Wiesuaf Opublikowano 15 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 Witam, Mam takiego oto pacjenta: CBR 125 z 2004 na gaźniku z wydechem przelotowym Venom (którego opisał bym rynną z nalepką). Od samego początku strzelał z wydechu przy schodzeniu z obrotów, czasem mocniej czasem słabiej, ale widać było płomień o długości od 10 do 30 cm. Dodatkowo, kiedy pracował na wolnych obrotach, czuć było swąd nieprzepalonej benzyny i przy mocnym świetle widać było czarny dymek z wydechu (lub po przyłożeniu do niego ręki robiła się ona czarna) Ostatnio pojawiło się coraz częstsze strzelanie i w którymś momencie motocykl zdechł, przed tym wydalając z siebie "Światełko do nieba". Cały czas podejrzewałem gaźnik, dlatego go zdjąłem, porządnie wyczyściłem i znalazłem jeden problem - membranka powietrza (air cut-off valve) znajdująca się z boku była w kiepskim stanie. Membrankę wymieniłem na używaną, jednak sprawną. Motocykl teraz jeździ, ale okropnie strzela z wydechu, pomimo prób regulacji składu mieszanki (świeca po uprzednim nagrzaniu silnika i jeździe 10km wygląda wzorowo, lekka kawa z mlekiem). Jakiś pomysł co może być przyczyną? Zawory były ustawiane 3 miesiące temu a zapłonem steruje ECU. Motocykl ma normalną moc, więc raczej wykluczałbym przestawienie rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 16 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 Cisnienie spręzania i luzy zaworowe do sprawdzenia. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 16 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 Sprawdź szczelność kolektora wydechowego. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 a jak przelot to istnieje opcja że połowa mieszanki leci w komin, i tu cała przyczyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 Panowie przy motocyklu z gaźnikiem i zastosowaniu przelotowego (lub filtra K&N) wydechu nie ma możliwości żeby nie strzelał w tłumik! W takim przypadku trzeba przynajmniej podnieść iglicę (możliwe, że trzeba będzie też zmienić i dyszę główną) bo teraz w cylindrze masz za ubogą mieszankę, bo część nie spalonej mieszanki trafia właśnie do wydechu (i stąd ogień z tłumika). Jak będziesz dalej tak jeździł to po jakimś czasie padną gniazda zaworowe i zawory.Jak ktoś do motocykla z gaźnikiem wstawił przelotowy tłumik i nie ingerując w nic jest OK to albo jest to cud albo to słaby tłumik przelotowy... Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 masz za ubogą mieszankę, bo część nie spalonej mieszanki trafia właśnie do wydechu (i stąd ogień z tłumika). A jak wzbogaci to co ? przestanie lecieć do wydechu czy będzie lecieć jeszcze więcej i będzie mocniej strzelać ? :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesuaf Opublikowano 29 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Witam, Okazało się że jednak były to zawory Po ponownym ich ustawieniu, problem strzelania zniknął (motocykl dalej kopci ale już nie tak bardzo). Nieznacznie spadła też moc. Jedyny sensowny powód przestawienia się zaworów znajduję w zepsutym napinaczu rozrządu, który wymieniłem 2 miesiące temu i przez niego rozrząd przestawił się o 2 ząbki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Nie wiem jakby to miało się stać, że łańcuch przeskoczy po zębach.Uszkodzony napinacz to jedno ale przestawiony łańcuch na zębach to drugie. Proponuję Ci sprawdzić dokładnie ustawienie rozrządu i zapłonu bo spadek może jest tym spowodowany. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.