Dydek Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Witam.Posiadam Ducati 750 Sport z 2002 roku.Potrzebowałem w motocyklu wymienić opony oraz płyny hamulcowe w hamulcach oraz płyn w sprzęgle. A więc oddałem go do serwisu.Przed wizytą w serwisie przy wyłączonym silniku można było wrzucić od 1 - 5 biegu i na każdym z nich bez problemu przetoczyć motocykl. Po serwisie czyli wymienieniu tych plynów jest juz inaczej. Przy wyłączonym silniku wchodzi 1,2,3 i N ale na 1 można przepchnąć motocykl za to na 2 i 3 już nie. Po chwilowym obrocie koła coś się blokuje jak by chamowało i przepchniecie nie jest możliwe i skrzypi lekko przy tym zachamowaniu. A 4 i 5 wgl wbić się nie chcą.Z kolei gdy się odpali silnik to przy trzymanym sprzęgle wchodzą wszystkie biegi. A podczas normalnej jazdy dwójka i trójka działają normlanie tzn. nic sie nie blokuje ani nie hamuje. Wiem i rozumiem to że biegi powinno się zmieniać podczas jazdy ale zaniepokoilo mnie to ze nagle przestały z dnia na dzień wchodzić a przepchnięcie motocykla na 2 jest niemożliwe a wczesniej było.Nie wiem czy mam się tym przejmować czy nie? Możliwe jest to że przez zmiane płynu w sprzęgle coś się nagle zmieniło ? Czy tak powinno być ? Zaniepokoiłem się trochę tym faktem stąd te pytanie.PozdrawiamDydek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Obstawiam że sprzęgło jest lepiej wyregulowane :) Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 A co to za ten płyn w sprzęgle? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dydek Opublikowano 30 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 (edytowane) A co to za ten płyn w sprzęgle?Płyn hamulcowy. Sprzęgło jest chyba hydrauliczne z tego co się orientuje. Nie na linke. I chyba ten płyn z tego układu został wymieniony. Dołaczam zdjecie z książeczki.http://zapodaj.net/c7e2ae8e1df1e.png.html Edytowane 30 Września 2015 przez Dydek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Ja bym się nie przejmował, nie przyszło by mi do głowy by sprawdzać to w taki sposób:) Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Katje Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Płyn hamulcowy. Sprzęgło jest chyba hydrauliczne z tego co się orientuje. Nie na linke. I chyba ten płyn z tego układu został wymieniony. Dołaczam zdjecie z książeczki.http://zapodaj.net/c7e2ae8e1df1e.png.htmlSam nie wiesz jakie masz sprzęgło w motocyklu? :huh:Tak, jeśli Twoje sprzęgło pracuje na płyn, to znaczy, że masz hydrauliczne.Piszesz że wcześniej mogłeś przetoczyć motocykl na każdym biegu przy wyłączonym silniku - ale rozumiem że przy wciśniętym sprzęgle.. czy bez? Ja mojego motocykla nawet na jedynce nie przetoczę bez wciśniętego sprzęgła. Może być tak jak pisze qpa, że sprzęgło nie załączało się w pełni i dlatego mogłeś przetoczyć motocykl.Dużo czasu minęło od ostatniej wymiany płynów?Generalnie to założyłeś temat na zasadzie "Po odebraniu z serwisu mój motocykl lepiej chodzi". ;) Jeśli wszystko Ci ładnie działa i podczas jazdy nie masz problemów ze zmianą biegów to jest git.W ogóle to nie lubię tych sprzęgieł hydraulicznych. Kumpel ma takie moto, sprzęgło mu się zapowietrza, motor potrafi zgasnąć na światłach jak się zatrzymuje z wciśniętym sprzęgłem i nie chce odpalić dopóki nie wrzuci się luzu. :laugh: Złooo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dydek Opublikowano 30 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Bardzo dziękuję za pomoc :) Kamień spadł mi z serca.Włśnie wcześniej mogłem przetaczać motocykl bez trzymania sprzęgła na każdym biegu. Jedynka czy piątka nie robila znaczenia, po prostu można było go przepchnąć. W tym że motocykl nie miał długo wymienianych płynów i trochę przestał w garażu. Tak jak mówicie faktycznie mogło przez to być coś nie tak ze sprzęgłem i może dlatego to tak działało. Szczeże powiedziawszy nie za bardzo znam się mechanice, zmartwiło mnie tylko to że nagle zaczeło coś działać inaczej. Pomyślałem że zaczerpnę rady bardziej doświadczonych użytkowników motocykli ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Ja bym się nie przejmował, nie przyszło by mi do głowy by sprawdzać to w taki sposób:)dokładnie po co te dywagacje W ogóle to nie lubię tych sprzęgieł hydraulicznych. Kumpel ma takie moto, sprzęgło mu się zapowietrza, motor potrafi zgasnąć na światłach jak się zatrzymuje z wciśniętym sprzęgłem i nie chce odpalić dopóki nie wrzuci się luzu. :laugh: Złooorozumiem, że jak wszystkie motocykle dostaną sprzęgło hydrauliczne to przestaniesz nimi jeździć....zapowietrza się bo jest spieprzone, jak linka pęka to też się haczy w pancerzu... nie udzielajmy głupich porad... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Bardzo dziękuję za pomoc :) Kamień spadł mi z serca.Włśnie wcześniej mogłem przetaczać motocykl bez trzymania sprzęgła na każdym biegu. Jedynka czy piątka nie robila znaczenia, po prostu można było go przepchnąć. W tym że motocykl nie miał długo wymienianych płynów i trochę przestał w garażu. Tak jak mówicie faktycznie mogło przez to być coś nie tak ze sprzęgłem i może dlatego to tak działało. Szczeże powiedziawszy nie za bardzo znam się mechanice, zmartwiło mnie tylko to że nagle zaczeło coś działać inaczej. Pomyślałem że zaczerpnę rady bardziej doświadczonych użytkowników motocykli ;)No to jeśli mogłeś przepychać na biegach bez wciśniętego sprzęgła to było coś nie tak. Pozdr.F. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 No to jeśli mogłeś przepychać na biegach bez wciśniętego sprzęgła to było coś nie tak. Pozdr.F.Gdyby tak było sprzęgło by się ślizgało... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Katje Opublikowano 1 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 Gdyby tak było sprzęgło by się ślizgało... Captain obvious to the rescue. Widać tak było. Autor pisze że motor stał w garażu, widać tylko go przepychał z jednego kąta do drugiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 Gdyby tak było sprzęgło by się ślizgało...No o tym mówię właśnie. Nie wyobrażam sobie inaczej efektu żeby dało się pchać na biegu bez wciśniętego sprzęgła. Pozdr.F. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 Jeszcze może być całkowity brak kompresji, podparte zawory, itp. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macieksib Opublikowano 3 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 temat śmieszny a odpowiedzi jeszcze bardziej śmieszne 1. kto i po co wrzuca biegi na wyłączonym silniku?2. jeśli przy włączonym biegu i niepracującym silniku można przepchać motocykl bez wciskania sprzęgła to tylko pasuje wypowiedz lima brak kompresji, a przyczyn może być dużo lub sprzęgło jest u kresu swojej wytrzymałości. nie zmieni tego żadna zmiana płynu ponieważ płyn odpowiada za rozłączanie sprzęgła a jeśli bez wciśniętej klamki można przepchnąć motor to coś jest uszkodzone (patrz wyżej )Dodam jeszcze do autora tematy wymiana płynu pomaga w tym ze tarcze sprzęgła lepiej sie rozłączają ale jeśli w pierwszym poście piszesz wszystkie obiawy to moje wnioski są takie: kompresja jest ponieważ motocykl pali wiec jest okna odpalonym silniku wszystkie biegi wchodzą wiec skrzynia okzostaje tylko skończone sprzęgło które sie ślizga i moto nie jeździ tak jak powinno sprzęgło do roboty pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 3 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 (edytowane) Zaraz zaraz. Autor napisał, że można było przepchnąć na każdym biegu bez wciskania sprzęgła przed wizytą w serwisie a nie teraz. Teraz podobno nie można. To znaczy, że raczej sprzęgło się nie skończyło tylko np. przed wizytą w serwisie linka sprzęgła była naciągnięta zdecydowanie za mocno. Tyle tylko, że gdyby tak było to silnik by wył a moto by nie przyspieszało przed wizytą w serwisie. Tego jednak autor nie napisał. Swoją drogą nie wpadłbym na to żeby próbować pchać moto z wyłączonym silnikiem, na biegu i bez wciśniętego sprzęgła ;) Pozdr.F. Edytowane 3 Października 2015 przez filipr Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.