Jak zdecydujesz się na Horneta koniecznie przyjrzyj się dobrze ramie, najlepiej zdjąć bak przy oględzinach bo właśnie tam najczęściej pęka, warto zainwestować w wydech mivv pięknie gada :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...